گلکسی اس 7 به مجاری دفع کننده گرما مجهز می‌شود

 Galaxy S7 قرار است به همراه یک ویژگی جالب توجه روانه بازار شود.

گلکسی اس 7 به مجاری دفع کننده گرما مجهز می‌شود

به گزارش کلیک،اصلی‌ترین خبر مربوط به دنیای ریزپردازنده‌های موبایلی در سال 2015 مربوط به سیستم روی یک چیپ (SoC) اسنپدراگون 810 کوالکام و مشکلات مربوط به تولید حرارت بیش از اندازه‌ی آن بود که نهایتا منجر به افت درآمدهای شرکت کوالکام شد.

با بروز مشکلات حرارتی در تراشه‌ی اسنپدراگون 810، سامسونگ از آن دسته شرکت‌هایی بود که ترجیح داد از این سیستم روی چیپ در پرچمداران سال 2015 خود استفاده نکند. از اینرو سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج، گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس خود را تنها در یک نسخه و مجهز به تراشه‌ی اختصاصی اگزینوس 7420 خود عرضه کرد.

این موضوع در حالی بوده که سامسونگ همواره سال‌های گذشته، پرچمداران خود را در دو نسخه‌ی متنوع عرضه می‌کرد که دسته‌ای از آن‌ها از تراشه‌های اگزینوس داخلی این شرکت بهره‌ می‌برد و دسته‌ی دیگر به تراشه‌های برتر شرکت کوالکام مجهز می‌شد.

درست است که سامسونگ هیچگاه دلیل رسمی و قطعی مربوط به عدم استفاده از سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 در پرچمداران سال 2015 خود را اعلام نکرد، اما کاملا مشخص است که مشکلات عملکردی این تراشه دلیل اصلی عدم بهره‌گیری سامسونگ از آن محسوب می‌شوند.

در این بین تنها سامسونگ نبود که نسبت به استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون 810 جبهه‌گیری کرد، بلکه ال‌جی هم پرچمدار سال 2015 خود یعنی گوشی هوشمند جی 4 را به تراشه‌ی اسنپدراگون 808 مجهز ساخت. در هر صورت داستان مربوط به اسنپدراگون 810 به پایان رسیده، چرا که به تازگی و طی ماه گذشته شرکت کوالکام از جدیدترین سیستم روی یک چیپ خود یعنی اسنپدراگون 820 رونمایی کرد.

تراشه‌ی اسنپدراگون 820 برخلاف تصور عموم ما، از پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای بهره می‌برد. در واقع به نظر می‌رسد که کوالکام با کاهش تعداد هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی اسنپدراگون 820 در صدد این بوده تا معضل تولید حرارت بیش از اندازه‌ی تراشه‌ را برطرف ساخته و بدین صورت از بروز مشکلی مشابه با مشکل ایجاد شده در اسنپدراگون 810 جلوگیری به عمل آورد.

اما در هر صورت با پیشرفت‌های روز افزون تکنولوژی به مرور، از هسته‌های پردازشگر قدرتمندتر و با فرکانس کاری بالاتری در گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد شد و این امر بدون شک منجر به تولید حرارت در تراشه و داغ شدن گوشی خواهد شد. از این رو به نظر می‌رسد که سامسونگ برای رفع این معضل تدابیر جدیدی را اندیشیده است.

بنا به تازه‌ترین اخبار به دست آمده، به نظر می‌رسد که سامسونگ پرچمدار سال 2016 خود یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 را در دو نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 و تراشه‌ای دیگر از سری محصولات اگزینوس روانه‌ی بازار خواهد کرد. یعنی دقیقا مشابه با اقدامی که طی سال‌های گذشته شاهد پیاده‌سازی آن از سوی کمپانی کره‌ای سامسونگ بودیم. اما سامسونگ به منظور رفع معضل احتمالی تولید حرارت بیش از اندازه‌ی تراشه‌های و نهایتا داغ شدن بدنه‌ی گوشی هوشمند خود تدبیری جدید را اندیشیده و احتمالا قصد دارد که گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود را به مجاری دفع کننده‌ی گرمای خاصی مجهز سازد.

در واقع سامسونگ با این اقدام از بروز هر نوع مشکل احتمالی مرتبط با داغ شدن گوشی گلکسی اس 7 پیشگیری می‌کند.

1

البته منبع ارائه کننده‌ی این خبر مدعی شده که هنوز سامسونگ در رابطه با تجهیز گلکسی اس 7 به مجاری دفع کننده‎ی گرما به تصمیم نهایی دست نیافته است. گفته شده که احتمالا سامسونگ تصمیم نهایی و قطعی مرتبط با این موضوع را دقیقا 30 روز قبل از رونمایی رسمی گلکسی اس 7 اتخاذ می‌کند.

برخی از شایعات حاکی از آن هستند که سامسونگ احتمالا گلکسی اس 7 را طی ماه ژانویه معرفی خواهد کرد و بدین صورت قصد دارد که میزان فروش این سری از محصولات خود را افزایش دهد و جبرانی برای فروش‌های نه چندان عالی گلکسی اس 6 ارائه کند.

به طور معمول کمپانی سامسونگ همواره پرچمداران جدید سری گلکسی اس خود را در کنفرانس جهانی موبایلی یا همان رویداد MWC هر سال معرفی می‌کند. کنفرانس جهانی موبایل سال 2016 میلادی از روز بیست و دوم تا روز بیست و پنجم ماه فوریه‌ی سال 2016 برپا می‌شود، بنابراین اگر سامسونگ قصد داشته باشید که طبق روال معمول خود عمل کند احتمالا در این روزها شاهد رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خواهیم بود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر