گوشی های میان رده و پایین رده سامسونگ به لرزشگیر اپتیکال مجهز می شوند

همانگونه که می‌دانید کمپانی کره‌ای سامسونگ هم اکنون بزرگ‌ترین شرکت طراح و تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

گوشی های میان رده و پایین رده سامسونگ به لرزشگیر اپتیکال مجهز می شوند

به گزارش کلیک،این کمپانی طی سال 2015 محصولات بسیار متنوع و متعددی را روانه‌ی بازار کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به گوشی هوشمند گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج، گلکسی اس 6 اج پلاس، گلکسی نوت 5 اشاره کرد. این چهار محصول در واقع پرچمداران سال 2015 سامسونگ محسوب می‌شوند که کیفیت طراحی و ساخت آن‌ها فوق‌العاده است.

در سمت مقابل سامسونگ از گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی متعددی نیز رونمایی کرده است که اصلی‌ترین این محصولات را می‌توان نسخه‌ی 2016 سه گوشی هوشمند گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 دانست. این سه گوشی از نظر قیمت چندان مقرون به صرفه نیستند، اما از نظر کیفیت و عملکرد گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. با این وجود سری محصولات گلکسی A سامسونگ همواره جزء گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی این کمپانی کره‌ای بوده‌اند.

1

برخلاف این که گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی سامسونگ از نظر کیفیت بسیار عالی هستند، به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد باز هم این سری از محصولاتش را از نظر قابلیت‌های سخت افزاری و عملکردی بهبود بخشیده و از این پس تمامی گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی خود را به قابلیت OIS یا "لرزشگیر اپتیکال تصویر" مجهز سازد. بر اساس تازه‌ترین گزارشات به دست آمده از سوی منابع داخلی کره‌ای، ظاهرا سامسونگ می‌خواهد این قابلیت را تقریبا در تمامی محصولات خود ارائه کند و این محصولات شامل گوشی‌های هوشمند پایین رده‌ی این شرکت نیز می‌شوند.

البته باید در نظر داشته باشیم که سامسونگ با ارائه‌ی این قابلیت در محصولات پایین رده و میان رده‌ی خود، قیمت‌ مربوط به آن‌ها را افزایش ندهد. اگرچه به نظر می‌رسد که سامسونگ هم همین برنامه‌ریزی را در سر داشته و از سمت مقابل قصد دارد تمامی گوشی‌های هوشمند خود را از نظر تکنولوژی‌های عملکردی سنسور دوربین نسبت به سایر محصولات موجود پیشرفته‌تر جلوه دهد. به طور کلی قابلیت OIS از جمله تکنولوژی‌هایی بوده که در عملکرد سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند نقشی فوق‌العاده حیاتی را ایفا می‌کند. لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همان OIS منجر می‌شود که تصاویر ضبط شده‌ی شما توسط سنسور دوربین دستگاه به شکل دقیق‌تری ثبت شوند. این قابلیت همچنین توانایی جذب نور سنسور دوربین گوشی را افزایش می‌دهد و بدین سبب منجر به بهبود کیفیت عکسبرداری در شرایط تازیک بودن محیط خواهد شد. ضمنا قابلیت OIS در شرایط ضبط ویدئو هم بسیار کاربردی عمل می‌کند و با مکانیزم پیشرفته‌ی خود به طور اتوماتیک لرزش‌های دست کاربر را از ویدئوی نهایی ضبط شده حذف می‌نماید.

2

سامسونگ پیش از این هم از فراگیر کردن قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay) خبر داده بود. منظور از فراگیر کردن در واقع این است که سامسونگ قصد دارد تمامی محصولات آینده‌ی خود شامل گوشی‌های پرچمدار، رده پایین و میان رده را قادر به پشتیبانی از قابلیت سامسونگ پی کند. حال ظاهرا برنامه‌ریزی مشابه‌ای برای قابلیت OIS نیز وجود دارد. بهره‌مند شدن گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده‌ی سامسونگ از قابلیت OIS مطمئنا یک جنبه‌ی بسیار مثبت در طراحی آن‌ها محسوب خواهد شد. متاسفانه هنوز هیچگونه اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تری در این رابطه ارائه نشده است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر