پتنت جدید سامسونگ امکان کوچک و بزرگ کردن نمایشگر گوشی را فراهم می‌آورد

سامسونگ به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که با استفاده از آن می‌توان صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را به گونه‌ای طراحی کرد که توسط کاربر قابل بزرگ و کوچک شدن باشند!

پتنت جدید سامسونگ امکان کوچک و بزرگ کردن نمایشگر گوشی را فراهم می‌آورد

همانطور که می‌دانید هم اکنون کمپانی‌های زیادی در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنند. در این بین عاملی که می‌تواند محصولات یک شرکت را نسبت به محصولات سایر برندها متمایز کند، مسئله نوآوری است! به طور کلی کره‌ای‌ها نشان داده‌اند که در صنعت موبایل بسیار خلاق هستند. سامسونگ بارها این موضوع را به اثبات رسانده و ال‌جی هم در این زمینه بسیار عالی عمل کرده است. سبک طراحی ماژولار بدنه گوشی ال‌جی جی ۵ یکی از بارزترین جنبه‌های نوآوری شرکت ال‌جی به شمار می‌رود و همچنین تجهیز گوشی‌های هوشمند به صفحه نمایش‌ با لبه خمیده نیز از جمله نوآوری‌های انحصاری شرکت سامسونگ محسوب می‌شود.

بنابراین مسئله نوآوری در طراحی محصولات هوشمند از جمله عواملی است که تاثیر مستقیمی در افزایش میزان استقبال کاربران از این محصولات دارد. در این بین سامسونگ مدت‌هاست که بر روی پروژه‌های مرتبط با طراحی و استفاده از صفحه نمایش‌های تاشو و قابل خمش فعالیت می‌کند. این شرکت در این زمینه به موفقیت‌های زیادی دست یافته، اما هنوز نسبت به رونمایی از محصولی مجهز به نمایشگری این چنینی اقدام نکرده است.

همانطور که می‌دانید دقیقا به اندازه‌ای که تنوع محصولات هوشمند و گوشی‌های زیاد است، سلیقه‌های منحصر به فرد کاربران نیز متعدد خواهد بود. یکی از مسائلی که طی چند سال اخیر منجر به ایجاد یک تمایز مابین گوشی‌های هوشمند شده، مسئله اندازه صفحه نمایش آن‌ها بوده است. طی چند سال اخیر میزان استفاده و استقبال کاربران از گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر بیشتر بوده و این موضوع سبب شده که کمپانی‌های تولید کننده گوشی نیز محصولاتشان را به نمایشگرهای بزرگ‌تری مجهز کنند. اما در سمت مقابل همچنان برخی از کاربران وجود دارند که علاقه‌ای نسبت به خرید گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ نداشته و عقیده دارند که گوشی‌های هوشمند باید به صفحه نمایش‌های کوچک‌تری مجهز شوند. بنابراین مسئله اندازه صفحه نمایش موضوعی است که طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. حال ظاهرا سامسونگ قصد دارد که در یک اقدام جالب توجه محصولی تولید کن که پاسخگوی نیاز هر دو دسته از کاربران یاد شده باشد.

به گزارش کلیک، سامسونگ به تازگی پتنتی جدید را در "سازمان ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده" یا "USPTO" به ثبت رسانده که مربوط به یک صفحه نمایش قابل پیچش یا اصطلاحا رول شدن است که در شرایط نیاز می‌تواند توسط کاربر گسترش یافته و بزرگ‌تر شود. به بیان دیگر این پتنت مربوط به نمایشگری است که کاربر را قادر به بزرگ و کوچک کردن صفحه نمایش دستگاه می‌کند. بنابراین بدین صورت نیازهای هر دو دسته از کاربران علاقمند به نمایشگرهای بزرگ یا کوچک برطرف می‌شود. با استفاده از این پتنت شما می‌توانید در شرایطی که از گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنید نمایشگر آن را گسترش داده بزرگ کنید و در شرایطی که قصد حمل آن را داشته باشید، نمایشگر دستگاه را جمع کرده و کوچک نمایید.

۱

سامسونگ در پتنت خود حتی امکان تجهیز این نوع نمایشگرها به دو لبه خمیده را نیز توصیف کرده است. در تصاویر ارائه شده شیوه عملکرد این نوع صفحه نمایش‌ها کاملا مشخص است. در پتنت جدید سامسونگ صفحه نمایش گوشی مد نظر حالتی ریلی دارد و در بخش زیرین دستگاه قابل رول یا لول شدن است. هنگامی که نمایشگر مد نظر سامسونگ را در وضعیت عادی استفاده کنید، بخشی از آن رول شده خواهد بود. در این شرایط بستری فراهم می‌شود تا محتوای نمایشگر با ابعاد صفحه نمایش دستگاه همگام‌سازی شود. حال اگر نیاز داشته باشید که صفحه نمایش دستگاه را بزرگ کنید، می‌توانید با کشیدن بخش فوقانی آن نسبت به افزایش اندازه نمایشگر اقدام نمایید. در این شرایط محتوای نمایشگر نیز با ابعاد مد نظر شما همگام‌سازی می‌شود.

بدون تردید با تولید گوشی هوشمندی که از این نوع صفحه نمایش بهره‌مند شود نیازهای افرادی که علاقمند به استفاده از گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای کوچک هستند نیز برطرف خواهد شد. سامسونگ تنها شرکتی نیست که طی چند سال اخیر بر روی این نوع پتنت‌ها و پروژه‌های مربوط به آن سرمایه‌گذاری و فعالیت کرده است. ال‌جی هم در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشته و تاکنون صفحه نمایش‌های قابل رول شدن و پیچش زیادی را به معرض نمایش قرار داده است. ال‌جی در جریان نمایشگاه CES 2016 هم نمونه‌های جدیدی از این نوع نمایشگرها را به معرض نمایش قرار داد. تصویر شاخص این مقاله نیز مربوط به صفحه نمایش رول شدنی کمپانی ال‌جی است.

۲

در هر صورت پتنتی که سامسونگ به تازگی آن را به ثبت رسانده پتنتی بسیار جالب و کارآمد به نظر می‌رسد. پیش از این هم پتنت‌های مشابه دیگری نیز به ثبت رسیده بودند اما ظاهرا این پتنت از هر نظر دقیق طراحی شده و می‌تواند پاسخگوی سلیقه‌های مختلف کاربران باشد. به نظر شما این این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد رونمایی سامسونگ از یک گوشی هوشمند تجهیز شده به صفحه نمایشی این چنینی باشیم؟ استقبال کاربران از این نوآوری و نمایشگری این چنینی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر