سود سامسونگ به علت فروش کم محصولات سری S9 کاهش پیدا کرد

رسانه کلیک - به نظر می رسد فروش محصولات پرچمدار سامسونگ پایین تر از انتظار بوده است. گزارش مالی جدید، کاهش سود سامسونگ را نشان می دهد.

سود سامسونگ به علت فروش کم محصولات سری S9 کاهش پیدا کرد

رقابت در بازار گوشی های هوشمند در مقایسه با گذشته فشرده تر شده است و همچنین با یک بازار اشباع روبه‌رو هستیم. شرکت های نوپا زیادی وارد این صنعت شده اند و کمپانی های قدیمی نیز در حال توسعه محصولات خود هستند.

به تازگی سامسونگ گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. در این بازه زمانی سامسونگ درآمدی برابر با 52.2 میلیارد دلار داشته است و سود آن به 14.87 تریلیارد وون کره جنوبی رسیده است. سود سامسونگ در این محدوده زمانی در مقایسه با سه ماهه قبلی کمتر بوده با این حال تقریبا با سود این شرکت در سه ماهه دوم سال 2017 یکسان است.

سامسونگ علت کاهش سود خود را مربوط به تقاضای کم برای گوشی های هوشمند و پنل های نمایشگر می داند. سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی از پرچمداران جدید خود، گلکسی اس 9 و S9 پلاس به صورت رسمی رونمایی کرد. بر اساس گفته سامسونگ، این محصولات در بازار فروش مناسبی را تجربه نمی کنند.

یکی از دلایل فروش کم پرچمداران سامسونگ مربوط به دستگاه های رقیب با قیمت کمتر است. شرکت هایی مانند هواوی و شیائومی پرچمداران خود را با قیمت کمتری در اختیار خریداران قرار می دهند و به همین دلیل توانسته اند در بازارهای هند و چین به جایگاه مناسبی دست پیدا کنند.

بر اساس یک گزارش میزان فروش گوشی های گلکسی سامسونگ در مقایسه با سال قبل کاهشی 20 درصدی داشته است. انتظار می رود با معرفی گلکسی نوت 9 میزان درآمد و سود سامسونگ در سه ماهه سوم 2018 افزایش پیدا کند.

سامسونگ در بخش حافظه های NAND و رم سود بسیار بالایی داشته است. این بخش نزدیک به 37 درصد فروش محصولات سامسونگ را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به خود اختصاص داده و همچنین 80 درصد سود سامسونگ نیز مربوط به این بخش است.

ارسال نظر