مقایسه گوشی های جدید Galaxy S8 و +S8 سامسونگ با Galaxy S7 و S7 edge

سر انجام گوشی های پرچمدار Galaxy S8 و +Galaxy S8 روانه بازار شد. به همین جهت ضمن بررسی مشخصات این گوشی ها قصد داریم آن ها را با سری قبلی گوشی های پرچمدار های سامسونگ مقایسه کنیم.

مقایسه گوشی های جدید Galaxy S8 و +S8 سامسونگ با Galaxy S7 و S7 edge

کلیک - تقریبا تمامی مشخصات و قابلیت های گوشی های Galaxy S8 و +Galaxy S8 پیش از رونمایی توسط سامسونگ، به طور کامل فاش شده بود. در واقع می توان گفت، اگر شما پیش از رونمایی این دو مدل خبر های مرتبط با آن را دنبال کرده باشید، دیگر نیازی به اطلاعات بیشتری ندارید. کافیست خبرهای مرتبط با عرضه این گوشی ها را بخوانید تا اطلاعات قبلی خود را تایید و تصدیق کنید. با این حال، دو گوشی Galaxy S8 و Galaxy S8+ نسبت به نسل قبلی خود دچار تغییرات فراوانی شده اند. پس بهتر است به این تغییرات نگاهی بیندازیم تا ببینیم مزایای این دو گوشی هوشمند نسبت به پدران خود چیست.

مقایسه Galaxy S8 و +Galaxy S8 سامسونگ با نسل های قبلی، امسال چه تغییراتی داریم؟

گوشی های Galaxy S8 و Galaxy S8+ تفاوت های چشمگیری با Galaxy S7 و Galaxy S7 edge دارند. سامسونگ برای ارتقای این گوشی ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. از آنجایی که بازار گوشی های هوشمند به رشد کامل رسیده، دیگر جای اندکی برای ابداعات و قابلیت های جدید باقی مانده است. ابتدا باید گفت که پرچمدار سال ۲۰۱۷ سامسونگ از نسل های قبلی بزرگ تر است. در حالی که Galaxy S7 و Galaxy S7 edge به ترتیب دارای صفحه نمایش ۵٫۱ و ۵٫۵ اینچی بودند، گوشی های گلکسی S8 و گلکسی S8+ دارای صفحه ۵٫۸ و ۶٫۲ اینچی هستند. این مقدار افزایش اندازه در صفحه نمایش واقعا قابل توجه است. سامسونگ دستگاه های بزرگ را دوست دارد و این را در طراحی محصولاتش نشان داده است.

همچنین گوشی های گلکسی S8 و S8+ از نظر اندازه کمی هم بلند تر هستند. این گوشی ها از نسبت صفحه جدید ۱۸٫۵:۹ بهره می برند که مشاهده تصاویر پرتره و چشم انداز ها را بسیار لذت بخش تر می کند. مهم ترین تغییر اعمال شده در طراحی محصولات امسال، کاهش چشمگیر لبه های بالایی و پایینی گوشی است. سامسونگ در دو پرچمدار جدید خود تا حد ممکن این لبه ها را کوچکتر کرده و به کمک صفحه نمایش و گوشه های جدید، ترکیبی بی نظیر را برای آن ها به ارمغان آورده است. مواد به کار گرفته شده در ساخت این گوشی ها با نسل های پیشین چندان تفاوتی ندارد. هر چهار پرچمدار اشاره شده سامسونگ از شیشه و آلومینیوم ساخته شده اند.

رزولوشن هر دو دستگاه به لطف بهره مندی از نسبت صفحه بزرگتر، از ۲۵۶۰×۱۴۴۰ به ۲۹۶۰×۱۴۴۰ ارتقا یافته است. فناوری به کار گرفته شده در نمایشگر ها همان امولد (AMOLED) است، ولی نسبت صفحه به بدنه در S8 به ۸۴٫۲۵% و در S8+ به ۸۳٫۳۲% افزایش یافته است؛ در حالی که این نسبت در Galaxy S7 و Galaxy S7 edge به ترتیب ۷۲٫۳۰% و ۷۶٫۰۹% بود.

بزرگترین ارتقای صورت گرفته در پرچمدار های امسال سامسونگ، استفاده از پردازنده های ۱۰ نانومتری جدید است. گوشی های هوشمند Galaxy S8 و Galaxy S8+ از پردازنده ۱۰ نانومتری اسنپ دراگون ۸۳۵ بهره می برند. این پردازنده دارای هشت هسته Kryo 280 با کلاک ۲٫۴۵ گیگاهرتزی است. جدید ترین پردازنده کوالکام، یعنی اسنپ دراگون ۸۳۵، شاهد ارتقای چشمگیر در عملکرد بوده و علاوه بر آن مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل های قبلی دارد. همچنین مدل دیگری از این گوشی ها با پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ ساخته می شود. طبق اطلاعات فعلی، این پردازنده در بنچمارک ها عملکرد بهتری را نسبت به رقیب آمریکایی خود نشان داده است. رم مدل های جدید دست نخورده باقی مانده و دارای ظرفیت ۴ گیگابایتی است. در بخش باتری هم، تنها ظرفیت باتری Galaxy S8+ به ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده، در حالی که S7 edge از باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری برخوردار بود.

گنجایش حافظه از ۳۲ گیگابایت به ۶۴ گیگابایت در پرچمدار های جدید ارتقا یافته است. همچنین شما می توانید در گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از کارت حافظه میکرو SD با گنجایش ۲۵۶ گیگابایتی استفاده کنید. بزرگترین نکته نا امید کننده در مورد Galaxy S8 و Galaxy S8+ سنسور دوربین پشتی آن هاست. تقریبا می توان گفت که دوربین اصلی این گوشی ها با S7 و S7 edge یکسان است. رزولوشن دوربین مثل گذشته ۱۲ مگاپیکسل است و اندازه دیافراگم و اندازه پیکسل به ترتیب همان f/1.7 و ۱٫۴ میکرون است. تمامی این قابلیت ها در دوربین S7 و S7 edge نیز وجود دارد.

یکی از تغییرات کوچک انجام شده در دوربین، استفاده از سیستم تشخیص فاز لیزی است که وضوح کلی تصویر را بهبود می دهد. همچنین پرچمدار های جدید سامسونگ از فلش LED دوگانه بهره می برند تا حداقل شاهد یک تغییر قابل توجه در این بخش باشیم. اما دوربین سلفی Galaxy S8 و Galaxy S8+ شاهد ارتقای رزولوشن به ۸ مگاپیکسل با قابلیت لنز واید بوده است. یکی دیگر از قابلیت های جدید این گوشی ها، بهره مندی از حسگر عنبیه است که می توان آن را تنها قابلیت متمایز Galaxy S8 و Galaxy S8+ دانست.

به طور کلی، مهم ترین تغییر مثبت Galaxy S8 و Galaxy S8+ نسبت به مدل های قبلی را باید در طراحی آن ها جستجو کرد. این دستگاه ها ظاهری فوق العاده دارند و همین برای خریدشان کافیست. اکنون سامسونگ توپ را به زمین اپل انداخته است تا ببیند رقیب دیرینه اش در طراحی محصول آینده خود چه خواهد کرد.

بهره گیری از سخت افزار های قدرتمندی همچون پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ به همراه قابلیت هایی مثل Bixby و DeX یک سال دیگر سامسونگ را بر مسند پادشاهی بازار گوشی های اندرویدی نگه می دارد.

در پایان می توانید جدولی را که مشخصات مختلف این ۴ گوشی در آن ها به طور خلاصه مقایسه شده است، مشاهده کنید.

ارسال نظر