با تبلت غول پیکر گلکسی ویو سامسونگ آشنا شوید

کمپانی سامسونگ به تازگی تبلتی غول پیکر با نام گلکسی ویو (Samsung Galaxy View) را معرفی کرده است.

با تبلت غول پیکر گلکسی ویو سامسونگ آشنا شوید

به گزارش کلیک،این تبلت اندرویدی اواخر ماه اکتبر سال جاری رونمایی شد و عرضه‌ی آن هم از اوایل ماه نوامبر آغاز شد.تبلت مذکور نسبت به سایر تبلت‌های اندرویدی که دیده‌اید متفاوت است، چرا که صفحه نمایش آن نمایشگری 18.4 اینچی است!این تبلت غول پیکر شاید طرفدران منحصر به فرد خود را داشته باشد، اما در هر حال از نظر ابعاد یک محصول بسیار بزرگ محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم که با نگاهی دقیق‌تر به تبلت گلکسی ویو سامسونگ به نقد و بررسی این محصول بپردازیم و نهایتا نقاط ثوت و ضعف آن را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

مشخصات کلی:

  • صفحه نمایش: 4 اینچی و از نوع TFT با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل، تراکم پیکسلی 120 پیکسل در هر اینچ
  • سیستم روی یک چیپ (SoC) : تراشه‌ی اگزینوس 7580 سامسونگ با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای
  • پردازنده‌ی گرافیکی: پردازنده‌ی Mali T720 MP2
  • رم: 2 گیگابایتی
  • حافظه‌ی داخلی: 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی
  • سنسور دوربین اصلی: ندارد
  • سنسور دوربین سلفی: 1 مگاپیکسلی
  • باتری: 5700 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل: اندروید 5.1
  • ابعاد بدنه: 9 در 275.8 در 451.8 میلیمتر
  • وزن: 2650 گرم
  • قابلیت برقراری تماس: دارد

طراحی و ظاهر

کاملا مشخص است که تبلت گلکسی ویو سامسونگ به هیچ وجه طراحی ظریفی را شامل نمی‌شود. جنس بدنه‌ی این محصول هم از مواد پلاستیکی ساخته شده و ابعاد آن فوق‌العاده بزرگ است. بدنه‌ی این تبلت طولی برابر با 451.8 میلیمتر داشته و عرضه و ضخامت آن به ترتیب معادل با 275.8 و 11.9 میلیمتر هستند. همچنین وزن این تبلت معادل با 2 کیلو و 650 گرم است! بنابراین اگر این محصول را خریداری کنید، یکی از عمده‌ترین مشکلات پیش رویتان مسئله‌ی حمل و نقل آن خواهد بود.

1

سامسونگ در بخش پشتی تبلت گلکسی ویو یک پوشش مجزا را طراحی کرده که به نوعی قابلیت حمل و نقل آن را آسان‌تر می‌کند. در قسمتی از این پوشش، حفره‌ای طراحی شده که شما می‌توانید دست خود را درون آن قرار داده و مانند یک کیف، تبلت گلکسی ویو خود را حمل و نقل کنید. همچنین بخش یا پنل پشتی بدنه‌ی این تبلت به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه خود را در وضعیت ایستاده نیز مورد استفاده قرار دهید. با وجود تمامی تفاسیر باید در نظر داشته باشید که حمل و نقل و حتی استفاده از یک تبلت با ابعاد و وزن این چنینی دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

صفحه نمایش

تبلت گلکسی ویو سامسونگ از صفحه نمایشی 18.4 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) بهره می‌برد. طبیعی است که به دلیل استفاده از صفحه نمایشی با این ابعاد بزرگ در این محصول، میزان تراکم پیکسلی آن به شکل شایان ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش تبلت گلکسی ویو در حدود 120 پیکسل در هر اینچ است. البته با وجود پایین بودن تراکم پیکسلی صفحه نمایش این تبلت، در حین استفاده‌ی معمولی از آن (نظیر وب‌گردی یا انجام بازی‌های نه چندان گرافیکی) چندان کمبود محسوسی را احساس نخواهید کرد. اما اگر با نگاهی دقیق‌تر به نمایشگر آن بنگرید متوجه پایین بودن تراکم پیکسلی و کیفیت تصویر ارائه شده در مقایسه با سایر تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار خواهید شد. به طور کلی بهترین کارایی تبلت گلکسی ویو را می‌توانید در زمان وب‌گردی و تماشای ویدئو به دست آورید، دلیل این موضوع هم تنها بهره‌مندی آن از صفحه نمایشی بزرگ است نه کیفیت نمایشگر آن!

2

پنل صفحه نمایش به کار گرفته شده در تبلت گلکسی ویو سامسونگ هم از نوع TFT است. دلیل این انتخاب سامسونگ هم کاملا مشخص است. سامسونگ به دلیل جلوگیری از افزایش بیش از اندازه‌ی قیمت این تبلت سعی کرده که از نمایشگر 18.4 اینچی نوع TFT در آن بهره بگیرد. این صفحه نمایش از نظر زاویه‌ی دید و ضریب کنتراست ممکن است نقطه ضعف‌هایی را به همراه داشته باشد، اما در بررسی‌های انجام شده نشان داد که از نظر ماکسیموم روشنایی خوب عمل می‌کند و این موضوع منجر به بهبود کارایی آن در شرایط تابش نور مستقیم خواهد شد.

3

با وجود این موضوع حتما شما هم موافق هستید که نمی‌توانیم صفحه نمایش تبلت گلکسی ویو و عملکرد آن را از نقاط مثبت طراحی این محصول محوب نماییم.

سیستم عامل و رابط کاربری

همانطورکه در بخش "مشخصات کلی" دستگاه اشاره کردیم، تبلت گلکسی ویو سامسونگ به طور پیش فرض از سیستم عامل اندریوید 5.1 آب نبات چوبی بهره می‎‌برد. در کنار این سیستم عامل هم رابط کاریری همیشکی کمپانی سامسونگ یعنی TouchWiz نصب و راه‌اندازی شده است.

اما با توجه به تجهیز تبلت گلکسی ویو سامسونگ به صفحه نمایشی 18.4 اینچی، شاید جالب توجه‌ترین و حتی هم کاربردی‌ترین بخش نرم افزاری آن مربوط به قابلیت مولتی ویندو (Multi Window) آن باشد. به موجب وجود قابلیت موتی ویندو شما می‌توانید دو اپلیکیشن را به طور همزمان در تبلت خود اجرا کنید و همزمان از محیط هر دوی آن‌ها استفاده نمایید. در این وضعیت صفحه نمایش تبلت به دو نیم تقسیم شده و در هر یک از بخش‌های آن یکی از این دو اپلیکیشمن اجرا می‌شود. این قابلیت از جمله کاربردی‌تری قابلیت‌های تبلت گلکسی ویو سامسونگ است.

4

سیستم روی یک چیپ و عملکرد سیستمی

سامسونگ در تبلت گلکسی ویو از تراشه‌ی اگزینوس 7580 بهره گرفته است. این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T720 MP2 بهره‌مند بوده و پردازنده‌ی مرکزی آن متشکل از هشت هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز است. همچنین رم به کار گرفته شده در این محصول هم ظرفیت 2 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

همانگونه که مشخص است از نظر اعداد و ارقام قابلیت‌های پردازشی تبلت گلکسی ویو سامسونگ می‌بایست بسیار رضایت‌بخش باشند. اما متاسفانه در عمل به هیچ عنوان این چنین نبوده و این تبلت در زیر فشار کاری با لگ و تاخیرهای دائمی عملکردی مواجه می‌شود. در بنچمارک‌های اعمال شده هم تبلت گلکسی ویو سامسونگ نتوانست مطلوب عمل کند و در مجموع قابلیت‌های پردازشی آن به عنوان یک نقطه ضعف اصلی در طراحی این محصول به شمار خواهند رفت. موضوع زمانی بدتر می‌شود که در این تبلت به اجزای یک بازی پرگرافیک اندرویدی بپردازید، در این وضعیت تبلت گلکسی ویو به هیچ وجه عملکرد قابل قبولی را ارائه نمی‌کند و دائما با لگ و تاخیر همراه است.

5

همچنین باید اشاره داشته باشیم که تبلت گلکسی ویو سامسونگ به طور پیش فرض از حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد. این محصول همچنین قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را هم ارائه می‌کند که به موجب آن می‌توان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را از طریق اتصال رم میکرو اس دی تا سقف 128 گیگابایت افزایش داد.

دوربین

تبلت گلکسی ویو سامسونگ تنها از یک سنسور دوربین سلفی 2.1 مگاپیکسلی بهره می‌برد و سنسور دوربین اصلی در پنل پشتی محصول تعبیه نشده است که البته این موضوع با توجه به ابعاد بزرگ این محصول معقولانه به نظر می‌رسد. همانگونه که در بخش "مشخصات کلی" دستگاه اشاره داشتیم، تبلت گلکسی ویو سامسونگ علارغم بهره‌مندی از صفحه نمایشی 18.4 اینچی قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را ارائه می‌کند. بنابراین شما می‌توانید در شرایط نیاز به برقراری تماس تصویری با استفاده از این محصول بپردازید و سنسور دوربین سلفی 2.1 مگاپیکسلی این تبلت هم صرفا به همین دلیل در ساختار آن قرار داده شده است.

6

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، کیفیت تصویربرداری سنسور دوربین 2.1 مگاپیکسلی تبلت گلکسی ویو سامسونگ هم مطلوب است و در مجموع به منظور برقراری یک تماس تصویری کاملا مناسب عمل می‌کند.

باتری

تبلت غول پیکر گلکسی ویو سامسونگ به باتری با توان و ظرفیت 5700 میلی آمپر ساعت مجهز است. مطمئنا با توجه به ابعاد بسیار بزرگی که این تبلت ارائه می‌کند، انتظار می‌رفت که باتری با ظرفیت بیشتر از 5700 میلی آمپر ساعت برای آن در نظر گرفته شود. اما سامسونگ به همین باتری اکتفاء کرده و در بررسی‌های انجام شده هم عملکرد باتری این محصول در حد معمولی بوده است. اما به واقع باتری تبلت گلکسی ویو سامسونگ جای بهتر شدن داشت و به نظر می‌رسد که سامسونگ در این زمینه کم لطفی کرده است. باتری 5700 میلی آمپر ساعتی تبلت گلکسی ویو در بنچمارک‌های سایت Phonearena دوامی معادل با 7 ساعت و 9 دقیقه را ارائه کرده است. این موضوع در حالیست که باتری آیپد پرو اپل در شرایط مشابه دوامی برابر با 8 ساعت و 8 دقیقه را به ثبت رسانده است.

7

در سمت مقابل باتری تبلت گلکسی ویو سامسونگ ظرف مدت زمان 213 دقیقه فول شارژ می‌شود که تقریبا زمان نسبتا قابل قبولی به منظور شارژ یک باتری 5700 میلی آمپر ساعتی است.

نتیجه‌گیری

8

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی تبلت غول پیکر گلکسی ویو سامسونگ پرداختیم. بدون تردید این تبلت نقاط ضعف بسیاری را به همراه دارد و در مجموع هر کاربری تمایل به خرید و استفاده از محصولی این چنینی و با این ابعاد ندارد. شاید بهترین کارایی‌های تبلت گلکسی ویو سامسونگ در شرایط وب‌گردی و تماشای ویدئو خلاصه شود. با این وجود این تبلت از محصولات جدید شرکت سامسونگ است و انتظار می‌رود که سود خوبی را برای این شرکت کره‌ای به همراه داشته باشد.

نقاط مثبت:

  • صفحه نمایش بسیار بزرگ و مناسب برای وب‌گردی و تماشای ویدئو
  • پشتیبانی از قابلیت مولتی ویندو
  • پشتیبانی از سیم کارت
  • پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی

نقاط منفی:

  • بذنه‌ی پلاستیکی
  • ابعاد بسیار بزرگ و وزن زیاد
  • تراکم پیکسلی پایین صفحه نمایش (120 پیکسل در هر اینچ)
  • عملکرد پردازشی ضعیف
  • باتری دستگاه می‌توانست بهتر باشد
ارسال نظر