سامسونگ به پرداخت 539 میلیون دلار جریمه به شرکت اپل محکوم شد!

رسانه کلیک - چندین سال است که شاهد دعواهای حقوقی اپل و سامسونگ هستیم. اکنون، جریمه سامسونگ در جدیدترین دادگاه 539 میلیون دلار تعیین شده است.

سامسونگ به پرداخت 539 میلیون دلار جریمه به شرکت اپل محکوم شد!

یکی دیگر از بخش های مربوط به دعواهای حقوقی اپل و سامسونگ پایان یافت. بر اساس گزارش CNET ، دادگاه سن خوزه به تازگی سامسونگ را به پرداخت جریمه محکوم کرده است. جریمه سامسونگ 539 میلیون دلار عنوان شده است. سامسونگ باید این مبلغ را به علت نقض 5 پتنت آیفون به شرکت اپل پرداخت کند.

بر اساس این گزارش، بیشتر مبلغ جریمه مربوط به نقض سه پتنت مربوط به طراحی آیفون است. در حال حاضر، اطلاعاتی در رابطه با واکنش سامسونگ منتشر نشده است. این احتمال وجود دارد که این شرکت کره ای خواهان تجدیدنظر در رای دادگاه باشد.

در سال 2011 دعواهای حقوقی میان این دو شرکت سازنده گوشی های هوشمند شروع شد. در همان سال اپل شکایتی را علیه سامسونگ تنظیم کرد که بر اساس آن سامسونگ چندین ثبت اختراع مربوط به آیفون را در اولین گوشی های گلکسی خود نقض کرده است.

در سال 2012 دادگاه ایالات متحده آمریکا جریمه سامسونگ را 930 میلیون دلار مشخص کرد. با این حال در سال 2015 میزان جریمه سامسونگ کاهش یافت و به 548 میلیون دلار رسید.

در حالی که سامسونگ قصد داشت در دسامبر سال 2015 این مبلغ را به اپل پرداخت کند تصمیم به تجدیدنظر در حکم دادگاه گرفت. در دسامبر سال 2016 دوباره دادگاهی برای رسیدگی به شکایت اپل تشکیل شد که در این دادگاه مبلغ جریمه سامسونگ 399 میلیون دلار تعیین شد.

سامسونگ با پرداخت 5.3 میلیون دلار جریمه برای نقض دو پتنت به اپل موافقت کرده است. با این حال این برند کره ای در گذشته اعلام کرده بود که برای نقض پتنت های طراحی حاضر به پرداخت 28 میلیون دلار جریمه است.

اپل در گذشته درخواست پرداخت 1.07 میلیارد دلار جریمه کرده بود. با توجه به این مبلغ دادگاه تصمیم گرفت که مبلغ جریمه را به نصف کاهش دهد و سامسونگ را مجبور به پرداخت 539 میلیون دلار جریمه کند.

ارسال نظر