بهت کارشناسان از روش جدید تایید هویت سامسونگ

اقدام عجیب سامسونگ در تایید هویت افراد از طریق ساعت های هوشمند تعجب همگان را بر انگیخته است.

بهت کارشناسان از روش جدید تایید هویت سامسونگ

به گزارش کلیک، تاکنون شاهد بوده ایم که شرکت های فناوری به روش های گوناگون دستگاه های هوشمندی تولید کرده اند که هویت کاربران را از روی تشخیص چهره، حسگرهای اثر انگشت، تشخیص صدا و حتی اسکن عنبیه چشم تایید می کنند. اکنون یک مجوز انحصاری منتشر شده که نشان می دهد سامسونگ برای تشخیص هویت کاربران حتی به اعماق درون انسان نیز نفوذ کرده است. این مجوز به یک ساعت هوشمند اشاره می کند که از رگ های ما برای تایید هویت استفاده می کند.

در مجوز منتشر شده توسط USPTO (اداره مجوزها و مارک های تجاری ایالات متحده) با عنوان " دستگاه قابل اتصال به بدن و روش به کارگیری یکسان"، این شرکت روشی را توضیح می دهد که در آن ساختار رگ های کاربران عضو اسکن می شود و سپس آن را با ساختار افرادی که در آینده سعی می کنند هویت خود را تایید کنند مقایسه می کند.
طبق این مجوز انحصاری که در ماه جولای سال گذشته به ثبت رسیده، یک دستگاه قابل اتصال به بدن است که از چند بخش تشکیل شده است: یک حسگر که برای عکس برداری از رگ کاربر تنظیم شده است و یک پردازشگر که برای پاسخ به یک عملکرد یا یک نرم افزار انتخاب شده توسط کاربر تنظیم شده است تا حسگر را کنترل کند که بتواند از رگ کاربری که دستگاه را متصل کرده عکس بگیرد و از طریق مقایسه عکس گرفته شده از رگ با حداقل یک عکس ثبت شده از رگ کاربر، او را تایید کند؛ و در پاسخ به تشخیص اینکه کاربر تایید شده دارای اجازه اجرای عملکرد انتخاب شده یا نرم افزار است، عملکرد یا نرم افزار را اجرا کند.

همانند تمام مجوزهای انحصاری، نیاز نیست که شرکت مجوز گرفته از این تکنولوژی در تولید یک دستگاه واقعی استفاده کند. بنابراین اگرچه ممکن است هرگز شاهد این نباشیم که سامسونگ عملکرد اسکن رگ را در ساعت های هوشمند آینده ارائه کند، اما حداقل با تکنولوژی هایی که شرکت بر روی آنها کار می کند آشنا می شویم.
در ماه دسامبر، مجوز انحصاری منتشر شده توسط USPTO به این نکته اشاره می کرد که این شرکت ممکن است در بخش دستگاه های پوشیدنی خود بر روی یک حلقه هوشمند کار کند. این مجوز توضیح می دهد که کار حلقه چگونه خواهد بود و چه کارکردهایی می تواند داشته باشد.

منبع : Pcmag

ارسال نظر