انعکاس رقم های نجومی در گزارش های مالی سامسونگ!

رسانه کلیک - سامسونگ در آینده نزدیک و در نمایشگاه MWC 2018 از پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس رونمایی خواهد کرد. انتظار می رود معرفی این دو دستگاه درآمد زیادی را نصیب سامسونگ کند. به تازگی گزارش مالی سامسونگ برای سه ماهه چهارم سال 2017 منتشر شده است.

انعکاس رقم های نجومی در گزارش های مالی سامسونگ!

شرکت سامسونگ اخیرا گزارش مالی خود برای سه ماهه چهارم سال 2017 را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، سامسونگ درآمد زیادی را در این بازه زمانی به دست آورده است. این شرکت کره ای در محدوده ماه اکتبر تا دسامبر 2017 درآمدی برابر با 66 تریلیون وون یا 61.1 میلیارد دلار داشته است.

درآمد سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2017 نسبت به بازه مشابه در سال گذشته رشدی برابر با 24 درصد را تجربه کرده است. بر اساس گزارش مالی سامسونگ این شرکت توانسته سود عملیاتی برابر با 15 تریلیون وون یا 14.13 میلیارد دلار را کسب کند که رشدی 64 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

این غول تکنولوژی کره ای در سال 2017 درآمدی برابر با 239.58 تریلیون وون یا 222 میلیارد دلار داشته است که از این مقدار درآمد، 53.65 تریلیون وون یا 50 میلیارد دلار سود عملیاتی نصیب سامسونگ شده است.

گزارش مالی سامسونگ

چندین سال از آخرین باری که سامسونگ سود عملیاتی سالانه خود را منتشر کرده زمان می گذرد. این شرکت در سال 2013 میزان سود عملیاتی سالانه خود را 36.8 تریلیون وون یا 33 میلیارد دلار اعلام کرده بود.

همانطور که می توان حدس زد، بیشتر درآمد سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2017 مربوط به فروش قطعات تولیدی آن بوده است. حافظه های DRAM و NAND سامسونگ پول زیادی را به این شرکت سرازیر کرد ( سامسونگ الکترونیک بزرگترین شرکت سازنده تراشه در جهان شد؛ مشت محکم بر دهان اینتل ).

سامسونگ انتظار دارد سال آینده در بخش تولید حافظه درآمد بیشتری کسب کند، چراکه تقاضا برای این بخش رو به افزایش است. این شرکت وعده تولید محصولات V-Nand مجهز به 64 لایه را داده است.

ارسال نظر