تجربه برتر گیمینگ در گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ

رسانه کلیک – این روزها، به لطف حضور بازی‌های حرفه‌ای مثل Fortnite و PUBG روی گوشی‌های هوشمند،‌بازار این گجت‌ها در بحث گیمینگ بسیار داغ شده است. اما آیا می‌دانستید یکی از بهترین برند‌ها برای ارائه تجربه‌ی بی‌عیب و نقص بازی، گوشی‌های خانواده گلکسی سامسونگ است؟ 

تجربه برتر گیمینگ در گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ

سامسونگ محبوب‌ترین برند نزد گیمرهای موبایلی ایران است

بر کسی پوشیده نیست که یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین برندهای حوزه دستگاه‌های الکترونیکی، سامسونگ است و در بخش گوشی‌های هوشمند، همین برند با داشتن بیش از ۵۱ درصد سهم بازار طبق آخرین گزارشی که در سه ماهه تابستان سال ۹۶ ارائه شد، محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین مردم ایران را دارد. این موضوع در بحث گیمینگ هم به همین شکل است و طبق گزارش نمای باز سال ۹۶ مرکز پژوهش آماری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برند سامسونگ در مقام اول و به عنوان محبوب‌ترین برند بین گیمرهای موبایلی شناخته می‌شود.

به طور قطع، تعداد بالای مدل‌های گلکسی سامسونگ و بازه‌ی قیمتی گسترده که قدرت انتخاب مناسبی در اختیار همه‌ی قشرهای جامعه قرار می‌دهد، دلیل اصلی محبوبیت سامسونگ در این بازار پرکاربرد است. اما در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که گوشی‌های گلکسی سامسونگ چه امکاناتی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد و چرا این گوشی‌ها، یکی از بهترین گجت‌هایی برای انجام بازی‌های مطرح موبایلی است؟

گلکسی سامسونگ

بهترین تجربه‌ی گیمینگ با گلکسی S9 و S9 Plus

جدیدترین پرجمداران سامسونگ، از قدرتمندترین و بهترین گوشی‌های هوشمندی هستند که در بحث گیمینیگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. نمایشگر بدون لبه‌ی این گوشی‌ها، صفحه‌ای گسترده را در اختیار گیمر قرار می‌دهد تا بتواند از همه‌ی فضای دیداری به نحو احسن استفاده کند. پنل سوپر آمولد نمایشگرهای S9 و S9 Plus که به ترتیب ۵.۹ و ۶.۲ اینچ پهنا دارند، در کنار بدنه‌ای خوش‌دست که یکی از المان‌های مهم برای گیمرها است، تجربه‌ی جالب و مناسبی را برای گیمرها تدارک دیده است. البته ناگفته نماند که رزولوشن تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ در این گوشی‌ها، کیفیتی خارق‌العاده را برای بازی‌های گرافیکی به ارمغان می‌آورد.

اما مهم‌ترین چیزی که در مورد این گوشی‌های هوشمند وجود دارد، سخت‌افزار قوی آنها است. پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ یا اکزینوس ۹۸۱۰ در کنار ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، تضمینی است تا شما بتوانید هر بازی موبایلی که تمایل دارید، چه جدیدترین نسخه‌های Modern Combat یا Asphalt و چه بازی‌های بتل‌رویالی مانند PUBG و Fortnite را بدون کاهش فریم و با بهترین کیفیت ممکن به اجرا در بیاورید.

گلکسی سامسونگ

خانواده گلکسی A، میان‌رده‌هایی در قامت پرچم‌داران!

سخت‌افزار قوی گوشی‌های میان‌رده گلکسی A، یک انتخاب اقتصادی برای گیمرها است

سامسونگ با تولید و گسترش سری A گوشی‌های گلکسی، تعریفی نو از گوشی‌های میان‌رده به بازارهای جهانی ارائه کرد که به جرات می‌توان به آنها پرچم‌دار میان‌رده‌ها لقب داد. مدل‌هایی مانند A8 که سال گذشته وارد بازار شد، مشخصات سخت‌افزاری دارد در قیاس با قیمت‌اش، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای مبحث گیمینگ محسوب می‌شود. صفحه نمایش سوپر آمولد ۶ اینچی با رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ که تراکم ۴۴۱ پیکسل بر اینچ را دارا استت، در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، پردازنده اگزینوس ۷۸۸۵ هشت‌ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی Mali-G71، ترکیبی فوق‌العاده را برای علاقه‌مندان گیمینگ موبایلی تدارک دیده است.

گلکسی سامسونگ

اپلیکیشن Gaming Tools مخصوص حرفه‌ای‌ها

اگر از آن دسته افرادی هستید که یک جورهایی، پلتفرم اصلی بازی‌تان، گوشی هوشمند است، سامسونگ با ارائه‌ی اپلیکیشن Samsung Game Tools، امکانات مورد نیاز گیمرها را فراهم کرده که می‌تواند تا حد زیادی، تجربه‌ی انجام بازی‌های موبایلی را بهبود ببخشد. یکی از بهترین ویژگی‌های Game Tools، امکان ضبط ویدیو یا اسکرین‌شات گرفتن در حین بازی است. اپلیکیشن گزینه‌های کیفیتی زیادی در اختیار گیمر قرار می‌دهد تا به دلخواه، رزولوشن و حتی بیت‌ریت ویدیویی که ضبط می‌کند را به دلخواه و صلاح خود تنظیم کند. همچنین با اجرای Game Tools و به انتخاب خودتان، می‌توانید گزینه No Alerts during game را فعال کنید تا تماس‌ها یا هر نوتیفیکیشنی که مربوط به اپلیکیشن‌های دیگر است، وسط بازی به نمایش در نیاید.

در کنار امکانات حرفه‌ای که اپلیکیشن در اختیار گیمر قرار می‌دهد، کاربر می‌تواند بازی‌های خود را فضا و پنجره‌ی اختصاصی این اپلیکیشن که Game Launcher است، مشاهده کند و دسترسی سریع‌تری به بازی‌هایش داشته باشد. شاید این گزینه برای کسانی که ده‌ها بازی مختلف را در دستگاه‌ خود نصب می‌کنند، مناسب‌تر باشد. ناگفته نماند که این اپلیکیشن روی همه‌ی گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ قابل اجرا است.

گلکسی سامسونگ

واقعیت مجازی با گلکسی سامسونگ

سامسونگ با دراختیار داشتن پلتفرم اختصاصی واقعیت مجازی، اکوسیستمی قدرتمند را تدارک دیده است

همکاری مشترک سامسونگ و آکیولس ریفت، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و پیشگام حوزه‌ی واقعیت مجازی، منجر به ساخت هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ با عنوان Samsung Gear VR شد و در حال حاضر یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند است. هدست گیر وی‌آر سامسونگ که فقط با گوشی‌های خانواده گلکسی سامسونگ هم‌سان می‌شوند، می‌تواند در مدل‌های پرچمدار این گوشی‌های هوشمند، یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز از دنیای واقعیت مجازی را ارائه دهد. انبوهی از بازی‌ها مانند Hitman Go، بازی شوتر Drop Dead، عنوان محبوب و میلیونی Minecraft، بازی تیمی مهیج BombSquad و البته Temple Run معروف برای علاقه‌مندان واقعیت مجازی وجود دارد که می‌توان با سامسونگ Gear VR تجربه‌شان کرد.

گلکسی سامسونگ

آینده‌ی گوشی‌های گیمینگ فراگیر با سامسونگ

با اینکه گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ، از نظر سخت‌افزاری و گزینه‌های انتخاب گسترده در بهترین حالت خود قرار دارند، اما به شدت جای خالی یک گوشی تخصصی گیمینگ در این برند احساس می‌شود. به همین منظور، سامسونگ در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۹ میلادی، اولین گوشی گیمینگ خود را روانه‌ی بازار کند. برندهای مختلفی مانند ریزر و ایسوس اقدام به عرضه‌ی گوشی‌های گیمینگ کرده‌اند که البته شاید بزرگترین نقطه ضعف‌شان، قیمت بالای آنها و صرفا هدف قراردادن گیمرهای فوق حرفه‌ای است. این در حالیست که بخش اعظم بازار بازی‌های موبایلی را گیمرهای کژوال یا عام تشکیل می‌دهند و این احتمال وجود دارد تا سامسونگ برنامه‌ی مدون و صحیح به منظور هدف قراردادن همه‌ی قشرهای گیمر موبایلی را در آینده داشته باشد. احتمالی که می‌تواند نه فقط به عرضه‌ی یک مدل، بلکه چندین مدل در بازه‌‌های قیمتی مختلف و به هدف گیری تمام سلایق منجر شود.

باید دید در آینده سامسونگ چگونه می‌تواند این خلا بزرگ بازار را پر کند و چطور قادر است تا از این زمین بکر و پر سود، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد.

ارسال نظر