مقایسه سامسونگ گلکسی s7 و مایکروسافت لومیا ۹۵۰

بررسی ما در در مورد دو گوشی سامسونگ گلکسی S7 و مایکروسافت لومیا ۹۵۰ نشان می دهد که این دو دستگاه از نظر مشخصات و ویژگی با یکدیگر در تعادل هستند.

مقایسه سامسونگ گلکسی s7 و مایکروسافت لومیا ۹۵۰

کلیک- گوشی سامسونگ به دلیل استفاده از پردازنده اسنتپدراگون و قابلیت شارژ سریع باتری دارای عملکرد بهتری نسبت به لومیا می باشد.

سامسونگ Galaxy S7 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 یا پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰ Octa بسته به ظرفیت ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی ذخیره سازی آن با ۴ گیگابایت رم در برابر گوشی مایکروسافت که متشکل از یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 808 با ۳ گیگابایت رم و حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت است، قرار دارد. گلکسی S7 هم چنین از یک سی پی یو دو هسته ای ۲٫۱۵ گیگاهرتز Kryo و کارت گرافیک Adreno 530 بهره می برد، در حالی که گوشی هوشمند لومیا ۹۵۰ دارای یک سی پی یو دو هسته ای ۱٫۸۲ گیگاهرتز Cortex-A57 با پردازنده گرافیکی Adreno 418 می باشد.

از لحاظ مشخصات صفحه نمایش، سامسونگ و گوشی مایکروسافت بر اساس گزارش ها دارای محدودیت های چند جانبه ای می باشند. گلکسی S7 متشکل از یک صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی با کیفیت صفحه نمایش Super AMOLED است. این گوشی هم چنین دارای محافظ Corning Gorilla Glass 4 برای حفاظت از صفحه نمایش به دستگاه اضافه شده و دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی آمپری است. از سوی دیگر ، گوشی لومیا ۹۵۰ دارای یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی و صفحه نمایش AMOLED با محافظ Corning Gorilla Glass 3 است که از یک باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی آمپر قابل تعویض تشکیل شده است.

تا آن جا که به مشخصات و ویژگی های دوربین مربوط می شود، دستگاه لومیا ۹۵۰ با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلو رنگ ها را به صورت واقعی ارائه می دهد. هم چنین از ویژگی های اضافی مانند فناوری Pure View، برچسب گذاری جغرافیایی، تشخیص چهره، پانوراما و HDR تشکیل شده است.

از سوی دیگر، سامسونگ کهکشان S7 رنگ های عامه پسندی را با کمک یک دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی فراهم می کند . این گوشی هوشمند هم چنین دارای ویژگی های عالی مانند عیب جویی خودکار، به طور همزمان پشتیبانی از ویدئو ۴K، ضبط تصویر ۹ مگاپیکسلی ، تمرکز لمسی، تشخیص صورت و لبخند، HDR خودکار ، و پانوراما است.

علاوه بر این، سامسونگ گلکسی S7 دارای گواهی ضد گرد و غبار IP68 و بدنه مقاوم در برابر آب است، که این قابلیت از دستگاه تا عمق ۱٫۵ متری آب برای مدت زمان ۳۰ دقیقه محافظت می کند. چنین قابلیتی توسط گوشی لومیا ۹۵۰ ارائه نشده است.

هر دو دستگاه دارای سیستم عامل های مختلف و مشخصات نرم افزاری متفاوتی هستند. گلکسی S7 بر روی سیستم عامل آندروید مارشمالو ۶٫۰ اجرا شده در حالی که تلفن لومیا ۹۵۰ شامل سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت است.

سامسونگ Galaxy S7 دارای قیمت ۶۷۰ دلار است، در حالی که گوشی مایکروسافت لومیا ۹۵۰ با ۶۴۹ دلار در دسترس است. انتخاب بین این دو گوشی هوشمند کاملا به سلیقه و علایق شما بستگی دارد.

هر دو گوشی بسته به نحوه کارایی کاربران می توانند خدمات و بهره وری های خاص خود را عرضه دهند که می تواند از هم متفاوت باشد. لومیا گوشی ویندوزی است که مایکروسافت برای آن برنامه های خاصی ریخته است و مسلما شاهد پیشرفت های نسخه بعدی آن نیز خواهیم بود. از طرفی عملکرد و کارایی گوشی های گلکسی سامسونگ برای همگان به اثبات رسیده و کسی نیست که با اندروید آشنا باشد و گوشی های گلکسی را نشناسد.

ارسال نظر