‌Samsung Auto Connect اتومبیل شما را به اینترنت 4G مجهز می کند

درست است که سامسونگ اتومبیل تولید نمی کند اما در حال ساخت یک سیستم ارتباطی برای اتومبیل های شما است. هدف سامسونگ از تولید Samsung Connect Auto این است که اتومبیل شما را هوشمند کند.

‌Samsung Auto Connect اتومبیل شما را به اینترنت 4G مجهز می کند

به گزارش کلیک، این دانگل LTE به پورت OBD-II زیر فرمان متصل می شود. خود دانگل در آمریکا از شبکه AT&t استفاده می کند و از پلتفرم Tizen بهره می برد. در ادامه شما را بیشتر با این سیستم ارتباطی آشنا می کنیم.
این محصول دارای سیستم امنیت اپلیکیشن و اطلاعات Samsung KNOX نیز هست که هم اکنون روی تلفن های هوشمند این کمپانی دیده می شود و هدف آن کاهش نگرانی ها در مورد حریم خصوصی اطلاعات است.
نکته حائز اهمیت این است که سامسونگ قصد دارد این محصول را به عنوان یک محصول مفید در زمره مدل های جدید تحت بیمه قرار دهد. امکان استفاده از بیمه در زمان استفاده فراهم می شود. یعنی رانندگانی که گاهی اوقات سوار اتومبیل خود می شوند، هنگام استفاده از ماشین بیمه بدنه پرداخت کنند.
سامسونگ در امور بیمه در حال همکاری با AXA Assitance است. اما تنها شرکتی نیست که روی Samsun Connect Auto کار می کند. Cisco، HERE، Ericsson، IBM و دیگران نیز در حال همکاری هستند اما به هر حال اپلیکیشن ها و خدمات ویژه باید معرفی شوند.
آنچه در حال حاضر از آن اطلاع داریم این است که نرم افزاری در اختیار خواهیم داشت که می تواند در رانندگی ایمن و افتصادی به ما کمک کند و حتی می تواند در صورتی که اتومبیل از یک محدوده حغرافیایی خارج شود یا بالاتر از سرعت مجاز حرکت کند به والدین یا صاحبان کسب و کار هشدار دهد. اپلیکیشن های Find my car و journey logs نیز برای هشدار دادن در مورد جابجایی غیرقابل انتظار اتومبیل ارائه خواهند شد.
ایده این دانگل یک ایده جدید نیست؛ کمپانی هایی مانند Automatic و Vinli نیز تا کنون دانگل های OBD-II ارائه داده اند اما نام تجاری سامسونگ این محصول را جذاب تر می کند.
در کمال تعجب Vinli که یکی از کمپانی های متمایز در ساخت اداپتور اتومبیل که دارای دانگل ارتباطی LTE برای اتومبیل است، Samsung Ventures را در بین حامیان خود، بازوی سرمایه گذاری کمپانی می داند.
Samsung Connect Auto هم مانند Vinli دارای یک مکانیک مجازی است. این مکانیک مجازی با نظارت وضعیت اتومبیل از طریق پورت داده ها پیشنهادات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و هم چنین اطلاعاتی در مورد مشکلات موجود قبل از این که به معضل جدی تبدیل شوند ارائه می دهد.
توسعه دهندگان شخص ثالث امکان ساخت اپلیکیشن های مبتنی برا Tizen را با استفاده SDK خود دانگل خواهند اشت.
کمپانی در صحبت با SlashGear ، قبل از برگاری کنگره جهانی موبایل (MWC) که Samsung Connect Auto برای اولین بار حضور رسمی پیدا خواهد کرد، گفت یکی از اهداف این محصول تزریق کمی تفریح به معیار و مشخصات اتومبیل ( vehicle metrics) است. این وسیله می تواند نقش یک رهبر اقتصادی را بازی کند. مثلا می توانید با دوستانتان بر سر این که چه کسی رانندگی مقرون به صرفه تری دارد رقابت کنید.
سامسونگ گفت در حال حاضر در میانه کذاکره با تعدادی از تولید کنندگان اتومبیل است که Samsung Auto Connect را با اتومبیل های جدید بفروش برسانند.
هنوز مشخص نیست که قرار است این دانگل توسط نمایندگان فروش ماشین بعنوان امکانات اضافه روی اتومبیل قرار بگیرد یا از قبل در سیستم آن نصب شود.
با وجود علاقه سامسنک به اندروید، سامسونگ قصد دارد اپلیکیشن های سیستم را هم برای OS گوگل و هم iOS اپل عرضه کند. زمانی که انگل در محدوده پوشش دهی تلفن همراه نباشد پس از اتصال مجدد، داده ها را دریافت کرده و با فضای ابری سامسونگ -که در نسخه مصرف کننده و شرکتی عرضه خواهد شد- همگام سازی می کند.
با ایکه تعداد اتومبیل های متصل به اینترنت بطور روز افزون در حال همگانی شدن است - برای مثال تعداد بسیار زیادی از مدل های جدید GM دارای مودم های 4G تعبیه شده درون اتومبیل هستند- اما بسیاری از آنها دارای این امکان نیستند.
پورت OBD-II، که به دستور فدرال از 1 ژانویه سال 1996 در تمام وسایل نقلیه قرار داده شد، یک راه حل ارائه می دهد، که بطور موثر جنگ نرم افزارها را ( Dashboard Software war ) را که Android Aouto و Apple CarPlay به راه انداخته اند دور می زند .
ساسونگ از قیمت دقیق این اداپتور صحبتی نکرده است اما قول داده است قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد. این محصول در سه ماهه دوم امسال در آمریکا عرضه می شود. و عرضه وسیع تر در 3 ماهه سوم سال در اروپا صورت خواهد گرفت.

منبع: slashgear.com

ارسال نظر