سامسونگ Notebook 9 زیر تیغ نقد و بررسی

نسل جدید لپ‌تاپ‌های سامسونگ در نمایشگاه CES2016 به‌زودی بیرون خواهند آمد و نشانگر این است که شرکت سامسونگ می‌داند برای نوت‌بوک‌های ویندوز 10 چه چیزی مناسب و معقول است.

سامسونگ Notebook 9 زیر تیغ نقد و بررسی

کلیک - نوت‌بوک 9 پاسخگوی سلایق مختلفی خواهد بود: یکی مدل 15 اینچی و دیگری 13.3 اینچ. هردوی این مدل‌ها وضوح تصویر FULLHD 1920*1080 واقعی دارند، اگرچه عملاً ایده بهینه‌سازی صفحه‌نمایش خیلی هم بد به نظر نمی‌رسد.
مدل 15 اینچی، 1.29 کیلوگرم (2.84 پوند) و مدل کوچک‌تر 0.84 کیلوگرم (1.81 پوند) و بسیار سبک‌تر از تبلت‌های موجود در بازار است.
به نظر برخی افراد هرچه وزن لپ‌تاپ کمتر باشد، از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. خیلی ساده است، لپ‌تاپ را در دستتان بگیرید. همه لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت از جنس پلاستیک‌اند. اگرچه بیشتر قسمت‌های مدل 15 اینچی هم از فلز محکمی ساخته نشده، ولی گزینه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر انتخاب بهتری است.
برای مشخصات اصلی، 8 گیگابایت رم و حداکثر تراشه اینتل core i7 و حداکثر 256 گیگابایت حافظه SSD خواهید داشت.

samsung-ativ-book-9-back-angle-open-1500x1000 در این لپ‌تاپ یک خروجی USB-C و سه خروجی USB 3.0، همچنین پورت HDMI، و microSD خواهید داشت. علاوه بر این‌ها اگر نیاز به خروجی‌های بیشتری داشته باشید، یک پورت صورتی‌رنگ اضافی دیگر هم دارید.
مشخصات اصلی کافی برای اجرای سریع و کار منظم در هر دو دستگاه وجود دارد و خود من مخصوصاً صفحه‌کلید را در هر دو مدل می‌پسندم، چراکه این امکان را به من می‌دهد تا سریع‌تر تایپ کنم. با هر دو مدل به‌راحتی حتی در طول مسافرت‌های با قطار هم می‌توانید به نوشتن ادامه دهید و این چیزی است که افراد زیادی در لپ‌تاپ‌های جدید دنبالش هستند.
پورت‌های تعبیه‌شده آن‌قدر زیاد هستند که نیاز شما را حتی زمانی که در پرواز هستید و نیاز به اتصال آن‌ها دارید، تأمین کنند. پورت‌های USB زیادی در اختیار ندارید، اما این دستگاه همانند مک‌بوک‌های جدید از ایده "کمتر و مؤثرتر" پیروی می‌کند. این تعداد، پورت‌هایی هستند که واقعاً برای شما کاربردی‌اند.
نوت‌بوک 9 بسیار بی‌سروصدا است. دستگاه‌هایی هستند که با ویندوز 10، در سطح پایه کار می‌کنند و برنامه‌هایی متنوع و جامع بدون این که با آن فشار بیاورند و دستگاه را به صدا بیندازند، به صورت عادی کار می‌کنند. من برنامه‌های ویرایش عکس یا بازی‌های ماجراجویانه و بی‌انتها را امتحان نکرده‌ام، اما چون می‌دانم چنین برنامه‌هایی طول عمر باتری را کاهش می‌دهند، پس ریسک نمی‌کنم.
قضاوت اولیه
نوت بوک 9 مدل پیشنهادی سامسونگ بسیار نازک و استفاده از آن بسیار راحت است که با دو مدلی که دارد به همه نیازها پاسخ می‌دهد. متأسفانه مدل 11 اینچی اولترا کامپکت وجود ندارد، اما مجدداً یادآوری می‌کنم که تبلت Pro S هم در بازار موجود است.

NP930X2K-K01HK-989246-0 به نظر من نوت بوک 9 با ابعاد 13.3 اینچ هم از نظر وزن و هم مشخصات داخلی بسیار سبک‌وزن است. و از بابت ویژگی قابل‌حمل بودن فوق‌العاده آن، بی‌نظیر است. درهرحال مدل 15 اینچی بسیار مناسب‌تر به نظر می‌رسد و به خاطر صفحه‌نمایش گیرایی که دارد، انتخابش خواهم کرد.
طبق معمول به بحث قیمت می‌رسیم، اما سامسونگ هنوز چیزی اعلام نکرده است- اما اگر قیمتی اعلام شود که نسبتاً معقول و مناسب باشد گزینه خوبی خواهد بود.

ارسال نظر