Galaxy S9 با فناوری مشابه FaceID اپل به بازار می‌آید

رسانه کلیک - سامسونگ جز معدود شرکت‌هایی است که در توسعه علم و فناوری نقش مهمی ایفا می کند و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پس از معرفی Note8، این شرکت درصدد طراحی جدیدترین مدل سری S یعنی Galaxy S9 است که گفته می‌شود از مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار است.

Galaxy S9 با فناوری مشابه FaceID اپل به بازار می‌آید

با معرفی آیفون X به علاقه‌مندان، اپل جایگاه برترین تلفن هوشمند در جهان را از آن خود کرد. حال سامسونگ قصد دارد این عنوان را از اپل بگیرد و Galaxy S9 را با مشخصات قابل توجهی روانه بازار کند.

خبرها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد تا از فناوری تشخیص چهره سه-بعدی در مدل Galaxy S9 استفاده کند. منبع موثقی دیگر نیز علاوه بر تأیید این خبر، مشخصات بیشتری از این مدل را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. بنا بر اظهارات یک منبع آگاه، سامسونگ قصد دارد تا از طریق مهندسی معکوس فناوری تشخیص چهره آیفون X، از این فناوری بیومتریک در نسل آینده تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند.

علاوه بر این، Galaxy S9 مجهز به پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ شرکت کوالکام است. گفته می‌شود صفحه‌نمایش این مدل نسبت به مدل‌های پیشین خود متفاوت است. قاب‌های بالا و پایین آن باریک‌تر و خود گوشی کمی بلندتر است. نسبت ابعاد این مدل نیز تغییر پیدا می‌کند اما همچنان از اندازه آن خبری در دست نیست.

با همه این تفاسیر باید دید آیا سامسونگ موفق می‌شود از فناوری تشخیص چهره در این مدل استفاده کند؛ چرا که طراحی این فناوری برای اپل با دردسرهایی همراه بود. برخلاف انتظارات اپل، بسیاری بر این باور هستند که این غول تکنولوژی کره‌ای حتماً از پس این طراحی و به‌کارگیری آن بر می آید.

ارسال نظر