ماجراجویی سامسونگ در استفاده از نمایشگرهای OLED

شرکت سامسونگ با به کارگیری پنل نمایشگر OLED در طراحی گوشی هوشمند Galaxy S7 edge، رقابتی بزرگ در صنعت نمایشگرهای حرفه ای گجت ها ایجاد کرده است.

ماجراجویی سامسونگ در استفاده از نمایشگرهای OLED

به گزارش کلیک، در دنیای تکنولوژی رقابتی حساس و نفس گیر میان برندهای تولید کننده و طراح گجت ها وجود دارد. رقابتی که هر روز گوشی ها، تبلت ها و سیستم های کامپیوتری ما را مجهزتر از پیش می کند. از طراحی فیزیکی و سخت افزاری گوشی ها گرفته تا سیستم عامل ها و اپلیکیشن های منحصر به فرد در هر برند. همچنین به کارگیری اولیه از ویژگی منحصر به فرد توسط یک برند و سپس ایده دهی به برندهای رقیب در به کارگیری آن شاخصه نکته عجیبی به نظر نمی آید چرا که پیش از این نیز ویژگی های سخت افزاری و یا نرم افزاری خاص اینگونه در بین گجت ها اپیدمی شده اند. شرکت سامسونگ با بررسی تمام ویژگی های پنل نمایشگر LCD و مقایسه آن با پنل های OLED، (از لحاظ صرفه اقتصادی،کیفیت نمایشگر و همچنین میزان کارایی بیشتر) این نمایشگر را جایگزین LCDهای قدیمی کرده است. به گفته یکی از کارشناسان طراح شرکت سامسونگ، این شرکت کره ای در نظر دارد تا با کم کردن هزینه های ناشی از به کار گیری LCD، بیش از پیش به کیفیت سخت افزاری محصولات خود بپردازد. این شرکت همچنین به طور رسمی اعلام کرده است که گجت های طراحی شده نسل آینده سامسونگ از کیفیت بالای پنل های نمایشگر OLED بهره خواهد برد. بر اساس اعلام یک منبع آگاه در این شرکت کره ای، سامسونگ نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۶ را با لطمه ۲۷۰ میلیارد دلاری از ناحیه LCDهای مخروب آغاز کرده است.

بسیاری از کارشناسان تکنولوژی بر این باورند، تا اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی نیم بیشتری از نمایشگرهای گوشی ها همراه برندها، مجهز به تکنولوژی OLED خواهند شد. به اعتقاد کارشناسان، این تکنولوژی تصویری علاوه بر قیمت مناسب کیفیت تصویر خارق العاده ای را نیز به کاربران عرضه می کند. به گفته طراحان شرکت اپل، این فناوری تا سال ۲۰۱۷ جایگزین نمایشگرهای فعلی خواهد شد. این شرکت در اخبار تکمیلی اعلام کرد بودجه ۲٫۶ میلیارد دلاری را به این منظور اختصاص داده است. در ادامه شرکت ال جی نیز از تدارک ۱۰۰ میلیون پنل برای طراحی نسل بعدی گوشی ها و گجت های هوشمند این شرکت خبر داده است.

شرکت سامسونگ، پیشگام در استفاده از پنل OLED در نمایشگرهای خود این فناوری را بیش از پیش در دنیای تکنولوژی مطرح ساخته است. باید دید چشم انداز نسل آینده گوشی های هوشمند با کیفیت OLED، به چه شکل خواهد بود.

ارسال نظر