سامسونگ باتری جامد را جایگزین باتری‌های لیتیومی می‌کند

کلیک – شرکت سامسونگ در آخرین تصمیمات خود بر روی تغییر روند تولید باتری گوشی های هوشمند تأکید داشته و در آینده گوشی های سامسونگ با باتری های حالت جامد، به جای باتری های لیتیومی، عرضه می شوند.

سامسونگ باتری جامد را جایگزین باتری‌های لیتیومی می‌کند

شرکت تولید باتری های گوشی های هوشمند سامسونگ SDI، در آخرین خبر های خود به تولید باتری های حالت جامد اشاره کرده است که از هرگونه انفجار در امان خواهند بود.

سخنگوی این شرکت اضافه کرده: تکنولوژی سامسونگ برای تولید باتری های حالت جامد تا دو سال آینده فراهم خواهد بود و این موضوع به تصمیم گیری مدیران ارشد بستگی داردکه آیا باتری های لیتیومی را حذف خواهند کرد؟

سطح تکنولوژی سامسونگ در تولید باتری با رقیب خود،LG برابر است. باتری های لیتیومی در حال حاضر در گوشی های هوشمند و ماشین های برقی استفاده می شوند، خطر انفجار در باتری های لیتیومی بسیار بالا است، انفجار معمولاً زمانی رخ می دهد جریان مایع داخل باتری به درستی حرکت نمی کند.

در سال گذشته انفجار باتری گوشی هوشمند، سامسونگ را در دردسر بزرگی انداخت پس طبیعی است که این شرکت به فکر تولید باتری های جامد بیفتد تا خاطره تلخ نوت ۷ دوباره تکرار نشود.

چی یونگ، تحلیلگر LG در رابطه با باتری های حالت جامد می گوید: باتری های حالت جامد دارای ایمنی صد در صد هستند و هیچ یک از خطر هایی که در استفاده از باتری های یونی انسان را تهدید می کند، در استفاده از باتری های جامد وجود ندارد.

باتری های جامد قبل از آزمایش در خودرو ها باید در گوشی های هوشمند آزمایش شوند تا از عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل شود.

در حال حاضر شرکت تویوتا اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۰ خودرو برقی با باتری حالت جامد را وارد بازار می کند، پس گوشی های هوشمند باتری جامد زودتر وارد بازار خواهند شد.

ارسال نظر