انقلاب TST سامسونگ در افزایش سرعت گوشی ها

سامسونگ ماه قبل با معرفی تکنولوژی TST غوغایی به پا کرد و به گفته ی منتقدان این می تواند انقلابی دیگر در دنیای سخت افزار باشد اما TST چیست و چه کاری انجام می دهد؟

انقلاب TST سامسونگ در افزایش سرعت گوشی ها

TST مخفف Turbo Speed Technology می باشد و همزمان با معرفی گوشی گلکسی جی ۲ و گلکسی جی ۲ پرو ( مدل های ۲۰۱۶ ) به بازار معرفی شد.

همان گونه که از نام این فناوری پیداست TST قرار است که سرعت گوشی های سامسونگ را افزایش دهد و مطمئناً متعجب خواهید شد اگر بدانید گوشی هایی با فناوری TST 40 درصد سریع تر از گوشی هایی با رم دو برابر هستند، اگر بخواهیم ساده تر این موضوع را بیان کنیم باید اذعان کنیم که یک گوشی سامسونگ با رم ۲ گیگ می تواند ۴۰ درصد سریع تر از یک گوشی با رم ۴ گیگ باشد اما سامسونگ چگونه به این تکنولوژی رسیده است؟

جواب این سوال را باید در ساختار این تکنولوژی جستجو کرد سامسونگ در سه مرحله توانسته است با تکنولوژی جدیدش از حافظه رم گوشی ،سیستم عامل و هسته سیستم عامل بهینه تر استفاده نماید.

۱-بهینه سازی اپلیکیشن ها در فناوری TST سامسونگ:

طراحان نرم افزاری سامسونگ با بهینه کردن اپلیکیشن های ضروری مانند اس ام اس، تماس، دوربین، گالری و ...فایلها را فشرده سازی کرده و بدینگونه فضای بیشتری در اختیار رم بگذارند.

۲- حذف برنامه های زمنیه غیرفعال به طور اتوماتیک:

وقتی چند برنامه کاربردی را به صورتی همزمان استفاده می کنید، تعدادی از این برنامه ها بدون استفاده باقی می مانند. این باعث می شود که فضای رم اشغال شود .در این مواقع پاکسازی عمده ای در سیستم عامل و رم انجام می پذیرد و با وجود برنامه ی TST این پاکسازی عمیق تر و دقیقتر صورت می پذیرد به طوری که فایل های اضافی از سطح رم و سیستم عامل و حتی سطح هسته ی سیستم عامل هم پاک می شود یا جمع آوری می شود و باعث بیشتر شدن فضای رم می شود.

۳- مرتب سازی فایل ها با استفاده از تکنولوژی TST سامسونگ

تکنولوژی TST سامسونگ فضای اشغال شده توسط فایل ها را مرتب می کند و در نتیجه فضای بیشتری در رم موبایل آزاد می شود و سرعت کلی سیستم افزایش می یابد.

این تکنولوژی همان گونه که در ابتدای این مقاله گفتیم غوغا به پا خواهد کرد چون با استفاده از این فناوری یک گوشی معمولی و میان رده نیز تبدیل به یک گوشی حرفه ای از نظر سرعت عملکرد می شود. این تکنولوژی جدید باعث شده است که سامسونگ تبدیل به رقیبی جدی برای شرکت اپل شود .اگر به آینده ای با گوشی های گلکسی نوت و گلکسی اس با تکنولوژی TST سامسونگ بیندیشیم می توانیم رقابتی را که به زودی بین این دو شروع می شود را ببینیم و چه کسی می تواند بفهمد که سرانجام کدامیک از آنها پیروزاین میدان خواهد بود؟!

ارسال نظر