همه چیز در مورد گوشی Galaxy Note 7 سامسونگ

شرکت سامسونگ به زودی گوشی Galaxy Note 7 را روانه بازار خواهد کرد. در اینجا قصد داریم تمام ویژگی ها و مشخصات آن را بر اساس شایعات منتشر شده تا به امروز مورد بررسی قرار دهیم.

همه چیز در مورد گوشی Galaxy Note 7 سامسونگ

کلیک - گوشی Galaxy Note 5 به عنوان آخرین فبلت پرچمدار سامسونگ اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه شد و اکنون ما کم کم خود را برای عرضه گوشی پرچمدار بعدی از سری Note آماده می کنیم. به احتمال زیاد سامسونگ در نامگذاری این گوشی دو پله را با یک گام طی کرده و آن را Galaxy Note 7 نام گذاری می کند. در اینجا قصد داریم تمام شایعات منتشر شده تا امروز پیرامون این گوشی و قابلیت های احتمالی آن را بررسی کنیم.

زمان رونمایی و عرضه به بازار

سامسونگ دعوت نامه ای را برای روز ۱۲ مرداد (۲ آگوست) برای یک رویداد مخصوص تنظیم کرده است که به احتمال زیاد برای رونمایی از گوشی Galaxy Note 7 خواهد بود. اگر چه سامسونگ به صورت رسمی حرفی از رونمایی از Galaxy Note 7 در این رویداد به میان نیاورده، ولی تصویر قلم مخصوص گوشی های سری Note که در این دعوت نامه قابل مشاهده است، این موضوع را اثبات می کند. همچنین متن موجود در این دعوت نامه، نام گذاری این گوشی با عنوان Note 7 (نه Note 6) را تایید می کند و نشان می دهد سامسونگ در نام گذاری گوشی جدید خود ساختار شکنی کرده است.

این رویداد به صورت همزمان در دو شهر لندن و نیویورک برگزار می شود که نشان دهنده عرضه جهانی Note 7 است (بر خلاف Note 5 که در اروپا عرضه نشد). همچنین شایعات دیگر نیز نشان می دهند که این گوشی به بازار تمامی کشور ها ورود پیدا می کند.

یکی از دستگاه های لو رفته با شماره مدل SM-N930FD نشانه گذاری شده است، که احتمالا همان Note 7 است. فعلا هیچ خبر رسمی یا نشانه قطعی مبنی بر عرضه این گوشی در انگلستان و اروپا نیست، ولی آن طور که مشخص است سامسونگ برنامه وسیعی برای عرضه Note 7 به این مناطق نیز دارد.

اما گوشی Note 7 به صورت رسمی در بازار کشور آمریکا عرضه خواهد شد.
unpacked-invitation-2016-3368072-5000x3333

مشخصات لو رفته

فبلت های سری Note گل سر سبد پرچمدار ها محسوب شده و در این رده بهترین هستند. به نظر می رسد Galaxy Note 7 نیز مانند اجداد خود همین مشخصات را حفظ کرده و با بدنه ای مستحکم و قابلیت های حرفه ای به بازار عرضه می شود. در این بخش می خواهیم بر اساس شایعات منتشر شده تا به امروز مشخصات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

صفحه نمایش

سامسونگ معمولا برای فبلت های خود صفحه نمایش هایی از ۵٫۷ تا ۶ اینچ در نظر می گیرد. در حالی که تا به امروز تمام گوشی های سری Note دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی بوده اند، طبق برخی شایعات گوشی Note 7 به صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی مجهز است. به نظر می رسد این گوشی مانند مدل های قبلی به صفحه نمایش امولد Quad-HD با رزولوشن ۲۵۶۰x1440 مجهز باشد و همچنین احتمال دارد این گوشی مانند Galaxy S7 از قابلیت always-on (نمایش اطلاعاتی مانند ساعت روی صفحه نمایش با وجود خاموش بودن آن) بهره مند باشد.

جدیدا یک فیلم منتسب به Galaxy Note 7 منتشر شده که آن را با صفحه نمایش خمیده و با اندازه ای قابل توجه نشان می دهد. کیفیت نه چندان خوب این فیلم امکان قضاوت در مورد ابعاد و یا رزولوشن گوشی را نمی دهد و حتی ممکن است گوشی به نمایش در آمده در فیلم واقعی نباشد. ولی در هر صورت می توان ظاهر کلی صفحه نمایش Note آینده را در آن مشاهده کرد.

یک تصویر فاش شده از Galaxy Note 7 که در شبکه های اجتماعی چینی منتشر شده است، این گوشی را با صفحه نمایش حاوی متونی سفید و آیکون های مربوط به قابلیت always-on به تصویر می کشد. درست مانند گوشی S7، قابلیت always-on صفحه نمایش Note 7 اطلاعاتی همچون ساعت، تاریخ، شارژ باتری و نوتیفیکشن ها را به صورت همیشگی روی صفحه نمایش می دهد.

samsung-galaxy-note-7-4-600x415-720x720

باتری و شارژ

طبق گزارشات، گوشی Galaxy Note 7 درگاه Micro USB را کنار گذاشته و به جای آن از درگاه جدید USB-C استفاده می کند. اخیرا تصاویری از کابل شارژر این گوشی نیز منتشر شده که به این شایعه واقعیت می بخشد. در این تصویر یک کابل بسته بندی شده قابل مشاهده است که دارای اتصال دهنده USB-C است. همچنین Sam Mobile نیز در اوایل ماه می گفته بود که ممکن است Galaxy Note 7 از درگاه USB-C استفاده کند. اگر این قضیه درست باشد، به این معنی است که هدست واقعیت مجازی Gear VR قابلیت اتصال به این گوشی را ندارد، چرا که از درگاه Micro USB استفاده می کند. بنابر این باید انتظار عرضه نسخه حدیدی از هدست واقعیت مجازی Gear VR را نیز داشته باشیم.

samsung-galaxy-note-7-a-2-600x348-720x720

اگر چه ظرفیت باتری Note 7 هنوز یک راز است، ولی طبق گزارش سایت Weibo این گوشی از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری استفاده خواهد کرد که نسبت به مدل قبلی سری گوشی های Note یعنی Note 5 حدود ۱۰۰۰ میلی آمپر بیشتر است. البته این گزارش با گزارش Murtazin که ظرفیت باتری Note 7 را ۳۶۰۰ میلی آمپر دانسته در تضاد است. فعلا ظرفیت باتری این گوشی دقیق مشخص نیست و تا روز رونمایی از گوشی ممکن است شایعات دیگری نیز در این مورد منتشر شود.

پردازنده و رم

در مورد پردازنده، گوشی Note 7 شاهکار خواهد کرد. طبق گزارشی که اواخر ماه ژوئن توسط شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شد، این گوشی در یک مدل از پردازنده ۸ هسته ای Exynos 8893 با فرکانس ۲٫۷ گیگاهرتز استفاده می کند. گزارش دیگری نیز اخیرا منتشر شده که احتمال استفاده از پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۳ شرکت کوالکام را به میان می آورد. اما از آنجایی که این پردازنده هنوز معرفی نشده است، احتمال استفاده از اسنپ دراگون ۸۲۰ بیشتر است. توجه داشته باشید که همه این اطلاعات فعلا در حد حدس و گمان است.

همچنین طبق گزارشات این گوشی دارای میزان قابل توجهی رم خواهد بود. اگر چه گوشی هایی با ۶ گیگابایت رم اصلا دستگاه هایی عادی محسوب نمی شود، ولی چندان هم جدید نیستند. طبق شایعات گوشی Note 7 نیز از ۶ گیگابایت رم استفاده می کند.

دوربین و حافظه

از دیگر مشخصات فاش شده این گوشی در Weibo می توان به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری Super OIS، دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی و میزان ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه به همراه اسلات حافظه میکرو SD اشاره کرد. طبق شایعات، سامسونگ مدل خاصی از قلم گوشی های Note را نیز که با نام S Pen شناخته می شود، معرفی خواهد کرد.

قلم

اکنون که بسیاری از مشخصات خود گوشی Galaxy Note 7 را بررسی کردیم، نباید قلم آن را فراموش کنیم. طبق گزارشی از iGyaan قابلیت های قلم S Pen ارتقا یافته و به لطف استفاده از نسخه بلوتوث جدیدتر، گوشی قادر است راحت تر قلم را بیابد. همچنین طراحی قلم نیز کمی تغییر یافته و براق تر شده است. علاوه بر این ها Air View که اپلیکیشن های پایه و مخصوص S Pen را در خود جای داده است، به یک دیکشنری جدید و گزینه تلفظ صوتی مجهز خواهد بود.

طراحی

سامسونگ با رونمایی از گوشی galaxy S6 با بدنه ای شیشه ای در سال گذشته در طراحی گوشی های خود بازنگری کرد. انتظار می رود گوشی Note 7 نیز از این قانون طراحی جدید سامسونگ پیروی کرده و ظاهری ترک

galaxy-note-7-black-leak-720x720

یک روز پس از انتشار رسمی دعوت نامه سامسونگ برای رویداد اختصاصی خود، تصاویر بیشتری از گوشی Note 7 از یک اکانت شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد. گوشی موجود در این تصاویر روکشی با رنگ سیاه دارد و نوتیفیکشن ها در لاک اسکرین قابل مشاهده اند.

galaxy-note-7-black-leak-screen-720x720

قبل از آن نیز تصاویر مشابهی توسط فردی دیگر فاش شده بود که با آن چه که تا به حال دیده ایم منطبق است.

samsung-31-720x480-c

samsung-galaxy-2-720x480-c

samsung-galaxy-note-7-720x480-c

مهم ترین نکته قابل برداشت از این تصاویر این است که گوشی هوشمند Note 7 واقعا دارای لبه های خمیده است. Evan Blass نیز که در انتشار تصاویر گوشی ها رونمایی نشده معروف است، تصاویری از گوشی Galaxy Note 7 در رنگ های مشکی، نقره ای و آبی منتشر نموده که این موضوع را ثابت کرده و علاوه بر این در همه آن ها حسگر عنبیه دیده می شود.

cmuhtt5xgaa9qru-924x1200

حسگر عنبیه و قابلیت ضد آب

شایعات همچنان در مورد فبلت پرچمدار جدید سامسونگ ادامه دارد و گزارشات حاکی از آن است که این فبلت به قابلیت هایی همچون حسگر عنبیه و پوشش ضد آب مجهز است.

سایت SamMobile ضمن انتشار تصویری نحوه کار حسگر عنبیه Galaxy Note 7 را توضیح داده است. کاربر می بایست گوشی را در دست خود گرفته و به دو دایره ای که در صفحه به نمایش در آمده خیره شود تا حسگر عنبیه او را اسکن کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم با سایر مکانیزم های امنیتی اندروید یکپارچه شده است یا خیر. همچنین ما فعلا از قابلیت های دیگر این حسگر و کاربرد های آن بی اطلاع هستیم و احتمالا باید تا زمان رونمایی رسمی از گوشی منتظر بمانیم.

samsung-galaxy-note-7-iris-scanner-01-443x540-443x540

طبق گزارشات SamMobile و Murtazin گوشی Note 7 به قابلیت ضد آب نیز مجهز است. از آنجایی که سامسونگ فناوری ضد آب با استاندارد IP68 را در پاییز گذشته در Galaxy S7 به کار گرفت، بعید نیست از آن در فبلت جدید خود نیز استفاده کند. اگر Note 7 موفق به دریافت استاندارد ضد آب IP68 شود، می توان آن را به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱٫۵ متری آب نگه داشت.

قابلیت های نرم افزاری جدید

از آنجایی که با هر عرضه هر گوشی Galaxy Note قابلیت های نرم افزاری جدیدی به آن افزوده می شود، تکرار این موضوع برای Note 7 هم مورد انتظار است. طبق شایعات سامسونگ در حال کار روی یک اپلیکیشن جدید به نام Samsung Focus است.

به نظر می رسد اپلیکیشن Focus تقلیدی از Hub بلک بری باشد، که در آن دسته ای از اپلیکیشن ها در یک مکان قرار می گیرند و قابل استفاده اند. البته گویا سامسونگ بیشتر روی اپلیکیشن های کاربردی تمرکز کرده است تا اپلیکیشن های پیام رسان.

اپلیکیشن Samsung Focus قرار های ملاقات شما در تقویم، ایمیل های حساب های مختلف و یادآوری هایتان را به شما نشان می دهد. این اپلیکیشن قادر است تمام این اطلاعات را بر اساس هر شماره مخاطب دسته بندی کرده و امکان مدیریت نوتیفیکشن ها را با اولویت مخاطب یا کلمه کلیدی فراهم کند.

گزارشات در مورد نسخه سیستم عامل Galaxy Note 7 متفاوت است. برخی گزارشات مانند Weibo حاکی از عرضه اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ برای آن است، در حالی که گزارش دیگری از Bell احتمال عرضه اندروید نوقا ۷، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را خبر می دهد. با توجه به این که امسال گوگل نسخه مخصوص توسعه دهندگان اندروید ۷ را زود تر از موعد منتشر کرد و دلیل آن را آماده سازی سریع تر آن برای تابستان خبر داد، بعید نیست Galaxy Note 7 از این نسخه اندروید استفاده کند. در صورت صحت این شایعه گوشی Galaxy Note 7 جزو اولین گوشی های هوشمندی است که به اندروید نوقا مجهز می شود.

ارسال نظر