سامسونگ پردازنده آیفون ۹ را تولید می‌کند

رسانه کلیک – طبق شایعات و گزارشات منتشر شده، سامسونگ قصد دارد تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری آیفون ۹ را به عهده بگیرد.

سامسونگ پردازنده آیفون ۹ را تولید می‌کند

شایعات حاکی از آن هستند که اپل طراحی آیفون ۹ را آغاز کرده و قصد دارد برای تولید تراشه‌های این گوشی قدرتمند از بزرگترین رقیب خود یعنی سامسونگ کمک بگیرد. ظاهرا سامسونگ به تازگی تجهیزات پیشرفته تولید کننده تراشه را خریداری کرده و قصد دارد تراشه‌های ۷ نانومتری جدیدی را به صورت اختصاصی برای شرکت اپل تولید کند. طبق گزارشات منتشر شده، سامسونگ و اپل ماه گذشته قراردادی به همین منظور بین خود امضا کرده‌اند.

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند و بزرگ‌ترین رقیب شرکت اپل است؛ اما این شرکت در زمینه تولید وسایل جانبی مورد نیاز سایر شرکت‌های تولید کننده گوشی که شامل پردازنده، صفحه‌نمایش، کارت‌حافظه، باتری و سایر قطعات می‌شوند، نیز فعالیت گسترده‌ای دارد؛ به عنوان مثال سامسونگ تنها تولید کننده پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ است که در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار گرفته است.

سامسونگ قبلا نیز برخی از سخت‌افزارهای گوشی‌های آیفون را تولید کرده است؛ تولید رم‌های گوشی‌ آیفون ۷ بر عهده این شرکت بوده است و طبق اطلاعات منتشر شده،تولید صفحه‌نمایش‌های OLED آیفون ۸ را نیز به عهده گرفته است.

امضای تفاهم همکاری بین سامسونگ و اپل برای تولید تراشه‌های مورد نیاز آیفون ۹ توسط سامسونگ باعث شده است سامسونگ به منبع جدیدی برای کسب درآمد دست پیدا کند که می‌تواند بخشی از خسارت‌های هنگفت تحمیل شده به این شرکت به دلیل انفجار گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را نیز جبران کند.

سامسونگ تا سال گذشته همکاری مستمری با اپل در زمینه تولید تراشه‌های مورد نیاز گوشی آیفون داشت؛ اما این کار سال گذشته به شرکت TSMC که یک شرکت تایوانی تولیدکننده قطعات نیمه‌رسانا است، واگذار شد و این شرکت تبدیل به تنها شرکت تولید‌کننده تراشه‌های مورد نیاز گوشی‌های آیفون شد که اندازه آن‌ها نسبت به تراشه‌های تولید شده توسط سامسونگ، کمی کوچک‌تر بوده و از قدرت بیشتری نیز برخوردار هستند.

قدرت پردازنده ۷ نانومتری که توسط سامسونگ تولید و در آیفون ۹ به کار گرفته خواهد شد، احتمالا دو برابر پردازنده مورد استفاده در آیفون ۷ یعنی پردازنده ۱۶ نانومتری A10 Fusion است.

پردازنده کوچک‌تر فضای کمتری هم اشغال می‌کند و به این صورت فضای بیشتری برای استفاده از سایر قطعات همانند باتری‌ بزرگ‌تر در گوشی باقی می‌ماند. از سویی دیگر پردازنده کوچکتر نیروی کمتری هم مصرف می‌کند و در عین حال قدرت پردازشی بیشتری هم دارد. این موضوع باعث می شود عمر باتری و قدرت پردازشی آیفون ۹ بدون نیاز به افزایش ظرفیت باتری، به میزان قابل توجهی از آیفون ۷ بیشتر باشد.

تردیدی نیست که تولید گوشی‌های سری گلکسی اس و گلگسی نوت توسط سامسونگ، نگرانی بزرگی برای اپل است؛ زیرا این گوشی‌ها رقیب دیرینه گوشی‌های آیفون هستند؛ اما هر دو شرکت برای کسب موفقیت‌های بزرگ به کمک یکدیگر نیاز دارند. سامسونگ به اپل کمک می‌کند تا این شرکت هر سال میلیون‌ها دستگاه گوشی آیفون را بدون هیچ مشکلی تولید و عرضه کند و در عوض اپل هم منبع درآمد خوبی در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد و تا زمانی که همکاری سامسونگ و اپل برای تولید قطعات مورد نیاز گوشی‌های آیفون ادامه داشته باشد، این شرکت هرگز در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند شکست نمی‌خورد؛ حتی اگر تعداد بیشتری از گوشی‌های ساخت این شرکت منفجر شوند!

ارسال نظر