منتظر گوشی گلکسی X سامسونگ با نمایشگر تاشو و وضوح ۴K باشید

بنا به گزارشات به دست آمده، ظاهرا شرکت کره‌ای سامسونگ قصد دارد که در سال ۲۰۱۷ از پنج پرچمدار جدید رونمایی کند. یکی از این پنج پرچمدار گوشی هوشمند گلکسی X سامسونگ خواهد بود که به نمایشگر تاشو و با وضوح تصویر ۴K مجهز می‌شود.

منتظر گوشی گلکسی X سامسونگ با نمایشگر تاشو و وضوح ۴K باشید

سامسونگ هر ساله از جمله فعال‌ترین شرکت‌های موجود در زمینه طراحی، تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند بوده است. این شرکت کره‌ای تاکنون هم که تقریبا ۵ ماه از سال ۲۰۱۶ میلادی را سپری کردیم، این موضوع را به اثبات رسانده است. هم اکنون فبلت گلکسی نوت ۷ سامسونگ یکی از پرمخاطب‌ترین محصولاتی است که به منظور رونمایی از آن لحظه‌شماری می‌کنیم. طبق گزارش آقای ایوان بلاس (Evan Blass) احتمالا این فبلت طی ماه آگوست سال جاری معرفی می‌شود و قیمت نسخه آنلاک آن حداقل ۷۰۰ دلار خواهد بود. رم ۶ گیگابایتی، نمایشگر QHD، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ کوالکام و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی هم از دیگر مشخصات فنی و احتمالی این فبلت پرطرفدار محسوب می‌شود. اما به تازگی خبرهایی در رابطه با برنامه‌ریزی سامسونگ برای سال ۲۰۱۷ منتشر شده و به موجب آن اشاره شده که غول کره‌ای سال آینده از پنچ پرچمدار جدید رونمایی می‌کند. یکی از این پنچ پرچمدار، گوشی هوشمندی است که از مدت‌ها پیش شاهد انتشار شایعات گسترده‌ای در رابطه با آن بوده‌ایم. گوشی هوشمندی که زا نمایشگری تاشو بهره می‌برد!

به گزارش کلیک، سامسونگ در سال ۲۰۱۷ میلادی از پنچ گوشی رده بالا یا اصطلاحا پرچمدار پرده‌برداری می‌کند. این پنج محصول به ترتیب گوشی هوشمند گلکسی S8، گلکسی S8 Edge، گلکسی نوت ۷، گلکسی نوت ۷ اج و گوشی هوشمند گلکسی X خواهند بود. با توجه به اطلاعاتی که از سوی سایت SamMobile منتشر شده، به نظر می‌رسد که دو گوشی گلکسی S8 و S8 Edge و دو فبلت گلکسی نوت ۷ و گلکسی نوت ۷ اج سامسونگ به نمایشگری از نوع Super AMOLED و با وضوح تصویر ۲٫۵K مجهز می‌شوند. همچنین نمایشگر این چهار محصول از نظر آرایش پیکسلی از سبک RBG بهره‌مند می‌شود. اما گوشی هوشمند گلکسی X سامسونگ همان محصولی است که تقریبا سال‌هاست که شایعاتی زیادی در مورد آن منتشر می‌شود.

گوشی هوشمند گلکسی X سامسونگ در واقع گوشی است که از صفحه نمایشی تاشو بهره‌مند می‌شود. ظاهرا نمایشگر این گوشی هوشمند وضوح تصویر ۴K را ارائه می‌کند و آرایش پیکسلی آن از نوع PenTile در نظر گرفته شده است. سبک چینش پیکسلی PenTile یا همان پنتایل یک سبک از چینش ماتریسی پیکسل‌هاست که مارک تجاری آن توسط خود کمپانی سامسونگ به ثبت رسیده است. در این طرح‌بندی مزایای خاصی نسبت به سایر آرایش‌های ساب‌پیکسلی وجود دارد. مصرف انرژی کمتر، قیمت ارزان‌تر برای تولید از سوی سامسونگ، زاویه دید بهتر و روشنایی بیشتر از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های طرح‌بندی ساب‌پیکسل‌ها به شیوه پنتایل محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانید، سامسونگ مدت‌هاست که بر روی پروژه Project Valley فعالیت می‌کند. این پروژه مربوط به طراحی و عرضه گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر تاشو سامسونگ محسوب می‌شود. حال به نظر می‌رسد که این پروژه در حال سپری کردن مراحل نهایی خود بوده و به زودی شاهد عرضه اولین گوشی مرتبط با آن خواهیم بود. هنوز اشاره‌ای به زمان دقیق رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی X سامسونگ نشده و منابع خبری کره‌ای تنها اشاره داشتند که در سال ۲۰۱۷ شاهد معرفی این گوشی با نمایشگری تاشو خواهیم بود.

پیش بینی می‌کنیم که گوشی هوشمند گلکسی X سامسونگ از نظر سایر قابلیت‌های سخت افزاری نیز محصولی فوق‌العاده قدرتمند باشد. احتمالا قیمت این گوشی نسبت به گلکسی S8 سامسونگ بیشتر در نظر گرفته می‌شود. هنوز جزئیات دقیقی در مورد نحوه عملکرد نمایشگر این گوشی، قابلیت‌های آن، ابعاد آن و ... منتشر نشده، اما ما هم همچون شما به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این مورد بیتاب هستیم. نظر شما در رابطه با گوشی هوشمند گلکسی X سامسونگ و نمایشگر تاشو آن چگونه است؟ آیا گوشی هوشمندی که از نمایشگر تاشو بهره می‌برد می‌تواند از سوی کاربران مورد استقبال قرار گیرد؟

منبع: sammobile

ارسال نظر