کاهش درآمدهای سامسونگ و ایجاد فرصت برای پیشرفت کمپانی‌های رقیب

حتما می‌دانید که سامسونگ بزرگ‌ترین کمپانی تولید کننده‎ گوشی هوشمند در دنیاست.

کاهش درآمدهای سامسونگ و ایجاد فرصت برای پیشرفت کمپانی‌های رقیب

به گزارش کلیک ، این شرکت در یک بازه‌ی زمانی محدود مربوط به سال 2014 به افت چشمگیری مواجه شد، اما به سرعت و با در نظر گرفتن تدابیر و استراتژی‌های عملکردی خاص خود توانست مجددا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی گوشی در دنیا عظمت خدشه‌دار شده‌ی خود را بازپس بگیرد. اما با وجود تمامی این تفاسیر سامسونگ می‌دانید که رقیب‌های زیادی در پیش روی او قرار دارند. اگر از رقیب جدید این کمپانی یعنی شرکت هوآوی صرف نظر کنیم می‌توانیم مدعی شویم که در بازارهای جهانی اپل اصلی‌ترین رقیب کمپانی سامسونگ محسوب می‌شود. اما تمامی درآمدهای سامسونگ در بخش موبایل مربوط به فروش پرچمداران این شرکت نیست. سامسونگ برای تولید و فروش گوشی‌های میان رده‌ی خود نیز برنامه‌ریزی دقیقی دارد و بخش عظیمی از درآمدهای سامسونگ در زمینه‌ی موبایل از فروش این نوع محصولات به دست می‌اید.

اما هم اکنون کمپانی‌هایی نظیر شیائومی، میزو، لنوو، زد‌تی‌ای و ... در این زمینه به موانعی بزرگ به منظور افزایش فروش گوشی‌های میان رده‌ی سامسونگ تبدیل شده‌اند. هم اکنون میزان فروش محصولات میان رده‌ی سامسونگ به ویژه در بازارهای هندوستان و چین افت چشمگیری یافته و کاربران این ناطق خرید محصولات باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه‌تری برندهای چینی را به خرید محصولات سامسونگ ترجیح می‌دهند. بنابراین داستان بقای سامسونگ درصدر جدول بزرگ‌ترین و عمده‌ترین کمپانی‌های تولید کننده و فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند به همین سادگی پیش نمی‌رود و مطمئنا در سال 2016 هم این وضعیت سخت‌تر خواهد شد. چرا که شرکت‌هایی نظیر هوآوی با برامه‌ریزی دقیق‌تری پیش خواهند آمد و این موضوعات در کنار یکدیگر ممکن است به یکه‌تازی سامسونگ در صنعت موبایل صدمه بزند.

1

اوایل هفته‌ی جاری و با نردیک شدن به پایان سال 2015 و همچنین مشاهده‌ی پیشرفت‌های برندهایی همچون هوآوی، میزو و ... بسیاری از منابع فعال در زمینه‌ی آنالیز اطلاعات کسب و کار کمپانی‌های بزرگ پیش بینی کردند که میزان درآمدهای سامسونگ در سه ماه چهارم سال 2015 نسبت به سه ماه سوم این سال چیزی در حدود 4 درصد افت داشته و از 6.01 میلیارد دلار به 5.76 میلیارد دلار برسد. یعنی افتی در حدود 253.91 میلیون دلاری در طول سه ماه برای سامسونگ. البته با این وجود باید در نظر داشته باشیم که این میزان افت نسبت به سال گذشته فوق‌العاده مطلوب‌تر است، چرا که سامسونگ در سه ماه چهارم سال 2014 نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال 2013 افت فروشی در حدود 37 درصد را تجریه کرد و میزان درآمدهای فروش آن در حدود 4.7 میلیارد دلار تخمین زده شد. بنابراین با یک جمع و ضرب ساده به این نتیجه می‌رسیم که علارغم افت درآمدهای سامسونگ در سه ماه چهارم سال 2015 نسبت به سه ماه سوم این سال، میزان درآمدهای آن در همین بازه‌ی زمانی نسبت به سال 2014 چیزی در حدود 22 درصد رشد یافته است. اما موضوعی که هم اکنون از سوی کارشناسان مورد بحث قرار گرفته مربوط به پیش بینی افت فروش و درآمدهای سامسونگ در آینده‌ی نزدیک است که ظاهرا استارت آن از سه ماه چهارم سال 2015 زده شده است.

بر اساس گزارشات جدید Business Korea ظاهرا این روند بدتر از این می‌شود. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده از سوی این شرکت پیش بینی شده که درآمدهای سامسونگ در سه ماه چهارم 2015 به چیزی در حدود 5.1 میلیارد دلار کاهش پیدا کند. بنابراین اگر بهترین شرایط پیش بینی‌های انجام شده را در نظر بگیریم، درآمدهای سامسونگ در سه ماه چهارم سال 2015 به 5.76 میلیارد دلار خواهد رسید و افتی 4 درصدی را به همراه خواهد داشت و اگر بدترین شرایط پیش بینی را در نظر بگیریم درآمدهای سامسونگ به 5.1 میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین در هر صورت ظاهرا سیر نزولی درآمدهای سامسونگ از سه ماه چهارم سال 2015 آغاز می‌شود و شاید این موضوع فرصتی مناسب برای کمپانی‌هایی نظیر هوآوی و ... باشد تا از این لغزش غول کره‌ای بهترین استفاده‌ی ممکن را ببرند.

2

ظاهرا کم شدن میزان استقبال از گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی سامسونگ تنها بخشی از معضل پیش روی این شرکت محسوب می‌شوند. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که میزان درآمدهای سامسونگ در سه ماه نخست سال 2016 میلادی هم همچنان روند نزولی را طی خواهد کرد. با این وجد سامسونگ همواره نشان داده که به بهترین شکل ممکن می‌تواند از بحران‌های مالی و مسائل داخلی موجود در این شرکت سربلند بیرون آمده و مدیریت دقیقی بر روی این مسائل داشته باشد. شما آینده‌ی سامسونگ را چگونه پیش‌ بینی می‌کنید؟ آیا بروز لغزشی کوچک در عملکرد این شرکت کره‌ای می‌تواند برگ برنده‌ای برای شرکت‌هایی همچون اپل و هوآوی باشد؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر