همه چیز در مورد گوشی سامسونگ Galaxy S7

سامسونگ قصد دارد به زودی گوشی پرچمدار خود Galaxy S7 را رونمایی کند. در این بخش قصد داریم نقد و بررسی کاملی از این گوشی مبنی بر شایعات منتشر شده از آن برای شما ارائه کنیم.

همه چیز در مورد گوشی سامسونگ Galaxy S7

کلیک- اخیرا شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه گوشی Galaxy S7 از نظر ظاهری بسیار به مدل قبلی یعنی Galaxy S6 شبیه خواهد بود و فقط تغییرات اندکی در طراحی آن اعمال شده و تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) به آن اضافه شده است.

به نظر می رسد این گوشی از زمانی که انتظار می رفت زود تر عرضه شده و احتمالا با قابلیت پشتیبانی از حافظه microSD و ضد آب بودن روانه بازار می شود. همچنین سامسونگ از یک سنسور جدید دوربین رونمایی کرده که ممکن است در این گوشی استفاده شود. طبق شایعات منتشر شده این گوشی احتمالا از تراشه Exynos 8890 و یا Snapdragon 820 استفاده می کند.

گوشی های Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge برند در حال افت سامسونگ را تقویت کرد و با طراحی نو و قابلیت های جدید جانی دوباره به آن بخشید.

سامسونگ برای تکرار این تجربه خوشایند باید کار های زیادی انجام دهد که فقط به ارتقای بخش های مختلف گوشی جدید ختم نمی شود بلکه وسعت این اقدامات بسیار زیاد است.

S6vsS6Edge-Press-01-650-80

انتظار نمی رود سامسونگ در روز های نزدیک از این گوشی رو نمایی کند. معمولا سامسونگ معرفی محصولات پرچمدار خود را در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارس در کنفرانس جهانی موبایل (MWC) انجام می دهد. بنابر این انتظار می رود امسال هم این قضیه تکرار شود.

البته تا به حال شایعات زیادی در مورد این گوشی و قابلیت های آن منتشر شده است که ما در اینجا قصد داریم آن ها را به اطلاع شما برسانیم. با کلیک همراه باشید.

مختصر و مفید

Galaxy S7 چیست؟ این یک گوشی پرچمدار جدید از سری Galaxy S سامسونگ است.

چه زمانی معرفی می شود؟ احتمالا در کنفرانس جهانی موبایل در اواخر فوریه (بهمن ماه) رونمایی خواهد شد.

قیمت آن چقدر است؟ قطعا این یک گوشی گران قیمت و شاید یکی از گران قیمت ترین گوشی های سال 2016 باشد.

نگاهی کلی به گوشی Galaxy S7 سامسونگ

Galaxy-S7-concept-970-80

وقتی حرف از گوشی هوشمند جدید Galaxy S7 سامسونگ می شود باید انتظار طراحی غیر معمول و جالب را داشته باشیم. چیزی که ما این بار از سامسونگ می خواهیم یک گوشی ابتکاری است. گوشی که از مرز های معمول طراحی و ساخت گذشته و مثل همیشه با تکنولوژی خاص سامسونگ ما را سر ذوق بیاورد. به نظر ما گوشی Galaxy S7 مظهری از فناوری های سامسونگ خواهد بود. در اینجا می خواهیم مشخصات این گوشی را بررسی کنیم:

تفاوت اصلی این گوشی با اجداد خود صفحه نمایش آن است. اگر سامسونگ قصد داشته باشد تا هدست واقعیت مجازی Gear VR را به محصولی موفق تبدیل کند، به یک صفحه نمایش بهتر نیاز دارد و حرکت به سمت فناوری نمایشگرهایی با کیفیت 8K و استفاده از آن تجربه فوق العاده ای را برای کاربر به ارمغان می آورد.

قابلیت بزرگ بعدی که امید است آن را در این گوشی ببینیم تکنولوژی اسکنر عنبیه چشم است که جایگزین اسکنر اثر انگشت، که امروزه در گوشی های زیادی به کار رفته، می شود. با استفاده از دوربین های اسکنر دو گانه hi-res تعبیه شده در جلوی گوشی به محض روشن کردن صفحه هویت شما تشخیص داده می شود.

لبه های صفحه نمایش به طور مناسبی در دو طرف آن قرار داده شده که نوتیفیکشن ها به خوبی روی آن ها نمایش داده می شود. لبه های S6 بیشتر جنبه دکوری و تزیینی داشت ولی در گوشی جدید آن ها واقعا کاربردی شده اند.

Galaxy S7 به دو اسپیکر قدرتمند باس در بالا و پایین گوشی مجهز است که از تکنولوژی omni-sound سامسونگ استفاده کرده و این گوشی را به یک وسیله قدرتمند برای پخش فایل های چند رسانه ای تبدیل می کند.

رابط کاربری TouchWiz مثل همیشه روی گوشی خودنمایی می کند ولی باید منتظر تغییرات خوبی در آن باشیم.

زمان عرضه گوشی Galaxy S7 سامسونگ

GalaxyS6-Press-01-650-80

شرکت China Mobile پستی را در یک شبکه اجتماعی قرار داده و گوشی هایی که انتظار می رود در چند ماه آینده معرفی شود در آن قرار داده است که پیش بینی کرده Galaxy S7 سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایل MWC) 2016) معرفی شود.

شرکت سامسونگ مدتی است گوشی های پرچمدار سری S خود را در کنفرانس جهانی موبایل معرفی و اندکی بعد به بازار عرضه می کند. امسال قرار است این رویداد بین 22 تا 25 ماه فوریه برگزار شود ولی احتمال دارد معرفی گوشی سامسونگ چند روز زود تر از آن انجام بگیرد.

در شایعات قبلی آمده بود که گوشی Galaxy S7 ممکن است در 19 ژانویه معرفی شود، ولی تا این تاریخ چند روزی بیشتر نمانده و سامسونگ هم هنوز اطلاعیه ای نداده است.

حتی تحلیلگران شرکت SK Securities گفته بودند که Galaxy S7 احتمالا در اواخر ژانویه و یا اوایل فوریه رونمایی می شود در حالی که منابع دیگر ادعا می کنند سامسونگ فقط یک ماه است که کار توسعه نرم افزار (firmware) این گوشی را آغاز کرده است.

در هر صورت ما تمرکز مان برای معرفی این گوشی را روی کنفرانس جهانی موبایل قرا می دهیم و فعلا فقط باید منتظر دعوتنامه رسمی مطبوعاتی برای حضور در این کنفرانس باشیم.

طراحی گوشی Galaxy S7 سامسونگ

GalaxyS6-Press-02-650-80

از آنجایی که سامسونگ تازه طراحی جدیدش را روی گوشی Galaxy S6 پیاده کرده است نباید انتظار تغییرات زیادی در طراحی گوشی جدید داشته باشیم. هر تغییری در گوشی Galaxy S7 قاعدتا باید کوچک و بسیار شبیه به Galaxy S6 باشد.

یک منبع نزدیک به سامسونگ به خبرگزاری Korea Times گفته است: از آنجایی که S6 و S6 Edge آغازی برای یک سیر رو به پیشرفت بود گوشی S7 شاهد ارتقا و بهبود در کیفیت تصویر و کارایی و قابلیت های جدیدی خواهد بود. نقطه قوتی که باعث می شود مشتریان از داشتن این گوشی جدید لذت ببرند، کیفیت تصویر بالا و سرعت زیاد تر آن است.

اگر چه احتمال دارد تغییرات اندکی بین Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge وجود داشته باشد، ولی به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد یک زبان بزرگ طراحی مشترک بین آن ها برقرار کند. هر چند ظاهر هر دو گوشی احتمالا شبیه به هم باشد ولی ممکن است مدل S7 درست مثل مدل Galaxy S5 دارای گواهی IP67، که به معنی ضد غبار و ضد آب بودن هست، باشد.

یک خبر دیگر حاکی از آن است که سامسونگ به جای معرفی مدلی به نام Galaxy S7 Edge یک فبلت جدید به نام +Galaxy S7 Edge به بازار عرضه می کند. انتظار می رود این فبلت به یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 2K مجهز بوده و طبیعتا یک دستگاه بزرگتر باشد.

Samsung_Galaxy_S6_review (1)-650-80

بدنه Galaxy S7 احتمالا از یک نوع فلز متفاوت ساخته خواهد شد. منابع خبری اعلام کرده اند این شرکت در حال آزمایش روی نوعی فلز با آلیاژ منیزیم است که باعث محکم تر و در عین حال سبک تر شدن گوشی شده و هنگام داغ شدن پردازنده گرما را به خوبی از خود عبور می دهد. این شایعات اخیرا مجددا سر زبان ها افتاده بنابر این احتمال واقعیت داشتن آن ها زیاد است.

به نظر می رسد شاهد یک دستگاه باریک با تلفیقی از شیشه و فلز باشیم و شایعاتی اشاره می کند که برای طراحی بهتر، باتری این دستگاه قابل جداسازی نخواهد بود.

طرح های اولیه گوشی Galaxy S7 سامسونگ

یکی از بهترین طرح های اولیه که در دسترس ما است تصویر زیر است. این تصویر در واقع از خود گوشی نیست و بر اساس خبر های لو رفته از ظاهر گوشی طراحی شده است.

Galaxy S7 render Jermaine Smit-650-80

این طرح با شایعات منتشر شده در مورد ظاهر S7 بسیار همخوانی دارد چرا که به میزان قابل توجهی به S6 شبیه بوده و قسمت پشتی آن کمی خمیده است.

صفحه نمایش گوشی Galaxy S7 سامسونگ

اینطور که از اخبار منتشر شده بر می آید سامسونگ دو سایز متفاوت از گوشی Galaxy S7 عرضه خواهد کرد. یکی با سایز 5.2 اینچی و دیگری با سایز 5.8 اینچی که حداقل یکی از آن ها به صفحه نمایش 4K مجهز خواهد بود. اگر چه با وجود Galaxy Note 5 و +Galaxy S6 Edge اشتیاق چندانی برای خرید نسخه فبلت S7 وجود نخواهد داشت.

همچنین تصویر بنچمارکی که گمان می شود مربوط به Galaxy S7 سامسونگ است با صفحه نمایش 5.7 اینچ منتشر شده است که این اخبار قبلی را تایید می کند. هر چند در این بنچمارک به جای صفحه نمایش 4K شاهد صفحه نمایش QHD 1440 x 2560 هستیم.

Samsung_Galaxy_S6_review (16)-650-80 به نظر می رسد سامسونگ قابلیت مشابهی مانند تکنولوژی لمس 3 بعدی iPhone 6S برای گوشی جدیدش در نظر گرفته است. شرکتی به نام Synaptics تکنولوژی به نام ClearForce ابداع کرده است که امکان انجام کارهای مختلف نسبت به میزان فشار وارد شده به صفحه را داراست.

روزنامه وال استریت با یک فرد آگاه از این موضوع مصاحبه ای انجام داد و این فرد ادعا می کند برای اولین بار این تکنولوژی در Galaxy S7 به کار خواهد رفت. هنوز نامی برای این تکنولوژی انتخاب نشده است ولی به نظر می رسد سامسونگ خودش در حال ساخت یک نمونه از این تکنولوژی صفحه نمایش برای استفاده در پرچمدار بعدی است.

طبق شایعه ای دیگر Galaxy S7 دارای یک صفحه نمایش خمیده خواهد بود. طبق گزارشات برخی منابع این گوشی پس از دریافت سفارشات عمده از کارخانه های تایوانی با یک صفحه نمایش انعطاف پذیر عرضه خواهد شد. و این خبر جدیدا دوباره بر سر زبان ها افتاده است.

البته ممکن است این صفحه نمایش در مدلی شبیه به مدل Galaxy S7 به کار برده شود. مثل همان قضیه Galaxy S6 Edge که نسبت به مدل معمولی صفحه نمایش متفاوتی داشت. در هر صورت اگر این شایعه واقعیت داشته باشد واقعا جالب است.

یک شرکت تجاری جدید معتقد است سامسونگ در حال کار بر روی تکنولوژی یک صفحه نمایش بسیار مستحکم به نام Turtle Glass است. این صفحه نمایش جدید به زودی جایگزین Gorilla Glass 3 خواهد شد و امکان دارد ما آن را روی Galaxy S7 ببینیم.

اخیرا حتی شایعاتی منتشر شده که Galaxy S7 یک گوشی تاشو و منعطف خواهد بود که البته این مورد واقعا غیر قابل باور است. حتی اگر فرض کنیم این تکنولوژی ابداع شده باشد و به خوبی عمل کند باز هم بعید است سامسونگ با ریسک بسیار چنین تکنولوژی جدیدی را روی پرچمدار خود استفاده کند.

رقبای گوشی Galaxy S7 سامسونگ

در سال های اخیر شرکت HTC با عرضه گوشی های قدرتمند در زمان مشابه با سامسونگ رقبای قدرتمندی را به جنگ گوشی های این شرکت فرستاده است. بنابر این انتظار می رود رقیب امسال Galaxy S7 گوشی HTC One M10 باشد. فعلا اطلاعات زیادی از این گوشی در دسترس نیست ولی باید یک گوشی شیک و قدرتمند باشد.

علاوه بر آن گوشی های iPhone 6S و iPhone 6S Plus به نظر می رسد حتی بعد از عرضه Galaxy S7 فروش خوبی را داشته باشند و از طرف دیگر گوشی Xperia Z6 سونی یا هر مدل پرچمداری که از این شرکت عرضه شود می تواند توجه عموم را نسبت به گوشی سامسونگ کم کند.

دوربین و باتری گوشی Galaxy S7 سامسونگ

سامسونگ از دوربین جدید BRITECELL خود رونمایی کرده است که به گونه ای طراحی شده که نسبت به مدل snapper در Galaxy S6 هم سبک تر است و هم کوچکتر. البته هنوز رسما تایید نشده که این دوربین در S7 استفاده می شود ولی احتمال آن زیاد است.

از طرف دیگر گزارشاتی مبنی بر این است که سامسونگ در حال رایزنی با سونی است تا از سنسور دوربین IMX300 که در سری Xperia Z5 استفاده شده، در پرچمدار خود Galaxy S7 بهره ببرد.

سامسونگ به شدت تحت تاثیر تکنولوژی به کار رفته در آن است اگر چه روی سنسور دوربین خودش نیز کار می کند. شایعه شده است Galaxy S7 در مناطق و مدل های مختلف از سنسور های دوربین متفاوتی استفاده می کند.

جدیدا یک شایعه دیگر منتشر شده که حاکی از آن است که سامسونگ می خواهد چیزی شبیه به mimic Live Photos آیفون 6S را نیز برای Galaxy S7 به ارمغان بیاورد. یکی از مهندسان این شرکت اعلام کرده است این قابلیت Vivid Photos نام گذاری خواهد شد و شامل کلیپ های صوتی نمی شود بنابر این آپلود آن ها روی شبکه های اجتماعی آسان تر خواهد بود. در واقع عملکرد آن چیزی شبیه به تصاویر متحرک GIF است.

Samsung Galaxy S6 review 0 (7)-650-80 طبق اخبار منتشر شده سامسونگ به جای تمرکز روی مگاپیکسل دوربین، روی مواردی مثل کم حجمی تصاویر ثبت شده و کوچک بودن اندازه دوربین تمرکز کرده است. طبق اطلاعات فاش شده سامسونگ دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده شده روی Galaxy S6 را کنار گذاشته و برای Galaxy S7 از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می کند.

قبلا بنچمارکی با اپلیکیشن AnTuTu منتشر شده بود که گمان می شود مربوط به گوشی Galaxy S7 باشد. این بنچمارک نشان می داد این گوشی دارای دوربین 16 مگاپیکسلی پشتی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای سلفی باشد. در واقع این دوربین ها همان دوربین های استفاده شده در Galaxy S6 است که اتفاقا جزو بهترین دوربین های گوشی های هوشمند بود. بنابر این حتی اگر گوشی جدید از این دوربین هم استفاده کند گزینه بسیار خوبی خواهد بود. در هر صورت از آنجایی که پیرامون دوربین Galaxy S7 شایعات فراوانی وجود دارد نمی توانیم حدس دقیقی داشته باشیم.

هنوز اطلاعاتی در مورد حجم باتری به دست ما نرسیده ولی طبق شایعات درز کرده باتری Galaxy S7 به دلیل طراحی خاص و باریک گوشی قابل جداسازی نخواهد بود. از آنجایی که باتری Galaxy S6 هم قابل جداسازی نبود پس این خبر زیاد هم غافلگیر کننده نیست.

سیستم عامل و قدرت گوشی Galaxy S7 سامسونگ

به احتمال زیاد Galaxy S7 سامسونگ به اندروید 6 یا مارشملو مجهز خواهد بود. در واقع اسناد داخلی از سامسونگ منتشر شده که نشان می دهد این شرکت روی ارائه آپدیت به اندروید 6 کار می کند و این شایعه مجهز بودن Galaxy S7 به اندروید 6 را تایید می کند.

همچنین یک شایعه منتشر شده از چین حاکی از آن است که سامسونگ از سیستم خنک کننده مایع در Galaxy S7 استفاده می کند. این قابلیت از گرم شدن بیش از حد گوشی، تخلیه سریع باتری و حتی سوختن نوک انگشتان شما جلوگیری می کند!

Samsung_Galaxy_S6_review (7)-650-80 در واقع با استفاده از این سیستم سامسونگ می تواند عناصر و قابلیت های بیشتر و متنوع تری را به Galaxy S7 اضافه کند بدون اینکه لازم باشد در مورد گرمای بیش از حد آن نگران باشد. ما امیدواریم این شایعه حقیقت داشته باشد ولی به نظر می رسد سامسونگ فعلا فقط دارد این سیستم را آزمایش می کند و احتمال استفاده آن درS7 کم است.

طبق شایعات Galaxy S7 سامسونگ با دو نوع تراشه مختلف عرضه می شود: یکی با تراشه ست Exynos و دیگری با Qualcomm Snapdragon 820. البته منابع مختلف و بنچمارک های منتشر شده احتمال استفاده از Snapdragon 820 را بیشتر تقویت می کند.

بنچمارک گرفته شده یا Geekbench از مدل Snapdragon 820 نشان می دهد این پردازنده امتیاز multi-core 5423 را به دست آورده است. این امتیاز نسبت به امتیاز 6908 تراشه Exynos اندک به نظر می رسد ولی در هر صورت از امتیاز 5468 iPad Pro بیشتر است.

این موضوع که سامسونگ از تراشه Snapdragon 820 در Galaxy S7 بسیار خوب است چرا که این شرکت در گوشی Galaxy S6 فقط از تراشه اختصاصی خود یعنی Exynos استفاده کرده بود. اگر چه سامسونگ دلیل این کارش را به طور واضح بیان نکرد ولی گزارشاتی زیادی از گرمای بیش از حد و مشکل در کارایی Snapdragon 810 منتشر شده بود.

این نشانه ای از آن است که کوالکام در حال بازگشت به دوران اوج خود می باشد با این حال الان برای تایید این موضوع یک مقدار زود است. اگر چه افراد زیادی معتقدند تراشه کوالکام در پرچمدار بعدی سامسونگ استفاده می شود ولی بنچمارک های درز کرده دیگر روی اینترنت احتمال اینکه Galaxy S7 از تراشه ست جدید سامسونگ یعنی Exynos M1 استفاده کند را نیز تقویت می کند.

این بنچمارک ها نشان می دهد این دستگاه از تراشه Exynos M1 استفاده می کند و به نظر می رسد این تراشه از تعدادی هسته ARM سفارشی استفاده می کند. جالب است بدانید طبق نتایج موجود در این بنچمارک قدرت Exynos M1 تقریبا در همه زمینه ها از Snapdragon 820 بیشتر است.

اگر ما بخواهیم اعداد و ارقام موجود در این بنچمارک ها را وسیله قضاوت خود قرار دهیم بهتر است این بار هم سامسونگ کوالکام را فراموش کرده و از تراشه مخصوص خود برای Galaxy S7 استفاده کند چرا که در این صورت قدرت آن بیشتر خواهد بود. فارغ از اینکه پردازنده این گوشی چه خواهد بود Galaxy S7 از رم 4 گیگابایتی بهره می برد که قبلا در Galaxy S6 Edge+ نیز استفاده شده بود.

سایر ویژگی های گوشی Galaxy S7 سامسونگ

طبق یک گزارش منتشر شده از کره جنوبی گوشی Galaxy S7 سامسونگ احتمالا دارای قابلیت های صوتی فوق العاده ای خواهد بود چرا که از تراشه SABRE 9018AQ2M با تکنولوژی ESS برخوردار است. این تراشه به یک DAC صوتی موبایلی 32 بیتی مجهز بوده و نسبت سیگنال به نویز 129 دسیبلی دارد. بنابر این HTC رقابت سختی را در بخش پخش صدا و موسیقی با سامسونگ خواهد داشت.

Samsung_Galaxy_S6_review (32)-650-80 همچنین شایعه شده است Galaxy S7 سامسونگ از رابط USB نوع C پشتیبانی می کند که امکان شارژ سریع تر و اتصال از هر دو طرف را فراهم می آورد. می توان گفت این یکی از شایعاتی است که امکان حقیقت داشتنش بسیار زیاد است چرا که امروزه وسایل جدیدی در حال اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از USB-C هستند.

شایعات بسیار دیگری در مورد این گوشی وجود دارد. برای مثال گفته می شود Galaxy S7 مثل S6 از اسکنر اثر انگشت پشتیبانی می کند. و یا شایعات دیگری می گوید که S7 قابلیت اضافه کردن حافظه microSD که در S6 وجود نداشت را دارد و تا 126 گیگابایت را پشتیبانی می کند.

بنابر این احتمال دارد حافظه داخلی گوشی به 32 یا 64 گیگابایت کاهش پیدا کرده و در عوض قابلیت پشتیبانی از حافظه خارجی به گوشی برگردد که امکان مدیریت بهتر روی حافظه ها و فایل ها را فراهم می کند.

قیمت گوشی Galaxy S7 سامسونگ

اگر چه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت Galaxy S7 در دسترس ما نیست ولی به راحتی می توان گفت که این گوشی قطعا قیمت بالایی خواهد داشت. درست است که کاهش قیمت ما را خوشحال می کند ولی بعید به نظر می رسد قیمت این گوشی از پرچمدار قبلی یعنی Galaxy S6 کمتر باشد. بنابر این حدس ما این است که این گوشی حداقل 650 دلار قیمت گذاری شود.

منبع: techradar.com

ارسال نظر