همکاری دو رقیب قدیمی؛ سامسونگ برای آیفون های سال 2018 نمایشگر OLED تولید می کند!

همانطور که می‌دانید کمپانی سامسونگ در همه‌ی زمینه‌ها روز به روز در حال پیشرفت است. این شرکت کره‌ای علاوه بر اینکه در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند بسیار موفق عمل کرده، طی چند سال اخیر در زمینه‌هایی همچون تولید ریزپردازنده‌های موبایلی و همچنین صفحه نمایش‌های گوناگون نیز پیشرفت‌های شایان ملاحظه‌ای را داشته است. با این وجود شاید نتوان سامسونگ را در زمینه‌ی تولید صفحه نمایش‌ها در حد شرکت ال‌جی دانست، اما احتمالا به زودی در این زمینه هم شاهد تغییراتی خواهیم بود.

همکاری دو رقیب قدیمی؛ سامسونگ برای آیفون های سال 2018 نمایشگر OLED تولید می کند!

با این وجود شاید نتوان سامسونگ را در زمینه‌ی تولید صفحه نمایش‌ها در حد شرکت ال‌جی دانست، اما احتمالا به زودی در این زمینه هم شاهد تغییراتی خواهیم بود.

به گزارش کلیک، بنا به تازه‌ترین اطلاعات به دست آمده از سوی منابع داخلی کشور کره‌ی جنوبی، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد فعالیت‌های خود را در زمینه‌ی تولید صفحه نمایش‌های OLED گسترش داده و در سال 2018 میلادی وظیفه‌ی پشتیبانی کامل از پنل‌های نمایشگر مورد نیزا آیفون‌های اپل را بر عهده بگیرد. هم اکنون سامسونگ در این زمینه با شرکت‌هایی همچون هوآوی همکاری می‌کند و به نوعی در تامین صفحه نمایش‌های مورد نیاز محصولات این شرکت موفق است، اما هنگامی که بحث بر سر تامین قطعات سخت افزاری کمپانی اپل به میان می‌آید مطمئنا موضوع گسترده‌تر خواهد بود. بدون تردید در این راستا سامسونگ باید رقیب اصلی خود یعنی شرکت ال‌جی را مغلوب نماید که البته این امر با توجه به پیشرفت‌های روز افزون سامسونگ در زمینه‌های سخت افزاری چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

البته مطمئنا می‌دانید که اگر این امر تحقق پیدا کند، در واقع شاهد اولین همکاری مابین اپل و سامسونگ نخواهیم بود. اگرچه این دو شرکت همواره با یکدیگر در حال جدال و رقابت هستند، اما در زمینه‌های گوناگونی نیز همکاری دارند. به عنوان مثال سامسونگ در تولید سیستم روی یک چیپ‌های (SoC) مورد نیار اپل با وی همکاری داشته است. همچنین در حال حاضر پنل‌های OLED مورد استفاده در ساعت هوشمند اپل (اپل واچ) و پنل‌های LED آیپدهای این شرکت به طور مستقیم توسط سامسونگ تامین می‌شوند. در هر صورت باید منتظر باشیم و اخبار آینده‌ی مرتبط با این موضوع و همکاری‌های مابین اپل و سامسونگ را دنبال کنیم.

ارسال نظر