سامسونگ برای تولید نمایشگرهای تاشو با شرکت Solip Technology همکاری می‌کند

به گزارش کلیک، سامسونگ اخیرا با شرکت سالیپ تکنولوژی (Solip Technology) وارد همکاری شده و قصد دارد تا با استفاده از پنل‌های شیشه‌ای Hybrimer این کمپانی به تولید انبوده نمایشگرها تاشوی خود بپردازد.

سامسونگ برای تولید نمایشگرهای تاشو با شرکت Solip Technology همکاری می‌کند

مدت‌هاست که صحبت‌های زیادی در رابطه با صفحه نمایش‌های قابل خمیده، پیچش، تا شدن، رول کردن و ... منتشر می‌شود. دو کمپانی که به نظر سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در زمینه پیشبرد این تکنولوزی صرف کرده‌اند، سامسونگ و ال‌جی هستند. بنا به گزارشات پیشین به دست آمده، ظاهرا سامسونگ در تلاش است تا یک گوشی یا تبلت منحصر به فرد با قابلیت تاشدن صفحه نمایش را به بازار عرضه کند، اما پیش بینی می‌شد که هنوز مدت زمانی زیادی تا رونمایی از محصولی این چنینی باقی مانده باشد. حال شاهد انتشار خبرهایی هستیم که ما را نسبت به رونمایی زود هنگام‌تر از محصولی بهره‌مند از این تکنولوژی امیدوارتر می‌کند!

به گزارش کلیک، سامسونگ به تازگی با کمپانی سالیپ تکنولوژی وارد همکاری مستقیمی شده است. کمپانی سالیپ تکنولوژی پیش از ماده‌ای خاص را با نام اختصاصی Hybrimer یا های‌برایمر تولید کرده که می‌توان از آن به عنوان پوشش نمایشگرهای OLED تاشو و قابل خمش استفاده کرد. به صورت کلی هیچگاه نمی‌توان بدون پوشش واسط و به طور مستقیم از یک پنل‌های نمایشگر OLED استفاده کرد. به منظور استفاده از این پنل‌های OLED باید بخش بیرونی آن‌ها توسط پوشش خاصی دربرگرفته شود. بدین منظور اغلب از پوشش‌های شیشه‌ای معمولی، ضد خش، ضد چربی و یا گوریلاگلس استفاده می‌شود. اما این شیشه‌های محافظ قابلیت خمش یا تاشدن را به همراه ندارند و در قابل این موضوع نمی‌توانند انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند. بنابراین عملا استفاده از صفحه نمایشی از نوع OLED با توجه به شرایط موجود در یک گوشی قابل تاشو غیرممکن خواهد بود! از اینرو سامسونگ در پی حل این مشکل با شرکت سالیپ تکنولوژی وارد همکاری می‌شود و قصد دارد که از مواد و پوشش های‌برایمر اختراع شده توسط این کمپانی به عنوان پنل رابط صفحه نمایش OLED تاشوی محصولات آینده‌اش استفاده کند.

1

های‌برایمر در واقع یک ماده هیبریدی است که از ترکیب شیشه و پلیمر به دست می‌آید. این ماده در عین حال که می‌تواند قابلیت مورد نیاز به منظور ارتباط برقرار کردن کاربر با صفحه نمایش لمسی OLED را ارائه کند، در برابر خمش و تاشدن نیز انعطاف‌پذیری کاملی داشته و نمی‌شکند. بنابراین این ماده به راحتی می‌تواند به عنوان پوشش صفحه نمایش تاشو و OLED محصولات آینده مد نظر سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. البته در این بین باید میزان مقاومت این ماده مورد بررسی قرار گرفته و با معیارهای مد نظر سامسونگ مقایسه شود. در صورتی که این ماده با معیارهای مورد نیاز سامسونگ تفاوت داشته باشد، بدون تردید باید مدت زمان بیشتری صبر کنیم تا نسخه‌های جدیدتر آن از سوی کمپانی سالیپ تکنولوژی توسعه داده شود. ظاهرا سامسونگ هم اکنون هم این مواد را مورد بررسی‌های اولیه قرار داده از بازده آن کاملا راضی بوده است. طبق گزارش برخی از منابع خبری، سامسونگ بخشی از نوع مواد را با ابعادی تقریبا مشابه با ابعاد صفحه نمایش یک فبلت مورد آزمایش قرار داده و چیزی در حدود 100000 بار آن را خم و تا کرده است و نهایتا هیچ تغییر شکلی در پنل آن ایجاد نشده است. جالب است بدانید که این ماده از نظر مقاومت و سختی نیز چیزی از پنل‌های گوریلاگلس کم ندارد و ضریب سختی آن 9H+ است.

بنابراین سامسونگ با همکاری با شرکت سالیپ تکنولوژی قدمی دیگر رو به سوی طراحی و عرضه محصولی مجهز به صفحه نمایش تاشور و قابل خمش را برداشته است. اگر همکاری‌های مابین این دو کمپانی مثمر ثمر واقع شود ، بدون تردید در آینده نزدیک‌تری شاهد عرضه محصول منحصر به فرد سامسونگ خواهیم بود. هم اکنون برخی از کارشناسان احتمال رونمایی سامسونگ از نسخه اولیه محصولی این چنینی در سال 2016 میلادی را چندان دور از انتظار نمی‌دانند، اما با این وحود پیش بینی ما بدین صورت است که شاید در سال 2017 یا 2018 میلادی نسخه‌ای کامل از یک گوشی یا تبلت مجهز به صفحه نمایش تاشو برند سامسونگ به بازار عرضه شود. نظر شما در این رابطه چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر