سامسونگ پردازنده های ٧ و ١١ نانومتری خود را معرفی کرد

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ، اخیرا پردازنده ها و تراشه های ٧ و ١١ نامتری خود را معرفی کرده است. به گفته سامسونگ، این پردازنده ها برای عرضه در سال ٢٠١٨،  ساخته می شوند.

سامسونگ پردازنده های ٧ و ١١ نانومتری خود را معرفی کرد

همان طور که پیشتر در خبرها گفته شده بود، ساخت و توسعه تراشه های ۱۱ نانومتری سامسونگ در حالت انبوه آغاز شده است. به زودی شاهد استفاده از تراشه های سخت افزاری ١١ نانومتری سامسونگ در گوشی های هوشمند این شرکت خواهیم بود.

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا جایگاه خود را در دنیای تراشه های سخت افزاری و پردازنده ها پر رنگ تر از گذشته بکند. تراشه‌ های جدید ١١ نانومتری شرکت سامسونگ، مغز هوشمند گوشی های موبایل آینده این غول کره‌ای خواهند بود. سامسونگ روز چهارشنبه اضافه شدن تکنولوژی فرآیند FinFET به بخش تولید پردازنده خود را اعلام کرد.

1th pic

این شرکت در کنفرانس خبری خود گفت: تراشه های ۱۱ نانومتری سامسونگ در مقایسه با تراشه های ۱۴ نانومتری آن، تا ۱۵ درصد عملکرد بهتری خواهند داشت. چیپست های ۱۴ نانومتری که سامسونگ از آن‌ها صحبت می‌کند را می‌توان اکنون در محصولات سری A سال ۲۰۱۷ و همچنین جدیدترین گوشی های موبایل سری J شرکت پیدا کرد. اگرچه تراشه های ۱۱ نانومتری سامسونگ حدود ۱۰ درصد از نمونه‌های ۱۴ نانومتری کوچکتر هستند، اما مصرف انرژی یکسانی در مقایسه با آن‌ها خواهند داشت.

1th pic

بخش اول پردازنده‌های ۱۱ نانومتری با کارکرد LPP هستند که قرار است در گوشی‌های قدرتمند و میان‌رده به کار گرفته شوند، این مدل جدید قرار است جایگزینی برای تراشه‌های ۱۴ نانومتری LPP مانند اسنپدراگون ۶۳۰ و ۶۶۰ باشد. سامسونگ قول افزایش ۱۵ درصدی سرعت را می‌دهد و همچنین از کاهش ۱۰ درصدی حجم آن‌ها که موجب کاهش هزینه می‌شود، سخن می گوید.

بخش دیگر نیز درباره‌ی چیپ‌های ۷ نانومتری LPP است که برای پرچمداران نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد و قرار است با لیتوگرافی EUV ساخته شود و چیپ A12 اپل یکی از آن‌هاست. البته سامسونگ الکترونیک مراسم دیگری را هم روز ۱۵ام سپتامبر در ژاپن تدارک دیده است که احتمالا در آنجا اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر خواهد شد.

قصد سامسونگ از افزودن چنین تراشه هایی به خط تولید سخت افزارهای موبایل خود، افزایش گزینه‌های در دسترس و حرفه‌ای برای برنامه‌های مختلف است. به عقیده رایان لی (Ryan Lee) رییس بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، تا سه سال آینده گستره‌ای از پردازنده‌ های موبایل سامسونگ شامل ۱۴ نانومتری، ۱۱ نانومتری، ۱۰ نانومتری، ۸ نانومتری و ۷ نانومتری برای استفاده در دستگاه‌های همراه در دسترس خواهد بود.

2th pic

انتظار می‌رود نسل جدید تراشه‌ های این شرکت تا نیمه نخست سال ۲۰۱۸ برای استفاده در محصولات میان‌رده و حتی بالارده سامسونگ آماده شوند. انتظار داریم نخستین محصولاتی که از تراشه های ۱۱ نانومتری سامسونگ قدرت خواهند گرفت گوشی های موبایل سری A و سری J سال ۲۰۱۸ و همچنین دستگاه‌های سری C باشند.

طبق گفته شرکت سامسونگ، پردازنده ۱۱ نانومتری FinFET با نام ۱۱ Low Power Plus، در نیمه اول سال ۲۰۱۸ برای مشتریان با وعده افزایش ۱۵ درصدی در عملکرد و کاهش ۱۰ درصدی انداره و حجم در مقایسه با تراشه مشابه عرضه خواهد شد.

ارسال نظر