سامسونگ برترین فروشنده‌ی گوشی در سه ماه آخر سال 2015 شد

کمپانی کره‌ای سامسونگ در سه ماه‌ آخر سال 2015 توانست خود را به عنوان بزرگ‌ترین و عمده‌ ترین شرکت فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند معرفی نماید.

سامسونگ برترین فروشنده‌ی گوشی در سه ماه آخر سال 2015 شد

به گزارش کلیک ، آمار به دست آمده نشان می‌دهد که شرکت اپل هم در این سه ماه عملکردی بسیار عالی داشته است، اما این کمپانی نتوانست به رکورد فروش‌های سامسونگ دست پیدا کند. بنابراین جایگاه دوم این رده بندی از آن شرکت اپل شده است.

طبق گزارش دیجی‌تایمز ریسرچ (Digitimes Research) کمپانی سامسونگ توانست در سه ماه آخر سال 2015 سهم بازار خود را به 25.6 درصد از کل سهم بازار گوشی‌های هوشمند برساند. این موضوع در حالیست که سهم بازار اپل و آیفون‌های این شرکت برابر با 14.5 درصد بوده است. شرکت‌های دیگری همچون هوآوی، لنوو و ال‌جی هم به ترتیب سهم بازاری برابر با 7.4 درصد، 4.8 درصد و 4.5 درصد را به محصولات خود اختصاص داده‌اند. بنابراین پنج شرکت برتر فروشنده‌ی گوشی در سه ماه آخر سال 2015 به ترتیب کمپانی‌های سامسونگ، اپل، هوآوی، لنوو و ال‌جی بودند.

شایان ذکر است که شرکت چینی شیائومی در این رده بندی جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. سهم بازار یا فروش محصولات این شرکت معادل با 3.8 درصد بوده است. جالب است بدانید که شرکت سونی و مایکروسافت هم در این رده بندی به ترتیب رتبه‌های یازدهم و دوازدهم را از آن خود کرده‌اند. بر اساس آمار ارائه شده سهم فروش محصولات سونی در سه ماه آخر سال 2015 تنها معادل با 2 درصد بوده و مایکروسافت هم سهم بازاری برابر با 1.7 درصد داشته است.

همچنین با نگاه دقیق‌تری به آمار ارائه شده به نکته‌ی بسیار جالب توجه‌ای پی خواهیم برد. طبق گزارش به دست آمده از میان 15 کمپانی برتر فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در سه ماه آخر سال 2015 میلادی 9 نمونه از آن‌ها شرکت‌هایی چینی هستند. همچنین در این بین دو کمپانی کره‌ای، دو کمپانی آمریکایی، یک کمپانی تایوانی و یک کمپانی ژاپنی نیز مشاهده می‌شود. بنابراین و با توجه به آمار ارائه شده کاملا مشخص است که شرکت‌های چینی همچنان در صنعت موبایل در حال پیشروی هستند و روز به روز روند صعودی کسب درآمدهای خویش را افزایش می‌دهند.

طبق گزارش دیجی‎‌تایمز ریسرچ، به طور کلی طی سه ماه چهارم سال 2015 میلادی 331.9 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه شد که این آمار نسبت به آمار عرضه‌ی سال 2014 رشدی در حدود 7.7 درصد را به همراه دارد. همچنین این میزان عرضه‌ی گوشی نسبت به میزان عرضه‌ی گوشی در سه ماه سوم سال 2015 هم رشد 10.5 درصدی را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه هنوز سال 2015 و سه ماه چهارم آن به پایان نرسیده، پیش بینی می‌شود که عرضه‌ی کلی گوشی‌های هوشمند در این سه ماه به 396.8 میلیون نسخه هم برسد. اگر این آمار پیش بینی شده به حقیقت به پیوندد، شاهد رشد عرضه‌ی سالیانه‌ی 10.1 درصد در صنعت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

مبنع: gsmarena

ارسال نظر