سامسونگ ادعا می‌کند که شبکه 6G تا سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی خواهد شد

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ مدتی است که تحقیقات خود در زمینه شبکه 6G را آغاز کرده است و انتظار دارد که این فناوری تا سال ۲۰۲۸ تجاری‌سازی شود. 

سامسونگ ادعا می‌کند که شبکه 6G تا سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی خواهد شد

شرکت سامسونگ ادعا می‌کند که نسل بعدی ارتباطات، یعنی شبکه 6G، تا سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی خواهد شد. این شرکت بزرگ فناوری که مستقر در کره جنوبی است، می‌گوید شبکه 6G تا سال ۲۰۲۸ تجاری‌سازی و تا سال ۲۰۳۰ ساده‌سازی خواهد شد.

امروز شرکت سامسونگ مقاله‌ای را با عنوان «تجربه Hyper-Connected بعدی، برای همه افراد» منتشر کرده است که دیدگاه این شرکت برای شبکه 6G را نشان می‌دهد. در این مقاله درباره تمام مگاترندهای اجتماعی و فنی، خدمات جدید، الزامات، تکنولوژی‌های داوطلب و جدول زمانی مورد‌انتظار برای استانداردسازی صحبت شده است. به عبارت دیگر، نقشه راه اولیه برای نسل بعدی ارتباطات، از تجربیات شبکه 5G ساخته شده است.

به گفته سونگیون چوی، رئیس مرکز تحقیقات پیشرفته ارتباطات شرکت سامسونگ: «با وجود اینکه تجاری‌سازی شبکه 5G هنوز در مراحل اولیه خود است، آماده شدن برای شبکه 6G هیچ‌گاه زود نیست؛ زیرا تقریبا از زمان شروع تحقیقات تا تجاری‌سازی یک فناوری جدید ارتباطات، ۱۰ سال طول می‌کشد.» او اعلام کرده است که شرکت سامسونگ مدتی است تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده است.

برای رسیدن از شبکه 2G به 3G، تقریبا ۱۵ سال طول کشید و حدود ۸ سال بعد از آن 5G آغاز شد. شرکت سامسونگ انتظار دارد که این روند تغییر شبکه ارتباطات، در آینده سریع‌تر باشد. عملکرد و معماری مورد نیاز برای شبکه 6G شامل بهینه‌سازی‌های مختلف برای بهبود طراحی شبکه و غلبه بر محدودیت‌های دستگاه‌های تلفن همراه است.

جالب اینجاست که انعطاف‌پذیری نسل بعدی شبکه ارتباطات، کاربردهای جدیدتر ادغام شبکه و حتی هوش مصنوعی را به همراه خواهد داشت. البته برای استفاده از هوش مصنوعی، ابتدا باید به سطح اعتماد مشخصی در زمینه امنیت و حفظ حریم خصوصی برسیم.

ارسال نظر