حافظه های 256 گیگابایتی سامسونگ به بازار می آید

سامسونگ با توجه به افزایش کیفیت و حجم فیلم ها قصد دارد طی سال پیش رو حافظه های 256 گیگابایتی UFS برای گوشی های هوشمند تولید کند.

حافظه های 256 گیگابایتی سامسونگ به بازار می آید

به گزارش کلیک، سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد حافظه های UFS با ظرفیت 256 گیگابایت را برای گوشی های هوشمند حرفه ای به تولید انبوه برساند.

سامسونگ می گوید: سرعت خواندن این حافظه ها 850 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 256 مگابایت بر ثانیه است که این مقادیر 2 برابر سرعت حافظه های حالت جامد (SSD) و 3 برابر سرعت حافظه های میکرو SD جانبی می باشد.

در روز های گذشته سامسونگ در حالی از گوشی های Galaxy S7 و S7 Edge رونمایی کرد که هیچکدام به این حافظه 256 گیگابایتی پر قدرت مجهز نبودند و احتمال می رود این حافظه در یک مدل پرچمدار دیگر و یا در محصولات بعدی این شرکت به کار گرفته شود.

یکی از سخنگو های شرکت سامسونگ گفت: این حافظه در نسل بعدی گوشی های هوشمند پیشرفته به کار گرفته می شود.

شرکت سامسونگ در بیانیه خود اعلام کرده است که این حافظه 256 گیگابایتی UFS نیاز کاربران گوشی های هوشمند که با صفحاتی با رزولوشن بالا عرضه شده و به حافظه هایی سریع و کوچک نیازمندند را برطرف می کند.

بزرگترین شرکت تولید کننده حافظه های جانبی در ماه فوریه گذشته یک حافظه 128 گیگابایتی UFS عرضه کرد که بلافاصله در گوشی Galaxy S6 به کار گرفته شد.

این حافظه ها با تکنولوژی اختصاصی 3D V-NAND flash سامسونگ ساخته شده و به کنترلر های فوق کوچک مجهز است.

این شرکت اعلام کرده است که گوشی هایی که از درگاه USB 3.0 پشتیبانی می کنند، شاهد افزایش سرعت 10 برابری در انتقال داده خواهند بود. این گوشی ها قادرند یک فیلم فول اچ دی 5 گیگابایتی را در عرض 12 ثانیه انتقال دهند.

امروزه در بخش NAND flashes (حافظه های گوشی) گوشی های بیشتر و بیشتری در حال ترک حافظه های eMMC و روی آوردن به UFS هستند. در بخش DRAM (رم) نیز نسل جدید DRAM 4 در حال جایگزینی با LPDDR3 است که قدرت پردازش فیلم های با کیفیت را افزایش می دهد.

منبع: zdnet

ارسال نظر