Gear IconX 2018 هدفون اختصاصی سامسونگ را بشناسیم

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ در نمایشگاه IFA 2017 برلین آلمان مدل جدیدی از هدفون‌های بی‌سیم Gear IconX را معرفی کرد که قابلیت اتصال به دستیار هوشمند Bixby را نیز دارد.

Gear IconX 2018 هدفون اختصاصی سامسونگ را بشناسیم

شرکت سامسونگ محصول جدیدی از سری هدفون‌های بی سیم را معرفی کرد. جفت هدفون‌های بی سیم Gear IconX 2018 با ویژگی‌های جدید به بازار‌های جهانی عرضه می‌شوند. همان طور که از نام محصول پیداست، این هدفون نسخه ارتقا یافته و پیشرفته مدل قبلی هدفون بی سیم Gear IconX محسوب می‌شود.

کاربرانی که تمایل دارند از کیفیت بالای پخش صدا و همچنین از ویژگی‌های جدید و هوشمند هدفون بی‌سیم Gear IconX 2018 بهره ببرند، این هدفون یک گزینه ایده‌آل برای آنان محسوب می‌شود.

مدل جدید هدفون Gear IconX از لحاظ بصری مشابه مدل قبلی خود که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده بود، است. از لحاظ ابعاد هر یک از هدفون‌های بی‌سیم جدید Gear IconX 2018 در اندازه ۱۸٫۹ x 21.8 x 22.8mm طراحی شده‌اند. یک باکس شارژر جهت شارژ هدفون‌های بی سیم در اندازه ۷۳٫۴x44.5x31.4mm نیز طراحی شده است. شرکت سامسونگ می‌گوید به لطف طراحی ارگونومیک، وزن هر هدفون بی سیم Gear IconX 2018 چیزی در حدود ۸ گرم است. اگر وزن باکس شارژر هدفون‌های بی سیم را به وزن خود هدفون‌ها اضافه کنیم، در کل وزن مجموعه به ۵۴٫۵ گرم افزایش پیدا می‌کند.

هر ایرباد (earbud) یا هدفون دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایتی است و از این رو این محصول می تواند کاربران را با حجم زیادی از فضای ذخیره سازی موسیقی پشتیبانی کند. هدفون بی‌سیم Gear IconX 2018، همراه با سنسور لمس خازنی، داشتن شتاب سنج و یک سنسور مادون قرمز که با استفاده از آن می‌توان زمانی را که دستگاه در گوش قرار می گیرد و یا از آن خارج می شود را شناسایی و محاسبه کرد همچنین با استفاده از سایر ویژگی‌های منحصر به فرد هدفون بی سیم Gear IconX 2018 می‌توان دستور خودکار شروع یا توقف پخش موسیقی را به گجت هوشمند ارسال کرد. البته بعضی از قابلیت‌های خودکار در ابتدا باید توسط کاربر فعال شود.

1th pic

طبق گزارشات رسمی شرکت سامسونگ، هدفون‌های بی‌سیم Gear IconX 2018، با تلفن های سازگار با بلوتوث ۴٫۲ ارتباط برقرار می کند و هر یک از این ایرباد‌ها (Earbud) به یک باتری ۸۲ میلی آمپری مجهز است که می تواند تا شش ساعت پخش موسیقی را در حالت Standalone و پنج ساعت پخش در حالتی که هدفون‌ها از طریق بلوتوث به گوشی متصل هستند را برای کاربر فراهم کند. سامسونگ همچنین اعلام کرد که این هدفون‌ها تا چهار ساعت مکالمه را با یک بار شارژ پشتیبانی می‌کنند و باکس شارژ ۳۴۰mAh هدفون‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای هر هدفون یک شارژ اضافی و ذخیره تزریق شود.

این محصول همچنین از اتصالات USB 2.0 و Type-C پشتیبانی می کند، علاوه بر این، هدفون‌های بی سیم Gear IconX 2018 مجهز به درایور دینامیکی ۵٫۸pi اسپیکر است. این هدفون‌ها تقریبا از تمامی فرمت های صوتی محبوب از جمله MP3، WAV، M4A و AAC به دلیل اجرای آن‌ها از طریق کد‌ک‌های سامسونگ مانند Samsung Scalable Codec و SBC، پشتیبانی می‌کند.

جدید‌ترین جفت هدست‌های بی سیم سامسونگ تقریبا با تمام گوشی های هوشمند که از Android 4.4 KitKat و نسخه‌های بعدی سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، سازگار است، درواقع تمامی گوشی‌های اندرویدی که حداقل ۱٫۵ گیگابایت دارند، به راحتی می‌توانند با هدفون‌های بسیم Gear IconX 2018 سینک و هماهنگ شوند. زبانهای پشتیبانی شده بخش Voice Guide این گجت عبارتند از آمریکایی. انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و روسی، همچنین کره ای، ژاپنی و چینی.

در حالی که دستگاه سازگار با اسمارتفون های غیر سامسونگ است، سامسونگ در اعلامیه‌ی رسمی خود بیان کرده است که تنها گوشی های First Party (گوشی‌های خود شرکت سامسونگ) قادر به انتقال مستقیم موسیقی به هدفون‌های بی سیم Gear IconX 2018 خواهند بود و هرکسی که این امکان را ندارد، ناچار است از طریق یک کامپیوتر، موسیقی‌های مورد علاقه خود را به هدفون انتقال دهد. البته این امر به پخش استریم بلوتوث مربوط نمی‌شود زیرا شما با استفاده از همین هدفون و ارتباط بلوتوثی می‌توانید به موسیقی‌های ذخیره شده در هر گوشی هوشمند متناسب با شرایط ذکر شده در بالا، گوش دهید.

2th pic

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی هدفون‌های بی سیم Gear IconX 2018 پشتیبانی آنها از Bixby، آخرین سرویس هوش مصنوعی سامسونگ (AI) است که در اوایل سال جاری بر روی گوشی‌های هوشمند Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus عرضه شد. با توجه به اینکه هدفون‌های بی سیم Gear IconX 2018 مجهز به دستیار هوشمند سامسونگ یعنی Bixby هستند، بنابراین شما قادر خواهید بود با فشار دادن هر کدام از هدفون‌ها، دستورات صوتی خود را به Bixby ارسال کرده یا سوالاتی را مطرح کنید. همچنین همراهان دیجیتال (کاربران Bixby) قادر به کنترل لیست پخش خود هستند و می‌توانند از بسیاری از ویژگی‌های دیگر دستیار هوشمند سامسونگ استفاده کنند.

این دستگاه همچنین با پشتیبانی خاص‌اش از طیف وسیعی از فعالیت های تناسب اندام، منحصر به فرد عمل می‌کند درواقع با استفاده از ویژگی، هدفون‌های بی‌سیم Gear IconX 2018 قادر به شناسایی خودکار پیاده‌رودی و دونده‌گی شما هستند. از آنجایی هم که ورزشکاران و به خصوص دوندگان مشتری مخصوص این محصول هستند، سامسونگ حالتی با نام "Running Coach" یا همان «مربی دو» را به ایرباد Gear IconX اضافه کرده است که کاربر را به صورت لحظه‌ای از وضعیت ورزشی‌اش باخبر می‌کند. بدون شک هدفون اصلی Gear IconX یک جهش برای شرکت سامسونگ محسوب می‌شد این جهش باعث شده تا سامسونگ احتمالا در آینده محصولات پیشرفته خود را با به روز رسانی سیستم های OTA بهبود ببخشد.

همان‌طور که پیش از این گفته شده بود، از لحاظ ارگونومیکی هم سازندگان اطمینان حاصل کرده‌اند که این ورژن جدید وزن کمتری نسبت به ایرباد گیر IconX قبلی داشته باشد، راحت‌تر در داخل گوش قرار بگیرد و امکان خارج شدن آن از گوش به دلیل تکان‌های مختلف، سخت‌تر باشد.

هنوز صحبتی از زمان دقیق عرضه نسخه‌ی بهبودیافته‌ی ایرباد گیر IconX مطرح نشده است، اما خبرنگاران مطلع شده‌اند که این گجت در سه رنگ مشکی، خاکستری و صورتی عرضه خواهد شد. قیمت دقیقی هم برای این محصول مشخص نشده، ولی از آنجایی که ورژن قبلی ۲۰۰ دلار قیمت داشت، انتظار می‌رود که این گجت هم تقریبا به همین میزان قیمت داشته باشد.

البته باید تا روز مشخص شدن قیمت فروش منتظر ماند. البته ناگفته نماند که ویژگی‌های جدید اضافه شده به مدل Gear IconX 2018 می‌تواند باعث افزایش قیمت فروش این محصول نسبت به مدل قبلی خود شود.

ارسال نظر