یک نوت ۸ صلح آمیز؛ ماحصلی شیرین از عبرت آموزی تلخ سامسونگ

رسانه کلیک - سامسونگ ساعاتی پیش به انتظارهای یک ساله پایان داد و بالاخره گلکسی نوت ۸ را معرفی کرد؛ اما چه تمهیدی اندیشیده شده تا محصولی از تبار نوت، دیگر به عنوان یک همراهِ انتحاری در اذهان عمومی شناخته نشود؟!

یک نوت ۸ صلح آمیز؛ ماحصلی شیرین از عبرت آموزی تلخ سامسونگ

سامسونگ از عظمت دسته گلی که سال گذشته بر آب داده آگاه است و به خوبی می‌داند که برای بازیابی اعتبار و آبروی خاندان پر اسم و رسم نوت، چاره ای جز ارائه یک محصول بسیار ایمن و البته منتشر کردن جزئیات این ایمن سازی برای مردم ندارد.

این محصول ایمن و صد البته دوست داشتنی، گلکسی نوت ۸ است؛ جدیدترین عضو خانواده قلم به دست سامسونگ که تنها چند ساعت از گشایش چشم آن به کارزار داغ همراهان هوشمند لوکس می‌گذرد.

اما سامسونگ در برابر آن فاجعه ای که برای نوت ۷ اتفاق افتاد ، چه کرده که این چنین به گلکسی نوت ۸ می‌نازد و با اعتماد به نفس تمام از جزئیات ایمن سازی و آزمایشهای انجام شده بر روی این پرچمدار سخن می‌گوید؟

پاسخ این سوال در دستان ریاست مجموعه Underwriters Labs یا به اختصار، UL است: «ما همکاری نزدیکی با سامسونگ در جهت ارتقاء چشمگیر ارزیابی کیفیت و امنیت تلفنهای هوشمند داشته ایم که نتیجه آن، با موفقیت پشت سر گذاشتن تمامی آزمایش های امنیت باتری توسط نوت ۸ است. از این رو، همکاری استراتژیک ما با سامسونگ ادامه خواهد داشت تا تمامی مشتریان، محصولاتی امن و قابل اعتماد در دست داشته باشند. »

شایان ذکر است که UL شرکتی معتبر در نقش یک آزمایشگاه حرفه ای است که بار آزمایشهای فراوان و ایمن سازی محصولات تولیدکنندگان مختلف را به دوش می‌کشد.

علاوه بر این، جالب است بدانید که خود سامسونگ نیز بیکار ننشسته و علاوه بر تدابیر شرکت مذکور، آزمایشی ۶ مرحله ای برای گلکسی نوت ۸ ترتیب داده است تا شکی در مورد ایمنی این پرچمدار پرطرفدار در دل خود باقی نگذارد.

اما جملات بالا زمانی پر رنگ تر می‌شوند که بدانیم پای طمع سامسونگ در اتفاق بزرگ سال گذشته در میان بوده است. چراکه سامسونگ برخلاف این سنگ تمامی که برای نوت ۸ گذاشت، با هیچ یک از شرکتهای امنیتی همکاری نکرد و تصمیم گرفت خود به تنهایی آزمایشهای ایمنی گلکسی نوت ۷ را بر عهده بگیرد؛ عجله ای که شاید هیچ وقت یادمان نرود چه بر سر این شرکت آورد و موجب چه اتفاقاتی برای کاربران آن شد.

البته با وجود همه این ماجراها، سامسونگ در آن برهه از نظر مالی ضرر زیادی متحمل نشد و با سود بخش های فراوان دیگری همچون تلویزیونهای هوشمند، سرمایه از دست رفته خود را بازیافت. اتفاقی که با درخشش بی چون و چرای گلکسی اس ۸ قوتی دو چندان گرفت تا اتفاقات تلخ سال گذشته تا حد زیادی به باد فراموشی سپرده شود.

حال سامسونگ است و اسبی تازه نفس از خانواده نوت که به پشتوانه هواداران بی شمارش، تا اطلاع ثانوی بر بال رویاهای دور و دراز سامسونگ خواهد تاخت!

ارسال نظر