سیستم تشخیص چهره و عنبیه چشم در گلکسی اس 9 بهبود می‌یابد

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی در تلاش است تا فناوری شناخت چهره و اسکن عنبیه چشم در گلکسی اس 9 را از لحاظ نرم‎افزاری بهبود دهد.

سیستم تشخیص چهره و عنبیه چشم در گلکسی اس 9 بهبود می‌یابد

اعضای بعدی‎ سری گلکسی اس سامسونگ از یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو بهره خواهند برد که مشابه با دوربین سلفی گوشی‎های S8 و S8 پلاس است. به علاوه، یکی از کارشناسان صنعت موبایل که نامی از او برده نشده، می‌گوید گوشی‎های S8 و S8 پلاس ممکن است به کمک اپلیکیشن‎های نرم‎افزاری از قابلیت‎های جدیدی بهره‎مند شوند. سامسونگ در تلاش است تا سیستم‎های بیومتریک تعیین هویت را در پرچم‎دار بعدی خود بهبود دهد.

آخرین گوشی‌های سری گلکسی S و نوت سامسونگ از قابلیت اسکن چهره و عنبیه چشم به همراه حسگر اثر انگشت استفاده می‎کنند. فناوری شناخت چهره از سال 2011 در دستگاه‎های اندرویدی استفاده شده است، به نحوی که شروع بکارگیری آن به نسخه بستنی حصیری این سیستم ‎عامل تحت عنوان قابلیت "Face Unlock" بر می‎گردد.

در آن زمان، این قابلیت غیر قابل اعتماد و مضر عنوان شد، اما شرکت سامسونگ در آخرین پرچم‎دارهای خود با معرفی یک دوربین بی‎نظیر سلفی توانست دوباره آن را زنده کند تا فرآیند تعیین هویت به شکل سریع‎تری صورت گیرد.

از سوی دیگر، کارشناسان از قابلیت شناسایی عنبیه چشم به عنوان امن‎ترین شکل شیوه شناسایی هویت توسط فاکتورهای زیستی یاد کرده‌اند و در حال حاضر نیز گوشی‌های موبایل می‎توانند از آن استفاده کنند. این فناوری در مقایسه با اسکن چهره کمی کند است، اما امنیت بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند. شرکت سامسونگ نیز در تلاش است تا فناوری شناخت چهره و اسکن عنبیه چشم در گلکسی اس 9 را بهبود ببخشد.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که در زمینه استفاده از حسگرهای زیستی جدید پیشگام شده است. آیفون X اپل دارای فناوری جدید FaceID است که چهره فرد را پیش از اعطای دسترسی به صورت سه‎بعدی اسکن می‎کند.

حال باید منتظر ماند تا دید این دو رقیب به چه نحو سعی در اثبات برتری خود در این زمینه خواهند داشت و کدام یک از نظر اعتمادپذیری به بهترین شکل عمل خواهند کرد.

منبع: phonearena

ارسال نظر