نسل جدید پردازنده ها در گلکسی S9

کلیک - گوشی سامسونگ گلکسی S9 با پردازنده های قدرتمندتری در راه است.

نسل جدید پردازنده ها در گلکسی S9

در حالی که زمان زیادی از عرضه گلکسی S8 و گلکسی S8+ نمی گذرد گزارش های رسمی و جدید به دست آمده خبر از برخی جزییات درباره گوشی هوشمند گلکسی S9 می دهند. طبق گزارش های سایت The Investor ، پرچم دار بعدی شرکت سامسونگ به احتمال بسیار زیاد از تراشه های ۸ نانومتری این شرکت و کوالکام ۷ نانومتری استفاده می کند.

در این گزارش که به نقل از ET News می باشد، آمده است که سامسونگ از فناوری ۸ نانومتری که ساخته این شرکت است برای نسل بعدی تراشه Exynos استفاده می کند و هم چنین خود را برای تولید تراشه های ۷ نانومتری آماده می سازد.

با توجه به گوشی های هوشمند گلکسی S8 و S8+ همکاری میان سامسونگ و شرکت کوالکام به خوبی دیده می شود و این دو شرکت بزرگ توانسته اند قرارداد همکاری موفقیت آمیزی برای تولید محصولات سامسونگ با یکدیگر منعقد کنند.

نکته ای که در این جا باید به آن توجه داشت آن است که در واقع شرکت TSMC نسل بعدی تراشه اسنپدراگون کوالکام را تولید می کند.

تولید تراشه ۷ یا ۸ نانومتری به جای تراشه های ۱۰ نانومتری از نظر فنی سبب صرفه جویی در مصرف انرژی باتری برای مشتریان خواهد شد. از نظر تولید نیز سرمایه گذاران بر این معتقدند که فرایند تولید تراشه های ۷ نانومتری در مقایسه با تراشه های ۸ نانومتری باعث صرفه جویی در هزینه های آن ها خواهد شد.

ET News در گزارش خود افزود: اگرچه در صورت استفاده از تراشه های ۷ نانومتری واحد تولید تراشه سامسونگ دیگر از کوالکام سفارش دریافت نخواهد کرد اما واحد تجاری موبایل سامسونگ به احتمال فراوان از تراشه های ۷ نانومتری که توسط TSMC تولید می شوند استفاده خواهد کرد که هم باعث بهره وری در انرژی و هم افزایش قدرت گوشی های سامسونگ خواهند شد.

ارسال نظر