گوشی هوشمندی با ۶ دوربین متحرک

رسانه کلیک - سامسونگ پتنت جدیدی را ثبت کرده است که یک گوشی هوشمند با ۶ دوربین متحرک در پشت آن است. برخی ازافراد معتقدند که این پتنت مربوط به گوشی بعدی این شرکت یعنی گلکسی S30 است. 

گوشی هوشمندی با ۶ دوربین متحرک

این اطلاعات مهیج در حق ثبت اختراع سامسونگ به نام «دستگاه و روش کار چندین دوربینی برای عکاسی دیجیتال» توسط پایگاه LetsGoDigital کشف شد. این سایت خبری دیجیتالی آنلاین این اطلاعات را کشف و آن‌ها را به تصویرهایی احتمالی از ظاهر دوربین‌های گلکسی S30 تبدیل کرده است.

این پتنت نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد از آیفون ۱۲ شرکت اپل پیشی بگیرد و با آن رقابت کند. ممکن است این ۶ دوربین به‌گونه‌ای قرار بگیرند که قابلیت چرخش جداگانه داشته باشند و بهترین عکس ممکن را بگیرند. درواع حرکت هر یک از این دوربین‌ها می‌تواند توانایی دوربین گوشی را ۲ برابر کند.

پنج مورد از این ۶ دوربین از نوع زاویه دید عریض هستند که همگی یا یکسان هستند یا دارای یک حسگر با وضوح بالاتر خواهند بود. دوربین ششم نیز یک دوربین تله فوتو است. آنچه در مورد آن‌ها منحصر به فرد است، این است که همه دوربین‌ها می‌توانند در جای خود حرکت کنند و بچرخند تا زوایای استثنایی ارائه دهند.

با این گوشی هوشمند سامسونگ می‌توان عکس‌برداری پانوراما را با پس‌زمینه تار انجام داد و می‌توان تمام جلوه‌های عکس را کنترل کرد. این قابلیت‌ها در هیچ یک از گوشی‌هایموجود در بازار وجود ندارد و بیشترین تعداد دوربین در گوشی‌ها ۵ عدد است که متعلق به می نوت ۱۰ شیائومی و نوکیا PureView 9 است.

ارسال نظر