سامسونگ در کنفرانس بارسلونا از انفجار گوشی ها می گوید

شرکت سامسونگ پس از گذشت ۶ ماه از انفجار اولین گوشی گلکسی نوت ۷ (Samsung Galaxy Note 7) ، برای نخستین بار در کنفرانس خبری بارسلونا - اسپانیا از جزئیات این فاجعه می گوید.

سامسونگ در کنفرانس بارسلونا از انفجار گوشی ها می گوید

به گزارش کلیک - چندی از معرفی گوشی گلکسی نوت ۷ (Samsung Galaxy Note 7) نمی گذشت که خبر نخستین انفجار این محصول سامسونگ در رسانه ها منتشر شد.
بسیاری از کارشناسان، سال ۲۰۱۵ را سال ناامید کننده ای برای شرکت سامسونگ می دانند. سپتامبر گذشته، سامسونگ با مشکل بسیار بزرگی روبرو شد و پس از فروش میلیونی پرچمدار گوشی های هوشمندش، به علت آتش سوزی گلکسی نوت ۷ (Samsung Galaxy Note 7) تمامی آن‌ها را به کارخانه خود فراخواند.
انفجارهای پی در پی این گوشی ها باعث وضع قانون منع استفاده از گلکسی نوت ۷ در برخی امکان عمومی شد. خطوط هوایی نیز از پذیرش مسافران همراه با این گوشی سرباز زدند. در همین راستا ماه جاری سامسونگ اعلام کرد که تا بدین لحظه ۹۶ درصد این گوشی ها فراخوانده شده و هنوز هم ۴ درصد از کاربران به هر دلیلی اقدام به این کار نکرده‌اند. مدیر ارشد بازاریابی شرکت سامسونگ طی بیانه ای کنفرانس بارسلونا را آغاز کرده و افزود "شرکت سامسونگ شش ماهه گذشته بالاترین سطح استرس را متحمل شد. چرا که یک طراحی نادرست زمینه ساز بروز مشکلات اخیر بوده است." همچنین این کنفرانس با پخش تصاویری از کنترل کیفیت محصولات سامسونگ ادامه یافت که طی آن روش های مختلفی برای تست کیفیت محصولات انجام شده است.
دیوید لوئس (David Lowes)؛ مدیر ارشد بازاریابی شرک سامسونگ همچنین در طی این مراسم عنوان کرد، که مدیران ارشد سامسونگ از سلب اطمینان مشتریان این برند آگاهند و تنها راه بازگشت اطمینان به محصولات سامسونگ را نشان دادن کیفیت در عمل می دانند.


اگرچه این مراسم با آرامش ادامه یافت؛ از سویی دیگر فعالان محیط زیست با گردهمایی اعتراضی در پشت ساختمان محل کنفراس اعتراض خود را نسبت به انفجار گوشی های گلکسی نوت ۷ شرکت سامسونگ به گوش مدیران این شرکت رساندند. معترضین طی برافراشتن پوسترهای اعتراض آمیز از اقدام شرکت سامسونگ در طراحی و تولید نوت ۷ و سپس بازگردانی این محصول به کارخانه فریاد سردادند.
این در حالیست که طی ۶ ماه گذشته، انفجارهای پی در پی گلکسی نوت ۷ یک کاربر را راهی بیمارستان و قانون منع همراه داشتن این گوشی در پروازها را در بر داشته است.

طی بررسی های عمل آمده، عملکرد نرمال گلکسی نوت ۷ منجر به افزایش سایز باتری درون بدنه‌ی این گوشی هوشمند می‌شود. با توجه به اینکه ابعاد محل قرارگیری باتری ثابت است، افزایش اندازه منجر به افزایش فشار می‌شود و لایه‌های درون باتری را تحت فشار قرار می‌دهد. با توجه به افزایش فشار، عایق‌های به‌کاررفته دیگر کارایی خود را از دست می‌دهند و موجب اتصال کوتاه باتری و در پی آن انفجار گوشی می‌شوند.

کارشناسان معتقدند شرکت سامسونگ برای بازگرداندن این اعتماد از دست رفته در میان مشتریان، بایستی اقدامی متفاوت انجام دهد.

ارسال نظر