حافظه گرافیکی GDDR6 سامسونگ برنده بخش نوآوری نمایشگاه CES شد

رسانه کلیک - حافظه گرافیکی GDDR6 سامسونگ به عنوان یکی از برندگان بخش نوآوری نمایشگاه CES انتخاب شد؛ این تراشه نسبت به نسل کنونی حافظه‌های ۸ گیگابیت بر ثانیه، پهنای باند دو برابری دارد.

حافظه گرافیکی GDDR6 سامسونگ برنده بخش نوآوری نمایشگاه CES شد

این روزها خبرهایی از برندگان جایزه نوآوری در بخش های مختلف نمایشگاه CES 2018 منتشر می شود، اما یکی از موضوعاتی که در این خصوص توجهات زیادی را به خود جلب کرده حافظه گرافیکی GDDR6 سامسونگ است.

سامسونگ در خصوص این حافظه گرافیکی عنوان کرده که حافظه ۱۶ گیگابیتی GDDR6 سامسونگ سریع‌ترین و بهینه‌ترین DRAM برای نسل بعدی برنامه‌های با گرافیک سنگین است. این سخت‌افزار قادر است اطلاعات را در ۱۶ گیگابیت بر ثانیه با پهنای باند صفر و یک ۶۴ گیگابایت‌برثانیه پردازش کند که معادل با پخش هم‌زمان ۱۲ DVD فول اچ‌دی در یک زمان است.

بر اساس اعلام سامسونگ، حافظه گرافیکی GDDR6 می‌تواند با ۱٫۳۵ ولت فعالیت کند، درحالی‌که گرافیک‌های امروزی برای فعالیت در پهنای باند ۸ گیگابیت بر ثانیه به ۱٫۵ ولت نیاز دارند».

خبر ساخت حافظه گرافیکی GDDR6 با سرعت ۱۶ گیگابایت بر ثانیه نشان می دهد که پیشرفت خوبی با ساخت این تراشه در محصولات بعدی سامسونگ رخ خواهد داد.

انتظار می رود این حافظه گرافیکی سال آینده به تولید انبوه برسد. در این زمان GPU ها با استفاده از RAM جدید می توانند دو برابر پهنای باند را در مقایسه با GDDR5 8 GT / s که اکنون استفاده می شود را استفاده کنند.

همچنین این شرکت ادعا می کند که حافظه گرافیکی GDDR6 براساس ۱٫۳۵ ولت عمل می کند و نیاز کمتری به حافظه دارد. این درحالی است که حافظه گرافیکی که اکنون در این شرکت استفاده می شود یعنی GDDR5 RAM نیاز به ۱٫۵ وات دارد.

آغاز عرضه GDDR6 مصادف با پایان GDDR5X و پهنای باند تقریبی ۱۴ تا ۱۶ گیگابیت بر ثانیه است. این به معنای پهنای باند بیشتر (نزدیک به دو برابر) و کلاک بالاتر حافظه گرافیکی است.

شرکت‌های دیگری مانند SK Hynix و Micron نیز در حال عرضه حافظه‌های گرافیکی GDDR6 خود هستند.

منبع: The Tech Report

ارسال نظر