سامسونگ بر روی صنعت خودرو متمرکز می‌شود

همانطور که می‌دانید کمپانی کره‌ای سامسونگ تنها در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت نمی‌کند. شاید بتوان گفت که هم اکنون شرکت سامسونگ به قدری پیشرفت کرده که در هر زمینه‌ی مرتبط با تکنولوژی فعالیت می کند.

سامسونگ بر روی صنعت خودرو متمرکز می‌شود

به گزارش کلیک، این شرکت همواره سعی دارد که درهای جدیدی را به منظور افزایش درآمدهای خود در آینده یافته و با سرمایه‌گذاری درست در بخش‌های پرسود، آینده‌ای روشن را برای خود تامین نماید.هم اکنون سامسونگ محصولاتی همچون یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، خشک کن، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، لپ‌تاپ، تبلت، سیستم روی یک چیپ (SoC) و بسیاری دیگر از محصولات این چنینی را تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. اما آیا می‌دانستید که این شرکت کره‌ای در صنعت خودرو هم فعال بوده و گاها به تامین قطعات خودروهای پیشرفته برای کمپانی‌های بزرگ می‌پردازد؟

Samsung CES 2015

سامسونگ تاکنون به منظور تولید قطعات الکترونیکی مورد نیاز در خودروهای پیشرفته با چندین شرکت بزرگ همکاری داشته است. یکی از جدیدترین همکاری‌های سامسونگ در این زمینه با شرکت آئودی انجام گرفته است. اما شاید سوال کنید که اتومبیل‌ها چه نیازی به قطعات الکترونیکی یا اصطلاحا نیمه هادی‌های الکترونیکی دارند؟ در پاسخ باید اشاره کنیم که صنعت خودروسازی طی چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری یافته است و هم اکنون اغلب خودروهای حرفه و پیشرفته‌ای که تولید می‌شوند تنها یک خودرو با اجزای مکانیکی نیستند، بلکه دارای بخش‌های مختلف کامپیوتری می‌باشند که دائما عملکرد قطعات مکانیکی اتومبیل را زیر نظر داشته و آن‌ها را در بهترین شرایط ممکن با یکدیگر هماهمگ و سازگار می‌کنند. هم اکنون هر خوردروی پیشرفته‌ای از چند کامپیوتر هوشمند بهره می‌برد. به عنوان مثال در این بین می‌تواند یک قطعه‌ی الکترونیکی استفاده شود که وظیفه‌ی آن بررسی عملکرد روغن موتور و شرایط آن باشد. این قطعه اطلاعات دقیق مربوط به وضعیت روغن موتور را ارائه کرده و به محض اینکه نیاز به تعویض روغن باشد، از طریق پیام هشداری این موضوع را به اطلاعات راننده می‌رساند.

به طور کلی هم اکنون صنعت خودروسازی با تکنولوژی‌های الکترونیکی ادغام شده و به کارگیری کامپیوترها و اجزای الکترونیکی در خودروها در زمینه‌های گوناگونی گسترش یافته و تنها به بخش‌های خاصی مربوط نمی‌شود. در این بین کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ به خوبی می‌دانند که صنعت خودروسازی در آینده بیشتر و بیشتر وابسته به تکنولوژی‌های الکترونیکی خواهد شد، از اینرو سامسونگ تصمیم گرفته که به طور ویژه‌ای بر روی این صنعت متمرکز شده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این زمینه صرف کند. اما در این بین سامسونگ تنها شرکتی نیست که بدین موضوع پی برده و به نوعی فعالیت‌های خود را وارد صنعت خودروسازی کرده است. کمپانی کوالکام هم طی چند سال اخیر به وفور در این صنعت فعالیت داشته و موفقیت‌هایی مناسبی را نیز به دست آمده است. اما شاید عمده‌ترین رقیب کنونی سامسونگ در صنعت خودرو همتای کره‌ای این شرکت یعنی شرکت ال‌جی باشد!

3 صنعت خودروسازی هنوز به طور کاملا وابسته به تکنولوژی‌های روز مرتب به قطعات دیجیتال نشده، اما بدون تردید در آینده‌ی نزدیک این وابستگی به شکل‌های گسترده‌ای ایجاد می‌شود. در این بین کمپانی ال‌جی هم از این موضوع آگاه است و حداقل در حال حاضر در کشور کره اصلی‌ترین رقیب سامسونگ در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود. اما ظاهرا سامسونگ برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی را به منظور افزایش درآمدهای خود در این زمینه انجام داده است. بر اساس گزارشات رسمی به دست آمده، چند روز پیش آقای لی جائه یونگ (Lee Jae-yong) نایب رئیس شرکت سامسونگ به همراه تعدادی از همکاران و افراد شاخص این شرکت طی جلسه‌ای برنامه‌ریزی‌های دقیق خود به منظور گسترش فعالیت‌های سامسونگ در صنعت خودروسازی را مرور کردند و نهایتا تصمیم گرفتند که با سرمایه‌گذاری‌های دقیق و حساب شده در این بخش آینده‌ای بهتر را برای سامسونگ رقم بزنند. بر این اساس گفته شده که سامسونگ به زودی فعالیت‌های خود را در صنعت خودروسازی افزایش می‌دهد و در قدم اول قصد دارد که به تامین قطعات الکترونیکی مورد نیاز تمامی کمپانی‌های تولید کننده‌ی خودور در سراسر دنیا بپردازد.

2

بر اساس گزارشات به دست آمده، ظاهرا سامسونگ در تلاش است که یک تیم حرفه‌ای را تشکیل داده و به مطالعه‌ی دقیق صنعت خودروسازی پرداخته و نهایتا به توسعه‌ی قطعات مورد نیاز در آینده‌ی این صنعت بپردازد. هنوز مشخص نیست که منظور از "قطعات مورد نیاز در آینده‌ی صنعت خودروسازی" دقیقا چه قطعاتی هستند، اما انتظار می‌رود که این قطعات بیشتر مربوط به شاخه‌ی تکنولوژی، ریزپردازنده‌ها و قطعات الکترونیکی مورد نیاز در صنعت خودروسازی باشند. اما همانگونه که اشاره کردیم کمپانی ال‌جی هم در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت به تازگی با کمپانی جنرال موتورز وارد همکاری شده و وظیفه‌ی تامین باتری‌های مربوط به خودروهای الکتریکی این شرکت را بر عهده گرفته است. بنابراین سامسونگ هم اکنون به منظور ورود به این عرصه با مشکلاتی مواجه است و یکی از عمده‌ترین این مشکلات مربوط به وجود کمپانی ال‌جی در این صنعت است. اما سامسونگ همواره ثابت کرده که برنامه‌ریزی‌های دقیق این کمپانی به سرانجام خواهند رسید، از این رو انتظار می‌رود که شاهد آینده‌ای روشن برای سامسونگ در صنعت خودروسازی باشیم.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر