با گوگل کروم در گوشی اندرویدتان مخفیانه وبگردی کنید!

Google پس از آنکه توانست با استفاده از ویژگی Safe Browsing خود میلیاردها سیستم را از آلودگی نجات دهد، این ویژگی را در نسخه موبایل نیز ارائه داد.

با گوگل کروم در گوشی اندرویدتان مخفیانه وبگردی کنید!

با استفاده از این ویژگی تلفن‌های همراهی که از سیستم‌عامل Android استفاده می‌کنند نیز از شرّ وب‌سایت‌های آلوده خلاص خواهند شد.

به گزارش کلیک،شرکت Google در روز دوشنبه اعلام کرد که با افزودن ویژگی وب‌گردی ایمن (Safe Browsing) به سیستم‌های اندروید، شاخص امنیتی و پیشگیرانه دیگری را به این دستگاه‌ها اضافه کرده است.

image

نسخه دسکتاپ و API ویژگی Google Safe Browsing چندین سال است که در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار گرفته بود؛ در سال 2012، Google اعلام کرد که بیش از 600 میلیون کاربر از مزایای این سرویس در آن زمان استفاده کرده‌اند، درحالیکه تا به امروز این میزان استفاده به بیش از یک میلیارد رسیده است.

این ابزار نرم‌افزاری از سرویس مذکور Google برای محافظت در برابر بدافزارها، کلاهبرداری از طریق مهندسی اجتماعی و نصب نرم‌افزارهای ناخواسته از طریق برخی وب‌سایت‌ها بهره می‌برد.Google ردپای وب‌سایت‌هایی که به طور بالقوه «بد» و «آلوده» می‌باشند را بدست آورده و با استفاده از یک سیستم هشداردهی درون‌مرورگری هر حرکت مشکوک را به اطلاع کاربر می‌رساند.

Google اعلام کرد ویژگی Safe Browsing برای دستگاه‌های موبایل از طریق برنامه Google Play Services 8.1 که در 24 سپتامبر منتشر شده بود قابل دسترس خواهد بود.

این شرکت قابلیت فوق را در نسخه 46 مرورگر Chrome مخصوص دستگاه‌های اندروید اضافه خواهد کرد. این خصوصیت به صورت پیشفرض فعال خواهد بود اما اگر نمی‌خواهید از آن استفاده کنید می‌توانید از طریق بخش Privacy در Setting برنامه، آنرا غیرفعال نمایید. به خاطر داشته باشید اگر از قابلیت Data Saver کروم استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود از Safe Browsing بهره ببرید زیرا به صورت پیشفرض با Data Saver همراه می‌باشد.

Google توضیح داد که این ویژگی نرم‌افزار Chrome برای اندروید را از نظر «مصرف حافظه و پردازنده اضافی بسیار حساس‌تر کرده و نسبت به بهینه‌کردن پهنای باند شبکه دقت بیشتری خواهد داشت.»

همچنین Google اظهار می‌دارد که قابلیت Safe Browsing بر روی دستگاه‌های موبایل دقیقا مانند نسخه دسکتاپ کاربر را در برابر خطرات احتمالی محافظت خواهد کرد، هر چند در گذشته برخی افراد این مساله را به چالش کشیده بودند. Safe Browsing برای شناسایی رفتار و مجوز وب‌سایت‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات ناشناس کرده بگونه‌ای که این سرویس برای همه کاربران به شکل بهتری عمل خواهد کرد.

ارسال نظر