تحلیل وضعیت محصولات سامسونگ و ال‌جی در بازارهای داخلی کشور کره

همان طور که می دانید ، سامسونگ بزرگ‌ترین کمپانی تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیاست. این شرکت کره‌ای همچنین در سال 2015 رسما عمده‌ترین فروشنده گوشی در دنیا شناخته شد و به دنبال آن اپل و هوآوی قرار گرفتند.

تحلیل وضعیت محصولات سامسونگ و ال‌جی در بازارهای داخلی کشور کره

کلیک - اما بخش عظیمی از پیشرفت‌های سامسونگ مربوط به فروش محصولاتش در بازارهای چین و هندوستان است و همچنین در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم از محصولات این شرکت کر‌ه‌ای استقبال زیادی می‌شود. اما به نظر شما عملکرد این شرکت از نظر میزان فروش محصولات در بازار داخلی خود کشور کره‌ چگونه است؟ آیا محصولات سامسونگ در کره هم پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار هستند؟

بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده، ظاهرا برخلاف وضعیت سامسونگ در سایر بازارهای جهانی، این شرکت در بازار داخلی خود کشور کره چندان محبوبین زیادی نداشته و موفق عمل نکرده است. اما سامسونگ تنها شرکت کره‌ای نیست که در خانه‌ی خود چندان موفق عمل نمی‌کند، بلکه آمار ارائه شده نشان می‌دهد که محصولات ال‌جی هم از سوی کاربران کره‌ای چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. بنابراین میزان فروش محصولات دو شرکت ال‌جی و سامسونگ در کشور خانگی خود برخلاف سایر بازارهای جهانی، چندان روند مناسبی را طی نمی‌کند.

آماری که به آن اشاره داشتیم به تازگی و در روز بیست و هفتم ماه دسامبر از سوی منبع SK Telecom ارائه شده است. طبق آمار ارائه شده از سوی این منبع، میزان فروش محصولات کمپانی‌های سامسونگ، ال‌جی، گوگل و اپل مورد بررسی دقیق قرار گرفته‌اند. در این بررسی‌ها محصولات عرضه شده از سوی این چهار شرکت در سه دسته بندی جداگانه شامل محصولات "رده پایین"، "میان رده" و "بالا رده" قرار گرفته‌اند. شایان ذکر است که منبع ارائه کننده‌ی این خبر بنا به دلایل خاصی نکسوس 6 پی گوگل را جزء محصولات میان رده دسته بندی کرده است. اما آمار به دست آمده به چه صورت بوده است؟

2

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان محبوبیت پرچمداران و محصولات رده بالای سامسونگ و ال‌جی در بازارهای داخلی کشور کره به هیچ وجه جالب توجه نیست و کاربران کره‌ای نیست به استفاده از آیفون‌های اپل علاقمندی بیشتری داشته‌اند. بر این اساس میزان فروش نسخه‌ی 64 گیگابایتی آیفون 6 اس اپل در بازارهای کره‌ی جنوبی 28.2 درصد از کل سهم بازار گوشی‌های این منطقه را تشکیل داده است. از اینرو این محصول پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین گوشی رده بالا در کشور کره به شمار می‌رود. در جایگاه دوم هم نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون 6 اس اپل قرار دارد. سهم بازار نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون 6 اس اپل در کره‌ی جنوبی برابر با 13.8 درصد بوده است. بنابراین محصولات ال‌جی و سامسونگ در دسته‌بندی مربوط به محصولات رده بالا به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشته‌اند و میزان استقبال کاربران کره‌ای در بازار داخلی کشور کره‌ی جنوبی از آیفون‌های اپل به مراتب بیشتر از استقبال آن‌ها از پرچمداران سامسونگ و ال‌جی بوده است.

البته باید اشاره داشته باشیم که جایگاه سوم پرمخاطب‌ترین محصولات رده بالا در بازار کره‌ی جنوبی از آن نسخه‌ی 64 گیگابایتی فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ شده است. سهم بازار این محصول با سهم بازار آیفون 6S اپل برابری کرده و معادل با 13.8 درصد است. جایگاه چهارم این رده بندی هم توسط آیفون 6 اس پلاس اپل اشغال شده است که سهم بازاری معادل با 8.1 درصدی داشته است. نسخه‌ی بهره‌مند از حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ هم در جایگاه پنجم این رده بندی قرار دارد. سهم فروش این فبلت در بازارهای داخلی کشور کره برابر با 7.1 درصد بوده است. در مجموع و در یک آمار کلی باید بگوییم که سهم بازار محصولات شرکت اپل در بازار داخلی کشور کره در حدود 50 درصد است و 50 درصد باقی مانده‌ی این سهم هم مابین شرکت‌هایی همچون سامسونگ، ال‌جی و .... تقسیم می‌شود.

1 اما وضعیت فروش محصولات میان رده‌ی سامسونگ و ال‌جی در کشور خانگی یعنی کره‌ی جنوبی به چه صورت است؟ بنا به گزارش منبع SK Telecom هم اکنون در کره‌ی جنوبی گوشی هوشمند نکسوس 6 پی گوگل محبوب‌ترین گوشی میان رده‌ی موجود‌ محسوب می‌شود. نسخه‌ی 32 گیگابایتی این گوشی سهم بازاری برابر با 34.6 درصد را در بین سایر مصحولات میان رده به خود اختصاص داده است. در این بین گوشی هوشمند Luna خود کمپانی Telecom در جایگاه دوم قرار داشته و سهم بازاری معادل با 28.4 درصد را به خود اختصاص داده است. نسخه‌ی 32 گیگابایی نکسوس 5 ایکس گوگل هم در این رده بندی با سهم بازار 20 درصدی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. در این بین گوشی هوشمند گلکسی A5 سامسونگ جایگاه پنجم را از آن خود کرده و سهم بازاری معادل با 9.7 درصد را کسب کرده است. بنابراین میزان استقبال کابران کره‌ای از گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی سامسونگ هم خوب نبوده و ال‌جی هم که در واقع هیچ نقش پررنگی در این میان ندارد.

اما در دسته بندی مربوط به گوشی‌های هوشمند رده پایین، محصولات سامسونگ و ال‌جی در بازارهای داخلی کشور کره حرف اول را می‌زنند. گوشی هوشمند گلکسی فولدر 3G سامسونگ هم اکنون در بین محصولات رده پایین، محبوب‌ترین گوشی موجود در کشور کره است و سهم بازاری معادل با 2.8 درصد را به خود اختصاص می‌دهد. در جایگاه دوم هم گوشی هوشمند گلکسی J5 سامسونگ با سهم بازار 18.5 درصدی قرار دارد. جایگاه سوم هم از آن گوشی گلکسی گرند ماکس سامسونگ است که سهم بازار 15.8 درصدی دارد. گوشی‌های هوشمند ال‌جی glass و ال‌جی band play بند پلی هم به ترتیب با سهم 12.3 درصدی و 8.9 درصدی خود، جایگاه چهارم و پنجم لیست پرطرفداترین گوشی‌های رده پایین در بازار داخلی کشور کره را کسب کرده‌اند.

بنابراین در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توانیم بگوییم که در بازارهای داخلی کشور کره در بین محصولات رده بالا، پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند محصولات شرکت اپل هستند. در میان رده‌ها حرف اول را شرکت گوگل و سری محصولات نکسوس این کمپانی می‌زند و در بین محصولات رده پایین سامسونگ محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند را روانه‌ی بازار کرده است.

منبع:androidheadlines

ارسال نظر