خیز سامسونگ برای سلطه بر فناوری ۵g

سامسونگ، غول الکترونیکی کره جنوبی که به خاطر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود معروف است، چشم‌انداز خود را طوری  تنظیم کرده است تا جزو نخستین شرکت هایی باشد که در بازار ایجاد زیرساخت‌های فناوری نسل پنجم اینترنت همراه نقش دارند.به گزارش کلیک، سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که تجهیزات شبکه این کمپانی در سال ۲۰۲۲ بیش از سه برابر میزان فعلی، یعنی به میزان ۱۰ تریلیون وون کره (۸٫۶ میلیارد دلار) به فروش برسد.

خیز سامسونگ برای سلطه بر فناوری ۵g

به گزارش کلیک، سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که تجهیزات شبکه این کمپانی در سال ۲۰۲۲ بیش از سه برابر میزان فعلی، یعنی به میزان ۱۰ تریلیون وون کره (۸٫۶ میلیارد دلار) به فروش برسد.

بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند دنیا قصد دارد تا با حرکت سریع و هدف‌گیری بازار پرسود آمریکا که به سمت ۵G در حال حرکت است و جایی که رقبای آسیایی وی یعنی هوآوی و ZTE به دلیل ملاحظات امنیتی دولت، در فروش ابزار شبکه ممنوعیت بالفعل دارند، سهمی از بازار به دست آورد.

کیم یانگ کی، رئیس تجارت شبکه سامسونگ، خطاب به رویترز اعلام کرد که ما برای حرکت سریع برنامه ریخته‌ایم و می‌خواهیم دست‌کم جزو نخستین سه شرکت دارای ۵G باشیم و حائز اهمیت است که به‌موقع به آن دست‌یابیم.

در مقایسه با ۱۰۰ تریلیون وون سود حاصل از تجارت محصولات این شرکت، تجارت شبکه سامسونگ سال گذشته به سودی معادل ۳ تریلیون وون دست‌یافت. در گذشته بخش فروش این شرکت از فن‌آوری‌های CDMA وWiMax حمایت کرده است که نهایتاً با خروج از فاز به پایان رسید.

بر اساس پژوهشی از شرکت IHS، بازار جهانی تجهیزات شبکه همراه زیر سلطه اریکسون، هوآوی و نوکیا بوده و سامسونگ در سه‌ماهه اول در رتبه پنجم بازار ۴G قرار دارد.

حرکت به ۵G به‌سرعت در حال شتاب گرفتن است، با اپراتورهای همراه پیشرو در کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و آمریکای شمالی که در ارائه ابتکارات و تلاش‌هایشان به عرضه‌کنندگانی با اهداف جاه‌طلبانه درزمینهٔ فروش با هم در رقابت هستند. بااین‌حال نخستین عرضه رسمی استاندارد ۵G تا اواسط ۲۰۱۸، و فاز دوم آن تا پایان ۲۰۱۹ پیش‌بینی نمی‌شود. بنابراین اجماع بر این است که عرضه ۵G تا ۲۰۲۰ آغاز نخواهد شد. عرضه همه‌جانبه آن نیز به‌نظر نمی‌رسد تا سال ۲۰۲۲ یا حتی دیرتر ممکن شود.

آمریکا به‌عنوان هدف

در ایالات‌متحده، سامسونگ اخیراً از طریق اتحادیه علنی مشخصات آزمایش (Open Trial Specification Alliance) با ورایزون در حال همکاری است. اپراتورهای دیگر عضو این اتحادیه عبارت‌اند از NTT Docomo، تل کام و KT. در طول تابستان سال گذشته ورایزون برنامه‌هایی را مبنی بر همکاری با تعدادی از عرضه‌کنندگان درزمینهٔ آزمایش ۵G در فضای باز اعلام کرد. تمرکز این برنامه بر سرویس بیسیم ثابت است و به دنبال داشتن یک راهبر آغازی برای سرویس بیسیم ثابت در سال ۲۰۱۷ است.

اپراتورهای آمریکا با پشتیبانی کامل دولت و با همراهی تام ویلر، رئیس استاندارد FCC، طی این هفته پروپوزالی را ارائه می‌کنند که مقادیر زیادی از طیف مناسب را به‌منظور برتری دادن به ایالات‌متحده در ایجاد کاربردهای فن‌آوری ۵G ممکن می‌کند.

به گفته رویترز، نخستین ابداعات ۵G سامسونگ درزمینهٔ فروش ایستگاه‌های اصلی و گیرنده‌های خانگی برای دسترسی به سرویس بیسیم ثابت پهن‌باند خواهد بود.

همچنین سامسونگ می‌تواند به بازار خانگی خود نیز نگاهی داشته باشد، جایی که اپراتورها برای عرضه برخی شکل‌های فن‌آوری ۵G طی المپیک زمستانی در فوریه ۲۰۱۸ برنامه‌‌ریزی کرده‌اند.

تل کام اعلام کرد که در ماه مارس سیستم ۵G خود را در محیط بیرونی روی ۲۸ گیگاهرتز آزمایش کرده است و از سال گذشته درزمینهٔ سیستم‌های موج میلی‌متری ۵G با سامسونگ همکاری داشته است. این اپراتور همچنین در این سال یک مرکز نوآوری جهانی ۵G با یک بستر آزمایش ۵G راه‌اندازی کرده است.

ارسال نظر