سامسونگ تراشه‌ی اگزینوس 8870 را به طور ویژه برای مشتریانش تولید می‌کند

کمپانی کره‌ای سامسونگ مدت‌هاست که در زمینه‌ی طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های (SoC) موبایلی فعالیت دارد. این شرکت طی چند وقت اخیر در این زمینه پیشرفت‌های زیادی را داشته و به موفقیت‌های عظیمی نیز دست پیدا کرده است.

سامسونگ تراشه‌ی اگزینوس 8870 را به طور ویژه برای مشتریانش تولید می‌کند

به گزارش کلیک، پرچم داران سال 2015 این کمپانی یعنی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 edge، گلکسی اس 6 edge plus و تبلت گلکسی نوت 5 از سیستم روی چیپ اختصاصی اگزینوس 7420 این کمپانی بهره می‌بردند. اما حال که به سال 2016 نزدیک می‌شویم، مطمئنا نسخه‌ی جدید سری تراشه‌های اگزینوس سامسونگ نیز رونمایی خواهد شد و در نسخه‌ای از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 استفاده می‌شود.

سیستم روی چیپ بعدی سامسونگ، اگزینوس 8890 نام خواهد داشت. این تراشه که برای اولین بار در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 به کار گرفته می‌شود، در واقع جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌ی تولید شده از سوی سامسونگ به شمار می‌رود. اما بر اساس تازه‌ترین خبرهای به دست آمده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که نسخه‌ای مجزا از این سیستم روی چیپ را با نام اختصاصی 8870 طراحی و عرضه کند. این تراشه نسبت به اگزینوس 8890 کمی ضعیف‌تر بوده و هدف اصلی از تولید این تراشه، فروش گسترده‌ی آن به مشتریان ویژه‌ی سامسونگ نظیر شرکت میزو اعلام شده است.

پیش از این در وضعیت پردازش اطلاعات تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench شاهد کسب امتیازی برابر با 2270 توسط تراشه‌ی اگزینوس 8890 بودیم. بر اساس گزارشات به دست آمده ظاهرا سیستم روی چیپ اگزینوس 8870 سامسونگ در شرایط مشابه قادر به ثبت امتیاز 2000 بوده است. بنابراین از نظر قدرت عملکرد چندان تفاوت زیادی مابین این دو تراشه وجود ندارد. گفته شده که کمپانی میزو یکی از اولین شرکت‌ها است که تمایل به خرید این سیستم روی چیپ دارد. این احتمال که شرکت چینی میزو دو گوشی هوشمند میزو پرو 6 و میزو پرو 6 مینی خود را به این سیستم روی یک چیپ مجهز سازد وجود دارد پیش بینی شده این دو گوشی هوشمند طی نیمسال دوم 2016 به طور رسمی معرفی و عرضه شوند.

منبع: phonearena

ارسال نظر