Galaxy S8 سامسونگ از رزولوشن ۴K و واقعیت مجازی پشتیبانی می کند

طبق گزارشات، گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ به صفحه نمایش ۴K با امکان پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی مجهز است.

Galaxy S8 سامسونگ از رزولوشن ۴K و واقعیت مجازی پشتیبانی می کند

به گزارش کلیک، تا رونمایی از گوشی Galaxy S8 سامسونگ بیش از ۴ ماه زمان باقی است، ولی این باعث نشده است تا متخصصان از حدس زدن قابلیت های این گوشی دست بکشند. برخی می گویند سامسونگ از رزولوشن UHD در صفحه نمایش Galaxy S8 استفاده می کند. در این صورت باید منتظر رزولوشن ۲۱۶۰x3840 در صفحه نمایش این دستگاه باشیم. رزولوشن به کار رفته در صفحه نمایش QHD گوشی های حرفه ای فعلی مثل: Galaxy S7، برابر با ۱۴۴۰x2560 است.

سامسونگ برای بالا بردن رزولوشن صفحه نمایش Galaxy S8 دلیل بسیار خوبی دارد. این شرکت می خواهد صفحه نمایش این گوشی به طور مستقیم از واقعیت مجازی پشتیبانی کند. اما این کار در مصرف باتری تاثیر شدیدی دارد و موجب تخلیه سریع آن می شود. برای مثال، افرادی که اپلیکیشن واقعیت مجازی Oculus VR را روی Galaxy S7 خود نصب کرده اند، با تخلیه سریع باتری مواجه هستند. یکی از کاربران این گوشی می گوید پس از نصب این اپلیکیشن روی گوشی خود، تنها در مدت ۳ ساعت، ۷۰ درصد از شارژ باتری مصرف شده است.

اگر به خاطر بیاورید، سونی نیز قبلا در گوشی Xperia Z5 Premium از صفحه نمایش UHD استفاده کرده بود. اگرچه رزولوشن ۲۵۶۰x3840 خروجی آن تنها برای تصاویر و فیلم های ثبت شده با دوربین خود گوشی در دسترس بود و سایر اطلاعات با رزولوشن FHD یا همان ۱۰۸۰x1920 به نمایش در می آمد.

شایعه شده است گوشی Galaxy S8 سامسونگ بدون جک هدفون عرضه خواهد شد. درگاه USB-C مانند درگاه لایتنینگ دستگاه های iOS می تواند محتوای صوتی را نیز منتقل کند. همچنین احتمالا این گوشی پرچمدار جدید از فناوری محافظه صفحه گوریلا گلس ۵ استفاده خواهد کرد و به احتمال زیاد در رویداد MWC 2017 رونمایی می شود. این رویداد از روز ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۷ آغاز شده و تا ۲ مارس در بارسلونا ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر