حفظ آبرو، چالش بزرگ سامسونگ در IFA

حضور سامسونگ در IFA امسال یک حضور معمولی نیست. فضای اختصاص داده شده به این شرکت آن‌قدر بزرگ است که یک ساختمان جدا برای این غول فناوری در نظر گرفته شده. نمایشگاه‌هایی که شاید جدیدترین و زیباترین ساختمان‌های برلین باشند.

حفظ آبرو، چالش بزرگ سامسونگ در IFA

به گزارش کلیک، تا امروز سامسونگ دو کنفرانس خبری برگزار کرده. اولین کنفرانس مربوط به ارائه Gear S3 بود و بعد از آن هم سامسونگ در کنفرانسی جداگانه به معرفی محصولات خانگی و تلویزیون‌های خود پرداخت. چیزی که در هردوی این کنفرانس‌ها به شدت مشهود است، تلاش سامسونگ برای نشان دادن موفقیت‌ها و دستاوردهای جدید خود است.

خودنمایی‌های این‌چنینی در نمایشگاه‌ها و رخدادهای بزرگ چندان دور از ذهن نیست اما همه چیز در مورد شرکت سامسونگ تحت تأثیر یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دنیای فناوری در چند سال اخیر قرار گرفته است. گالاکسی نوت ۷ که تا چند وقت پیش در تمامی تبلیغات این شرکت حضوری استثنایی داشت به دلیل نقص فنی باتری از بازارها جمع آوری شد. شاید دنیای فناوری منتظر بود تا سامسونگ با معرفی محصولات جدید سعی کند توجه طرفداران را از اتفاقات اخیر دور کند اما این شرکت بر خلاف پیش بینی‌ها به حفظ آبروی خود فکر می‌کند. چیزی که در مجموعه فعالیت‌های غول کره‌ای در برلین کاملاً مشهود است.

رفتار سامسونگ در قبال مشکلات نوت ۷ در نوع خود کم نظیر است. اگر از اخبار تکنولوژی به دور باشید و سری به نمایشگاه سامسونگ در IFA بزنید متوجه‌ی هیچ اتفاقی نخواهید شد. سامسونگ یک طبقه جدا را به معرفی گالاکسی نوت جدید اختصاص داده و چندین کارشناس با آب و تاب زیاد به معرفی خصوصیات این تلفن همراه "خطرناک" می‌پردازند. سامسونگ رویه جالب و صحیح را در قبال این اشتباه تاریخی در نظر گرفته است. در این نمایشگاه تعداد زیادی از این فبلت اندرویدی در اختیار کاربران گذاشته شده که به خونسردی سامسونگ و امید به بازگشت نوت ۷ به بازارهای جهانی اشاره دارد.

فراخوانی گوشی‌های معیوب آن هم در سطحی به این بزرگی در سالهای اخیر بی سابقه است. یک میلیون نوت ۷ فروخته شده در بدترین زمان ممکن باید جایگزین شوند. فروش این محصول ادامه دارد و هم‌زمانی این اتفاق با ارائه آیفون ۷ را می‌توان بزرگ‌ترین بدشانسی سامسونگ دانست. هزینه‌ای که برگرداندن این گوشی‌ها روی دست سامسونگ می‌گذارد را در نظر بگیرید. این تازه تنها هزینه شروع حل این مشکل است. سامسونگ باید همه این اسمارت‌فون های معیوب را جایگزین کند. در سالهای گذشته شرکت‌های دیگری هم با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند. اپل هرچند در سطحی کوچک‌تر مجبور به جمع آوری آیفون ۴ شد و فیت‌بیت هم با این اتفاقات چندان نا آشنا نیست. اما هیچ‌کدام از این گاف های تاریخی در این وسعت رخ نداده است.

در تماسی که با یکی از کارشناسان سامسونگ در IFA داشتیم به موضوع مشکلات نوت ۷ پرداختیم. با توجه به صحبت‌های انجام شده به نظر می‌رسد سامسونگ به زودی گالاکسی جدید را به بازار فروش برگرداند. این شرکت به صورت رسمی اعلام کرده که در هفته‌های آینده جایگزینی نوت ۷ برای خریداران قبلی را آغاز خواهد کرد.

جدا از همه‌ی قیل‌وقال‌های هفته‌ی اخیر و مشکلات بی سابقه‌ی این شرکت، سامسونگ اوقات خوشی را در IFA امسال سپری می‌کند. جمعیت زیادی در نمایشگاه‌های سامسونگ حضور دارد و فعلاً انفجار خاصی هم رخ نداده! سامسونگ برای پشت سر گذاشتن این اتفاق نیاز به زمان دارد اما چیزی که کاملاً مشهود است این است که این ابر شرکت کره‌ای، قوی‌تر از همیشه به کارزار فناوری دنیا باز خواهد گشت.

ارسال نظر