راه‌اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ / بیکسبی در حال تکامل است!

رسانه کلیک - آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ در دانشگاه مونترال کانادا بر توسعه رباتیک، ماشین‌های خودران، ترجمه ماشینی و تشخیص صدا و چهره تمرکز خواهد کرد.

راه‌اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ / بیکسبی در حال تکامل است!

به گزارش کلیک ؛ به نقل از وب‌سایت zdnet، انیستیتو فناوری‌های پیشرفته سامسونگ (SAIT) اعلام کرد که آزمایشگاه هوش مصنوعی سامسونگ را در دانشگاه مونترال کانادا افتتاح کرده است.

محققان سامسونگ قصد دارند در این آزمایشگاه که در اوت افتتاح شده است، بر توسعه الگوریتم‌های اصلی در استفاده از رباتیک، رانندگی خودکار، ترجمه ماشینی و تشخیص صدا و چهره کار کنند.

محققان انیستیتو فناوری‌های پیشرفته سامسونگ از کره جنوبی برای کار در این آزمایشگاه به جمع برخی از اساتید دانشگاه مونترال مانند پروفسور یوشو بنگیو پیوسته‌اند.

انیستیتو فناوری‌های پیشرفته سامسونگ با هدف کار بر روی فناوری جدید در دراز مدت ایجاد شده است که بسیاری از تحقیقات در این انیستیتو ممکن است در عرض پنج تا ۱۰ سال آینده قابل استفاده باشد.

این انیستیتو مواد کوانتومی آزاد کادمیوم را تولید کرده است که سامسونگ از آنها در تلویزیون‌های جدید خود استفاده کرده است.

سامسونگ خود را برای یک رونمایی از محصولات هوش مصنوعی در سال آینده آماده می‌کند. همچنین گفته می‌شود که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۰ در تمام لوازم خانگی این شرکت استفاده خواهد شد.

سامسونگ همچنین در زمینه هوش مصنوعی با Kakao (یکی از نرم افزارهای معروف در زمینه چت) همکاری خواهد کرد. ضمن آنکه برای توسعه Bixby، دستیار صوتی گوشی‌های سامسونگ هم تحقیقاتی در این آزمایشگاه هوش مصنوعی در حال انجام است.

شایان ذکر است؛ فیس بوک هم در اوایل ماه جاری اعلام کرد که آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در مونترال افتتاح کرده است.

ارسال نظر