سامسونگ بزرگ‌ترین تامین کننده نمایشگر گوشی‌ سال ۲۰۱۵ شد

طبق گزارش اخیر کمپانی IHS، سامسونگ در سال ۲۰۱۵ بزرگ‌ترین شرکت تامین کننده پنل‌های نمایشگر کوچک و متوسط به کار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند شد.

سامسونگ بزرگ‌ترین تامین کننده نمایشگر گوشی‌ سال ۲۰۱۵ شد

سامسونگ علاوه بر طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت می‌کند. این غول کره‌ای تقریبا در هر زمینه‌ مرتبط با تکنولوژی‌های روز دنیا موفق عمل کرده است. به عنوان مثال سامسونگ در زمینه تولید ریزپردازنده‌ها، تراشه‌های موبایلی، مموری چیپ‌ها و ... بسیار عالی عمل می‌کند. پیشرفت‌های این شرکت در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی تا حدی عالی بوده که همواره شرکت‌های رقیبی همچون اپل ملزم به همکاری با این غول کره‌ای شده‌اند.

سامسونگ همچنین در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی نظیر تلویزیون‌ها، یخچال فریزر و .... نیز فعالیت دارد. همچنین این برند کره‌ای همواره بودجه‌های زیادی را صرف توسعه تکنولوژی‌های جدید مرتبط با پنل‌های نمایشگر اختصاصی خود نیز می‌کند. سامسونگ هم اکنون در زمینه تولید و عرضه پنل‌های نمایشگر استفاده شده در گوشی‌های هوشمند نیز بسیار موفق عمل کرده است. این شرکت نه تنها پنل‌های AMOLED خود را به منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند به فروش می‌رساند، بلکه در زمینه تامین نمایشگر تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها نیز با شرکت‌های بزرگ دیگری همکاری مستقیمی دارد.

به گزارش کلیک، کمپانی سامسونگ و دپارتمان سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) این برند کره‌ای در سال ۲۰۱۵ بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تامین کننده پنل‌های نمایشگر کوچک و متوسط در دنیا شده است. منظور از پنل‌های نمایشگر کوچک و متوسط آن دسته از پنل‌هایی هستند که اندازه آن‌ها کوچک‌تر از ۹ اینچ باشد. طبق گزارش شرکت IHS که یک کمپانی شناخته شده در زمینه آنالیز اطلاعات کسب و کار شرکت‌های مختلف است، سامسونگ در سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۲۳ درصد از کل پنل‌های نمایشگر کوچک‌تر از ۹ اینچ استفاده شده در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند را تامین کرده است. این موضوع در حالی است که شرکت‌های بزرگ دیگری همچون جپن دیسپلی (Japan Display)، ال‌جی و شارپ به ترتیب ۱۶، ۱۴ و ۱۰ درصد از سهم بازار این مجموعه را به خود اختصاص داده‌اند.

اما بخش عظیمی از موفقیت‌های سامسونگ به موجب تولید پنل‌های نمایشگر AMOLED و Super AMOLED این کمپانی به دست آمده‌اند. در این بین کمپانی‌های چینی فعال در صنعت موبایل از جمله بهترین و اصلی‌ترین مشتیان سامسونگ محسوب می‌شوند. شرکت‌های چینی نظیر هوآوی و میزو در این زمینه همکاری‌های زیادی را با این غول کره‌ای داشته‌اند. به واقع کیفیت پنل‌های نمایشگر تولید شده از سوی سامسونگ به قدری بالاست که هر کمپانی را ملزم به همکاری با این شرکت می‌کند. البته این همکاری تنها در شرایطی انجام می‌شود که شرکت تولید کننده گوشی مد نظر تمایل به عرضه محصولی با کیفیت نمایشگر عالی داشته باشد.

چندی پیش شاهد انتشار خبری مبنی بر درخواست اپل از سامسونگ به منظور تولید ۱۰۰ میلیون نسخه از پنل‌های نمایشگر نوع AMOLED بودیم. ظاهرا اپل هم قصد دارد که به زودی آیفون‌های جدیدش را به این نوع پنل‌ها مجهز سازد و این موضوع بدون تردید سهم بازار شرکت سامسونگ را بیش از پیش افزایش می‌دهد. در این بین مطمئنا با عرضه دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge باز هم شاهد افزایش سهم بازار کمپانی سامسونگ در محدوده نمایشگرهای کوچک و متوسط خواهیم بود. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به آمار ارائه شده را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

۱

منبع:

sammobile

ارسال نظر