چیپست‌های نامرغوب اگزینوس بالاخره صدای مشتریان سامسونگ را درآورد

رسانه کلیک - سامسونگ مدت‌هاست به خاطر استفاده از چیپست‌های اگزینوس در گوشی‌های پرچمدار خود با انتقاد کاربران روبه‌رو است. حال به نظر می‌رسد این انتقادات به سطح جدیدی رسیده و پویشی در این راستا راه‌اندازی شده است.

چیپست‌های نامرغوب اگزینوس بالاخره صدای مشتریان سامسونگ را درآورد

کاربران شاکی یک مطالبه رسمی در وبسایت Change.org ساخته‌اند و آن را برای مجاب کردن سامسونگ امضا کرده‌اند.

دلیل اصلی این شکایت، کسب امتیازات پایین و پرفرمنس نه چندان خوب چیپست‌های اگزینوس در مقایسه با چیپست‌های کوالکام در تست‌های بنچمارک است؛ این چیپست‌ها ساخته دست خود شرکت کره‌ای هستند.

بسیاری از کاربران معتقدند که چیپست‌های اگزینوس در مقایسه با چیپست‌های اسنپدراگون که در گوشی‌های مخصوص فروش در آمریکای شمالی تعبیه می‌شود، مصرف باتری بیشتری دارند.

با پیگیری این موضوع در تست‌های فنی متوجه صحت حرف این کاربران خواهید شد. اما مطالبه کاربران به همین موضوع محدود نشده است. آنها در ادامه بیانیه خود خواهان کنار گذاشتن سنسورهای دوربین سامسونگ و استفاده از سنسورهای دوربین سونی در گوشی‌های آینده شرکت کره‌ای هم شده‌اند.

در این مطالبه عمومی که با عنوان «فروش چیپست‌های نامرغوب اگزینوس به ما را متوقف کنید!» می‌خوانیم:

خارج از ایالات متحده، سامسونگ گوشی‌هایش را در عوض چیپ‌های اسنپدراگون کوالکام با چیپ‌های اگزینوس ساخته خودش به فروش می‌رساند. همچنین آن‌ها در بازار سایر کشورها از سنسورهای سامسونگ استفاده می‌کنند، در حالی که نسخه‌های آمریکایی از سنسورهای سونی برخوردارند. قطعات ساخته سامسونگ نامرغوب هستند و شکایات زیادی از آن‌ها در فضای آنلاین وجود دارد.

گوشی‌های حاوی چیپ اگزینوس کندتر هستند، عمر باتری و سنسور دوربین بدتری دارند، بیشتر داغ شده و مصرف بیشتری دارند. شاید اگر سامسونگ در این باره شفاف‌تر بود، یا اگر بابت خرید این دیوایس‌ها همان پول نسخه‌های آمریکایی یا بیشتر از آن را نمی‌دادیم مشکلی وجود نداشت.

ما سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم، و هر سال امیدوار بوده‌ایم که سامسونگ همان دیوایس را به ما بفروشد، یا قطعاتش را با کیفیتی بسازد که قادر به رقابت با نسخه آمریکایی باشد. اما آن‌ها در پاسخ به این نیاز بارها و بارها شکست خورده‌اند و اختلاف پرفرمنس حالا بزرگتر از همیشه شده. حالا زمان تغییر فرا رسیده و ما مشتری‌ها برای خرج کردن پولی که به سختی بدست میاوریم حق انتخاب داریم.

سامسونگ، لطفا صدای ما رو بشنو! ما دیوایس‌های شما را دوست داریم و می‌خواهیم با عدالت با ما رفتار شود، تنها در این صورت است که می‌توانیم همچنان از استفاده آن‌ها لذت ببریم.

در پایان باید گفت مطالبه کاربران سامسونگ در وبسایت Change.org بیش از ۴۰۰۰ امضا دریافت کرده است. با این حساب باید منتظر ماند و دید که واکنش شرکت کره‌ای به این شکایت کاربران چگونه خواهد بود.

ارسال نظر