سامسونگ مموری چیپ‌های NAND چهارده نانومتری تولید می کند

به نظر می‌رسد که سامسونگ برای فعالیت‌های خود در زمینه‌ی تولید نیمه هادی‌ها و چیپ‌های الکترونیکی برای سال 2016 برنامه‌ریزی بسیار دقیقی دارد. چندی پیش سامسونگ رسما اعلام کرد که در سال آینده فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌ی اینترنت اشیاء نیز گسترش می‌یابند.به گزارش کلیک، این کمپانی کره‌ای قصد دارد که طی سال 2016 میلادی، تولید انبوده DRAMهای 18 نانومتری خود را نیز آغاز کند و در واقع اولین شرکتی باشد که چیپ‌های DRAM بهره‌مند از لیتوگرافی 18 نانومتری را تولید می‌کند. اما این موضوعات تمامی برنامه‌ریزی‌های آینده‌ی سامسونگ را تشکیل نمی‌دهند! با کلیک همراه باشید.

سامسونگ مموری چیپ‌های NAND چهارده نانومتری تولید می کند

به گزارش کلیک، این کمپانی کره‌ای قصد دارد که طی سال 2016 میلادی، تولید انبوده DRAMهای 18 نانومتری خود را نیز آغاز کند و در واقع اولین شرکتی باشد که چیپ‌های DRAM بهره‌مند از لیتوگرافی 18 نانومتری را تولید می‌کند. اما این موضوعات تمامی برنامه‌ریزی‌های آینده‌ی سامسونگ را تشکیل نمی‌دهند! با کلیک همراه باشید.

بنا به گزارشات به دست آمده، سامسونگ قصد دارد که در سال 2016 رسما تولید انبوه حافظه‌ها یا مموری چیپ‌های NAND طراحی شده توسط خود را با بهره‌گیری از لیتوگرافی 14 نانومتری آغاز کند. هم اکنون سامسونگ طراحی نسخه‌های جدید مموری چیپ‌های NAND خود را به اتمال رسانده و گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که طراحی این چیپ‌ها به قدری دقیق انجام شده که بهترین عملکرد و بازده ممکن را ارائه می‌کند. بهره‌مندی از فرآیند تولید یا اصطلاحا لیتوگرافی 14 نانومتری در تولید این مموری چیپ‌ها منجر می‌شود که میزان مصرف انرژی آن‌ها به طرز چشمگیری کاهش یافته و سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات تراشه افزایش پیدا کند. به بیان دیگر در یک جمع‌بندی کلی باید بگوییم که عملکرد مموری چیپ‌های 14 نانومتری NAND سامسونگ فوق‌العاده بهینه‌سازی شده‌ترو بهره‌ورتر از آنچه که تاکنون دیده‌ایم خواهد بود.

بنا به اطلاعات ارائه شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که در کنفرانس بین‌المللی مدارهای جامد سال 2016 (International Solid-State Circuits Conference) که در روز سی و یکم ماه ژانویه در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، رسما از این مموری چیپ‌های قدرتمند و 14 نانومتری NAND رونمایی کند. در این بین شایعاتی مبنی بر تمایل همکاری اپل با سامسونگ به منظور تامین ککوری چیپ‌های آیفون‌های آینده‌ی این شرکت نیز منتشر شده است. ظاهرا اپل تمایل دارد که طی همکاری با شرکت رقیب خود یعنی سامسونگ، تامین مموری چیپ‌های NAND و 14 نانومتری آیفون 7 خود را به این شرکت واگذار کند. مطمئنا سامسونگ با تولید گسترده‌ و انبوه مموری چیپ‌های NAND بهره‌مند از لیتوگرافی 14 نانومتری مشتریان بسیار زیادی را جذب خود خواهد کرد. بدون تردید کمپانی‌های بسیار زیادی هستند که هم اکنون تمایل به همکاری با سامسونگ و استفاده از مموری چیپ‌های جدید این شرکت دارند. بنابراین با آغاز تولید انبوه این محصولات، مطمئنا سامسونگ به درآمدهای شایان ملاحظه‌ای در این زمینه دست پیدا خواهد کرد.

در این بین گفته شده که عرضه‌ی رسمی و گسترده‌ی مموری چیپ‌های NAND بهره‌مند از لیتوگرافی 14 نانومتری سامسونگ احتمالا طی نیمسال نخست 2016 آغاز می‌شود. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که اپل با پرداخت هزینه‌های گزاف، سامسونگ را متقاعد به همکاری با این شرکت کند و نهایتا آیفون‌ 7 خود را به مموری چیپ‌های جدید 14 نانومتری سامسونگ مجهز سازد. در سمت مقابل کمپانی رقیب سامسونگ در زمینه‌ی تولید نیمه هادی‌ها و چیپ‌های موبایلی یعنی شرکت Hynix هم به سختی در تلاش است تا بتواند مانند سامسونگ تولید انبوه مموری چیپ‌های NAND بهره‌مند از لیتوگرافی 14 نانومتری خود را آغاز کند. اما ظاهرا آغاز تولید انبوده چیپ‌های این کمپانی با لیتوگرافی 14 نانومتری حداقل تا پایان سال 2016 به طول می‌انجامد و این موضوع یک برگبرنده‌ی کاملا محسوس برای سامسونگ است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر