نگاه اجمالی به گلکسی نوت ۸؛ کمی بزرگتر، کمی بهتر!

رسانه کلیک - در اخبار پیشین، هم از چیستی و چرایی نوت ۸ سخن گفتیم و هم از ماجراهای پیش‌فروش آن. حال نوبتی هم که باشد نوبت در دست گرفتن و بر انداز کردن این عضو تازه وارد خانواده نوت است؛ با ما همراه باشید.

نگاه اجمالی به گلکسی نوت ۸؛ کمی بزرگتر، کمی بهتر!

در اولین لحظه که گلکسی نوت ۸ را در دست می‌گیرید، حضور روح اس ۸ در اطراف این دستگاه را به وضوح حس خواهید کرد؛ گویی شاهد یک اس +۸ هستیم که اندکی بزرگتر شده و انحنای چهار گوشه آن کاهش یافته است. اما جالب اینجاست که چنین دستگاهی با نمایشگر ۶٫۳ اینچی اش، به لطف حاشیه ای ناچیز تقریبا هم اندازه با آیفون ۷ که مجهز به نمایشگر ۴٫۷ اینچی است به نظر می‌رسد!

نوت ۸

همان طراحی ظریف سامسونگ و همان همنشینی چشم نواز فلز و شیشه که البته برای دومین بار، جایگیری نامناسب و نه چندان زیبای حسگر اثر انگشت را تجربه می‌کند. البته نوت ۸ به عنوان وارث گلکسی اس ۸ آنقدر زیبا هست که چنین نقصی آن را از لیست زیباترین تلفنهای سال جاری خارج نکند.

به نظر نمی‌رسد که نیازی به توضیح در مورد عملکرد و روانی چنین پرچمداری وجود داشته باشد، اما همین بس که بدانید که به آن اس ۸ پرقدرت، ۲ گیگابایت رم دیگر هم افزوده شده است. در ادامه، لیستی مختصر از مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت ۸ خواهیم دید:

  • Snapdragon 835 یا Exynos 8895 بر حسب بازارهای مختلف
  • ۶ گیگابایت رم
  • حافظه ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی
  • صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی qHD+ با پوشش گوریلا گلس ۵ و پشتیبانی از HDR
  • مجهز به درگاه کارت حافظه
  • باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری
  • دوربین اصلی دوگانه، شامل یک دوربین عادی با گشودگی دیافراگم ۱٫۷ و یک دوربین واید با f2.4
  • اسکنر عنبیه چشم به همراه حسگر اثر انگشت
  • گواهینامه بدنه ضد آب IP68
  • قلم پیشرفته S-Pen با توانایی درک ۴,۰۹۶ سطح فشار
  • عرضه در رنگهای سیاه، طلایی، خاکستری ارغوانی و آبی دریایی موسوم به Deep Sea Blue

همچنین اگرچه نوت ۸ در ابتدا با اندروید ۷ عرضه می‌شود، اما بدیهی است که سامسونگ به سرعت نسخه هشتم این سیستم عامل را برای عضو هشتم خانواده نوت فراهم خواهد کرد.

گشت و گذار در فضای نرم افزاری نوت ۸ احساس لذت بخشی دارد و وجود قابلیت تنظیم میانبر برای تقسیم کردن صفحه نمایش به دو اپلیکیشن معین که از پنل سمت راست معروف سری نوت قابل دسترس است، این احساس را لذت بخش تر نیز می‌کند. همچنین قلم S-Pen نیز همچنان به روشنی می‌درخشد و این بار، قابلیتی همچون Live Messages که امکان کشیدن اشکال و انیمیشن های سریع و به اشتراک گذاری آن با دوستان را فراهم می‌کند، بر این روشنایی افزوده است.

نوت ۸

فراموش نکنیم که بازار هدف حرفه ای دستگاهی که از چنین قلم پیشرفته ای بهره می برد، کسانی هستند که با دستگاه خود استفاده های کاری دارند که این موضوع، اهمیت سخنان بالا را دو چندان می‌کند.

اما همه این ویژگی‌های قابل انتظار را که پشت سر بگذاریم، به دوربین دوگانه ای می‌رسیم که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مخصوصاً برای هواداران سامسونگ که انتظار زیادی برای تجربه آن روی محصولی از شرکت محبوبشان کشیده اند.

نوت ۸

دوربینی دوگانه که یکی عادی می‌بیند و دیگری چشم بازتری نسبت به حقایق عالم دارد! این دو برادر در همسایگی یکدیگر موجب می‌شوند تا شاهد یک افکت بوکه نرم افزاری اما تحسین برانگیز باشیم. ناگفته نماند سامسونگ این قابلیت را Live Focus نامیده است.

خوشبختانه امکان تار کردن پس زمینه و در نتیجه برجسته تر شدن سوژه اصلی برای دوربین جلوی نوت ۸ نیز فراهم است تا به واسطه آن، سلفی های به مراتب جذاب تر از گذشته بگیرید.

دوربین نوت ۸

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، عملکرد این دوربین سلفی مناسب و درخور تحسین ارزیابی می‌شود، هرچند در بخشهایی نظیر پردازش آن موهای فرفری، هنوز هم جای پیشرفت احساس می شود!

رقابت سختی در انتظار گلکسی نوت ۸ بوده و پر واضح است که اوضاع برای پرچمدار تازه سامسونگ، مشابه زمان معرفی هم خون پیشینش نیست. این تازه وارد دیگر قرار نیست صرفاً یک محصول خوب باشد؛ چراکه اگر چنین باشد، به یقین بازی را به حریفان قدری همچون ال جی V30، آیفون ۸ پر سر و صدا و البته تلفن نوآورانه خالق اندروید یعنی Essential phone واگذار خواهد کرد؛ حریفانی که شاخ و شانه کشی را از همین حالا و به طور رسمی آغاز کرده اند!

ارسال نظر