سامسونگ گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو می‌سازد!

رسانه کلیک - سامسونگ مدت‌ها است که در صدد ساخت صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر است. پس از مدت‌ها خبری به گوش می‌رسد که این شرکت در سال ۲۰۱۸ یکی از گوشی‌های هوشمند سری نوت خود را با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر وارد بازار می‌کند.

سامسونگ گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو می‌سازد!

سامسونگ در سال ۲۰۱۸ گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر می‌سازد. «کوه دونگ جین» یکی از روسای سامسونگ در رابطه با برنامه‌ریزی‌های این شرکت در سال ۲۰۱۸ توضیح می‌دهد: «سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر را وارد بازار کند.»

در واقع دونگ جین هدف اصلی و تمرکز اصلی سامسونگ در سال ۲۰۱۸ را گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر اعلام کرده و این شرکت از همین سال شروع به برنامه‌ریزی‌های اولیه کرده است. ایده ساخت صفحه‌نمایش منعطف همیشه یکی از ایده‌های اصلی سامسونگ بوده ولی هیچ‌گاه تا به این اندازه جدی پیگیری نشده است.

البته تحلیل گران بر این باورند که ساخت گوشی منعطف منجر به نازک شدن گوشی می‌شود و از آنجایی‌که سامسونگ خاطره خوشی در نازک‌تر کردن محصولات خود ندارد و امکان انفجار دوباره گوشی‌های هوشمند وجود دارد، سامسونگ باید بسیار محتاط عمل کند.

سامسونگ در گذشته تجربه ساخت صفحه‌نمایش منعطف را داشته است. پروژه ساخت صفحه‌نمایش منعطف سامسونگ ابتدا گلکسی X خوانده شد. در سال ۲۰۱۳ سامسونگ محصولی با عنوان Youm را ارائه داد که درواقع صفحه‌نمایشی منعطف بر روی گوشی هوشمند را ارائه داده بود. البته این پروژه نهایی نشد.

البته سامسونگ در این میدان رقابت تنها نیست. ال‌جی هم خبرهایی از ساخت اولین تبلت مفهومی با صفحه‌نمایش منعطف را داده است و لنوو هم جسته‌ و گریخته در این زمینه فعالیت‌هایی داشته‌اند ولی نکته مثبت برای سامسونگ اینجاست که هیچ‌کدام از دو شرکت لنوو و ال‌جی برنامه مشخصی برای ارائه دستگاه منعطف خود ارائه نداده‌اند.

گفتنی است؛ این اولین باری نیست که سامسونگ صفحه‌نمایش گوشی‌های خود را با تغییراتی وارد بازار می‌کند. صفحه‌نمایش خمیده گلکسی s8 نمونه موفق این جسارت سامسونگی‌ها است. تلویزیون‌های منحنی هم مدت زیادی است که وارد بازار شده‌اند و امتحان خود را پس داده‌اند.

سال‌ها است که ایده ساخت صفحه‌نمایش منعطف در ذهن بزرگان فناوری است و حالا به عملی شدن این ایده نزدیک می‌شویم، ولی این‌که ایده ساخت صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر چقدر برای سرمایه‌گذاران آب می‌خورد سؤال بزرگی است که ذهن طرفداران فنّاوری را مشغول کرده است. به نظر نمی‌رسد این فناوری در بدو ورود ارزان و در دسترس همه باشد.

ارسال نظر