سامسونگ قصد دارد رقیبان خود را در زمینه «داده‌های کلان» زمین بزند!

رسانه کلیک - نگاهی به کارنامه کاری سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد در زمینه پردازش و ذخیره داده‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشد. سامسونگ ارائه خدمات کلان داده را در دستور کار خود قرار داده است.

سامسونگ قصد دارد رقیبان خود را در زمینه «داده‌های کلان» زمین بزند!

سامسونگ را می‌توان مهمترین شرکت ارائه دهنده محصولات ذخیره ساز اطلاعات دانست. یانگ سان، سرپرست امور استراتژیک سامسونگ اعلام کرده که قریب به 70 درصد داده های دیجیتال در محصولات این شرکت تولید و ذخیره می‌شود. وی داده های دیجیتالی را به نفت تشبیه کرد و افزود: سامسونگ می‌تواند از این فرصت برای توسعه هر چه بیشتر خدمات خود استفاده کند.

از طرفی به نظر می‌رسد سامسونگ به زودی به جمع شرکت های فعال در زمینه داده های کلان می‌پیوندد؛ اتفاقی که به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، این شرکت را در زمره بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابراتی و نیز محصولات نیمه‌رسانا قرار خواهد داد.

شرکت هایی که با داده های کلان سر و کار دارند، همانطور که از نامشان پیداست، وظیفه جست‌وجو، دریافت، انتقال، ذخیره‌سازی و تحلیل داده ها را بر عهده دارد؛ این در حالی است که چنین اقداماتی با حوزه کاری سامسونگ چندان همخوانی ندارد.

از طرفی، نگاهی به معاملات اخیر سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد حضور پررنگ‌تری در زمینه پردازش داده ها داشته باشد. سرمایه گذاری در شرکت هایی از قبیل Harman، لوپ وی (LoopPay)، Viv Labs و SmartThings دلیلی بر این مدعا است. این شرکت ها حوزه کاری‌شان صرفا تجزیه و تحلیل داده هایی است که در پلتفرم های مختلف تولید و منتقل می‌شوند.

این که سامسونگ ارائه خدمات کلان داده را در دستور کار خود قرار داده از مراودات این شرکت با کمپانی و استارت‌آپ های فعال در زمینه ساخت چیپ های حافظه کاملا واضح است.

یکی از مسئولان سامسونگ تخصص این شرکت را تولید دستگاه ها و قطعات سخت‌افزاری حافظه عنوان کرد و گفت: در آینده خواهیم دید که سامسونگ با برقراری ارتباط بین سیستم های ذخیره‌ساز خود چطور می‌تواند به عنوان یک عامل موفقیت استفاده کند.

به گفته وی، هدف اصلی سامسونگ را می توان در فراهم آوری راهکارهایی برای ذخیره و مدیریت داده های کلان با تمرکز بر فضا و انرژی کارآمد خلاصه کرد.

منبع: sammobile

ارسال نظر