همکاری سامسونگ و کوالکام برای تولید اسنپدراگون 820 قطعی شد

بنا به تازه‌ترین خبرهای به دست آمده، همکاری مابین سامسونگ و کوالکام به منظور تولید انبوده سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 با بهره‌گیری از فرآیند تولید 14 نانومتری قطعی شده است.

همکاری سامسونگ و کوالکام برای تولید اسنپدراگون 820 قطعی شد

کمپانی کره‌ای سامسونگ و شرکت کوالکام از دیرباز همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر داشته‌اند. اگرچه این دو شرکت در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی گاها به رقابت با یکدگیر می‌پردازند، اما سابقه‌ بسیار درخشان و خوبی را در همکاری‌های مابین یکدیگر به ثبت رسانده‌اند. مدت‌هاست که سامسونگ از مشتریان سری تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام محسوب می‌شود. سامسونگ اغلب پرچمدارا سری گلکسی اس و گلکسی نوت خود را از نظر تراشه در دو نسخه عرضه کرده که یکی از آن‌ها از تراشه‌های برتر اسنپدراگون کوالکام بهره‌مند است.

اما همکاری مابین کوالکام و سامسونگ در سال 2015 تقریبا مختل شد و دلیل این موضوع هم بروز مشکلات عملکردی در تراشه اسنپدراگون 810 بود. متاسفانه سیستم روی چیپ اسنپدراگون 810 در شرایط بارگذاری اطلاعاعت سنگین حرارت بیش از اندازه‌ای تولید می‌کرد و این موضوع منجر شد که سامسونگ به کلی نسبت به استفاده از این تراشه در پرچمداران سال 2015 خود صرف نظر کند و نهایتا این سری از محصولات خود را تنها در یک نسخه مجهز شده به تراشه اگزینوس 7420 روانه بازار کند. اما کوالکام در طراحی سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 توجه کاملی را به خرج داده و حال این تراشه از مشکلات مشابه تراشه اسنپدراگون 810 برخوردار نیست. بنابراین سامسونگ هم اعلام کرده که پرچمداران سال 2016 این شرکت مانند گذشته از نظر تراشه در دو نسخه متنوع عرضه می‌شوند و یکی از این نسخه‌ها که در بازارهای ایالات متحده عرضه خواهد شده از تراشه اسنپدراگون 820 بهره‌مند می‌شود.

حال و بر اساس تازه‌ترین خبرهای به دست آمده، کمپانی سامسونگ و کوالکام به منظور تولید تراشه اسنپدراگون 820 نیز وارد همکاری‌های نزدیکی می‌شوند. بر این اساس، شرکت کره‌ای سامسونگ وظیفه دارد که به تولید تراشه‌های اسنپدراگون 820 کوالکام با لیتوگرافی 14 نانومتری بپردازد. ظاهرا کوالکام بدین منظور با شرکت تایوانی TSMC نیز وارد همکاری می‌شود و از فرآیند تولید یا لیتوگرافی 16 نانومتری این شرکت هم به منظور تولید تراشه اسنپدراگون 820 استفاده خواهد کرد. با این وجود خبر همکاری مابین سامسونگ و کوالکام به منظور تولید تراشه اسنپدراگون 820 بهره‌مند از لیتوگرافی 14 نانومتری قطعی شده است. بنابراین بخش عظیمی از تراشه‌های اسنپدراگون 820 کوالکام به طور مستقیم توسط شرکت کره‌ای سامسونگ تولید می‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر